• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών


Σάβ 20 Μαϊ 2006

Γ**Ω ΤΗΝ Π*****A ΜΟΥ ΜΕΣΑ, Γ**Ω !




Με το συμπάθειο για το ολίγον αθυρόστομο του τίτλου αλλά η επιρροή από την ταινία του Οικονομίδη μάλλον ήταν υπερβολικά δυνατή. Το Soul kicking, για να το αναφέρω με τον διεθνή τίτλο του που ελπίζω να ακουστεί αρκετά, πιθανότατα μπορεί να καταχωρηθεί στο Guinness Book of Records ως η ταινία με το μεγαλύτερο υβρεολόγιο – σε ποσοστό επί του σεναρίου αλλά και με απόλυτους αριθμούς! Πολύ πιο απελπισμένος και τολμηρός απ` ότι στο Σπιρτόκουτο, ο Ελληνοκύπριος ξεκινάει με μία αναφορά στον Woytzeck («είναι τα νερά που φωνάζουν γιατί έχει καιρό να πνιγεί κάποιος», συγχωρείστε με αν δεν το θυμάμαι κατά λέξη) και αυτό που κάνει στη συνέχεια είναι... ένα εντελώς ελεύθερο remake της ταινίας του Herzog.

Προλογίζοντας την ταινία του Οικονομίδη, ένας γάλλος κριτικός διατύπωσε την εξής άποψη: δεν έχει σημασία αν είναι καλή ή κακή, είναι σίγουρα αξέχαστη. Το η Ψυχή στο Στόμα - για να δώσω και την καθαρά ελληνική του χροιά - είναι ένα φιλμ με/για γερά κότσια, που δοκιμάζει τις αντοχές του θεατή και τρέπει αρκετούς σε άτακτη φυγή. Εύχομαι στον Οικονομίδη καλό κουράγιο στη διανομή του φιλμ και στη συνέχεια, όχι για να γίνει ο Έλληνας Gaspar Noe, αλλά κάτι ακόμη πιο sui generis. Επειδή δεν αξίζει να προσπεραστεί ελαφρά τη καρδία, θα επανέλθω με ειδικό κείμενα μετά τη λήξη του Φεστιβάλ. Βγαίνοντας από το Espace Miramar, όπου γίνονται οι προβολές της Εβδομάδας Κριτικής, έπεσα πάνω σε μία θηριώδη αφίσα "Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα", ένα μνημείο του κιτς που μας κοιτούσε αφ` υψηλού καγχάζοντας ειρωνικά.

Περνάω στους μύθους που αξίζει να γνωρίσει κανείς, όπως τη Gena Rowlands που χθες έδωσε Actor Masterclass και έκανε ... ερωτική εξομολόγηση στην αγαπημένη της τέχνη: "Είναι το πιο αποκαλυπτικό μέσο στον κόσμο. Να κοιτάς άλλους ανθρώπους στα μάτια, το πως κινούνται και αναπνέουν. Ξέρεις για αυτούς πιο πολλά και από τους ίδιους. Αποκαλύπτει τα πάντα ακόμη και όταν προσπαθείς να τα συγκαλύψεις". Την ίδια καψούρα συμμερίζεται και ο o Marco Bellocchio, που είναι Φελινικότερος... του Fellini στο Il Regista di Matrimoni (Ο Σκηνοθέτης των Γάμων, δηλαδή) με πρωταγωνιστή έναν έξοχο Sergio Castellitto. Μία ταινία - γράμμα αγάπης, που δεν θα μπορούσε όμως να σταθεί στο διαγωνιστικό με τόσες κοιλιές και χάσματα.

Χθες το βράδυ πάντως, είδαμε τη συμμετοχή που θα κέρδιζε δια περιπάτου... τον Χρυσό Αλέξανδρο: το Red Road της Andrea Arnold, ένα project που ολοκληρώθηκε μέσα από την διαδικασία του Advanced Party (τρεις σεναριογράφοι γράφουν, τρεις διαφορετικές ταινίες πάνω στους ίδιους 9 χαρακτήρες). Το κατά πόσο αυτό γυρνάει σα μπούμερανγκ, φαίνεται από τα μετέωρα θέματα, την ηθική εξερεύνηση που καταλήγει αφελής και το μηδενικό ρυθμό. Έχοντας ακόμη στο μυαλό μου την κεντρική ιδεά της γυναίκας που δουλεύει παρατηρήτρια σε CCTV, είδα με ακόμη πιο εύθυμο μάτι την επιγραφή στην στάση των γαλλικών autobus: "για την δική σας ασφάλεια, τα λεωφορεία επιτηρούνται με κάμερες". Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε. Η ώρα στο computer δείχνει 12:18 και, αγουροξυπνημένος και ήδη απογοητευμένος από το Selon CharlieNicole Garcia παρέδωσε ένα πραγματικά μίζερο και ανιαρό μωσαικό χαρακτήρων), περιμένω το Shortbus του "Hedwig" John Cameron Mitchell, που υπόσχεται "un-simulated sex"...



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.