• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών


Τρί 23 Μαϊ 2006

ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΣΤΟΝ PALME D`OR




Υπάρχει αυτές τις μέρες στην Croisette ένας μοναδικός τρόπος να κερδίσεις 5000 ευρώ ρισκάροντας μόλις 1: αρκεί να ποντάρεις στην πιθανότητα να κερδίσει το Southland Tales του Richard Kelly τον Χρυσό Φοίνικα! Πρόκειται για το ετήσιο… Πάμε Στοίχημα του Φεστιβάλ Καννών, τις αποδόσεις του οποίου δίνει ο λονδρέζος κριτικός Derek Malcolm. Μέχρι το πρωί της Δευτέρας, είχαν διαμορφωθεί ως εξής:

- το almodovarικό Volver 9 προς 4
Marie Antoinette της Sofia Coppola 7 προς 2
- το Pan`s Labyrinth του Guillermo Del Toro 10 προς 1
-το The Wind that Shakes the Barley του Ken Loach 12 προς 1
-κάθε άλλη ταινία του διαγωνιστικού 20 προς 1

Κάπως έτσι η σινεφιλία μπαίνει στο καλούπι μεταμεσονύχτιων συζητήσεων αθλητικού ραδιοσταθμού, και ο γράφων δεν βγάζει καθόλου την ουρά του απ` έξω.

Παρεμπιπτόντως, χτες το βράδυ παρακολουθήσαμε το φιλμ που υπό συνθήκες θα μπορούσε να αποσπάσει το πρώτο βραβείο. Το απόκοσμο, ψυχρό και ιδιοφυές Flandres του Bruno Dumont-και να φανταστεί κανείς ότι οι δικοί του 29 Φοίνικες με είχαν αφήσει σε μια αμήχανη αίσθηση κενού – που σε κάθε περίπτωση πλασάρεται ως φαβορί για το βραβείο σκηνοθεσίας. Εδώ ο Γάλλος κάνει τους αδερφούς Dardenne να μοιάζουν.. με δημιουργούς της Disney, καθώς συλλαμβάνει την καραμέλα της αποκτήνωσης εν καιρώ πολέμου με τρόπο μοναδικό. Ενδιαφέρουσα σύμπτωση (?): όπως και το περσινό L`Enfant των Dardenne, που έφυγε με τον Φοίνικα έτσι και το Flandres τελειώνει με ένα κατάπικρο “Σ` αγαπώ”.

Το πιο παράδοξο από τα ανακοινωθέντα project στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, αλλά και αυτό που μας γέμισε με απροσδόκητη χαρά, ήταν το King Shot του – τιμώμενου φέτος στην ενότητα Cannes Classics – 77χρονου Alejandro Jodorowsky, “ένα μεταφυσικό spaghetti western” όπου θα πρωταγωνιστούν οι θαυμαστές και φίλοι του Nick Nolte και Marilyn Manson! Σε όσους περνάνε καλά ξεφυσώντας “δεν βαριέσαι” με νερόβραστους Κώδικες, να συστήσω απλώς την κινηματογραφική εμπειρία με τον τίτλο The Holy Mountain (1973). “Οι ταινίες μου δεν είναι καθόλου γερασμένες, παραμένουν avant-garde, σοκάρουν ακόμα και σήμερα”. Το ξέρουμε Alejandro, γι’αυτό και δε βλέπουμε την ώρα για την αποψινή προβολή του El Topo (1970). Στον αντίποδα του King Shot, ένα πελώριο ερωτηματικό κατακάθεται πάνω από το κεφάλι μου όταν διαβάζω ότι ο Haneke ετοιμάζεται για το αγγλόφωνο remake του Funny Games.

Παράξενα παιχνίδια συναινετικού humor και φιλοφρονήσεων στη μίνι δεξίωση του υπουργού πολιτισμού μιας χώρας όπου απαγορεύονται ταινίες για θρησκευτικά ζητήματα και ξοδεύονται μυθικά ποσά για έναν τηλεοπτικό διαγωνισμό κιτς. Κριτικοί, παρατρεχάμενοι και δημοσιοσχεσίτες (και κάποιοι συγκεντρώνουν παραπάνω από μια ιδιότητα) παράβγαιναν σε αποδοκιμαστικά σχόλια για το Il Caimano του Nanni Moretti, το οποίο επρόκειτο να προβληθεί ειδικά για τους υπουργούς πολιτισμού που παρευρίσκονται στο Φεστιβάλ. Σωστά: διότι ακόμη κι ένας Βουλγαράκης ίσως να καταλάβει (να διαισθανθεί είναι το σωστό) περί τίνος πρόκειται – και τότε θα του δυσκολέψει απειροελάχιστα τη βραδινή χώνεψη. Μάλλον δεν είναι τυχαίο που ο Moretti βάζει το Berlusconi να αναφέρει ένα ραντεβού με τον Έλλην ομόλογό του.-


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.