• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών


Πεμ 25 Μαϊ 2006

ANIMATION ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ




Προσπάθησε να βάλει τα πράγματα σε κάποια τάξη η Sofia Coppola στη χθεσινή συνέντευξη τύπου για το Marie-Antoinette. Ισχυρίστηκε ότι δε γνωρίζει τίποτα για τα γιουχαΐσματα που ακούστηκαν μετά τη λήξη της δημοσιογραφικής προβολής και δήλωσε: "Δεν έκανα μια πολιτική ταινία πάνω στην Γαλλική Επανάσταση, έκανα ένα πορτραίτο του χαρακτήρα της Μαρίας Αντουανέτας. Ήταν ενδιαφέρον να διαβάσω και να μάθω για τις εμπειρίες αυτού του κοριτσιού, που πήγε στις Βερσαλλίες στην ηλικία των 14 και εξελίχτηκε εκεί. Η ιστορία έχει να κάνει με teenagers στις Βερσαλλίες, οπότε ήθελα η ταινία μου να έχει το ρυθμό της νιότης, μια εφηβική αίσθηση" μόνο που μετατράπηκε σε ταινία για εφήβους, και το πρόβλημα δεν είναι ότι αποφεύγει να βάλει στο επίκεντρο την Γαλλική Επανάσταση - αντιθέτως, μακάρι να την απέφευγε εντελώς. Έτσι κι αλλιώς, η ιστορία θα μπει από το παράθυρο ακόμα κι αν της διπλοκλειδώσεις την πόρτα: μπορείς να αυτοικανοποιηθείς με μια διείσδυση α λα Desperate Housewives σε μια ιστορική περσόνα; Ε, τότε είσαι άξια της μοίρας σου, (αιωνίως) μικρή Sofia.

Σε μια άλλη ταινία του διαγωνιστικού που βρίσκεται επίσης στη μετριότητα, η εξέγερση μεταφέρεται στη σύγχρονη εργατική τάξη. Το La Raison du Plus Faible (Το Δίκιο του Αδύναμου, δηλαδή) έχει ως ήρωες μια παρέα που θυμίζει το Full Monty - και ωθείται από την εξαθλίωση σε μια ληστεία - αλλά δεν διαθέτει καμία σπιρτάδα ή πρωτότυπη ιδέα. Μοναδική εξαίρεση, το... αναρχικό φινάλε που μετατρέπει έναν από τους πρωταγωνιστές σε Ρομπέν των Δασών. Αυτό που δεν γνώριζα για το σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή της ταινίας Lucas Belvaux και το πληροφορήθηκα από το κείμενο της Βίκυς, είναι ότι πριν από μια δεκαετία είχε κερδίσει βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος δήλωσε: "Όταν έγραφα το σενάριο, σκεφτόμουν πολύ τους παππούδες μου. Πέρασαν πολύ δύσκολες καταστάσεις στη ζωή τους, ακόμα κι αν αυτό δεν τους απέτρεψε από το να γελούν πολύ, ο ήλιος είναι ίδιος για όλους. Κέρδισαν πράγματα μετά από μεγάλη μάχη, κι αυτό που τους ενθάρρυνε ήταν η πεποίθηση ότι θα χαρίσουν στα παιδιά τους έναν καλύτερο κόσμο. Το πρόβλημα σήμερα είναι ότι πιστεύουμε ακριβώς το αντίθετο για τα παιδιά μας, βρισκόμαστε σε μια φάση γενικής κατάρρευσης".

Και μια που αναφέρθηκε η λέξη "παιδιά" ή είχα άδικο ότι το Over the Hedge (ταινία εκτός συναγωνισμού) είναι μόνο για αυτά, ή ο απίστευτος ρυθμός και τα ευρήματά του μετέτρεψαν όλη την αίθουσα Lumiere σε 7χρονους μπόμπιρες! Ως προς το story, μια ομάδα τρωκτικών που ζουν σε ένα περιφραγμένο κήπο ανακαλύπτουν έξαφνα τον αστικό πολιτισμό που βρίσκεται από την άλλη πλευρά του φράχτη. Αξιολάτρευτο, πανέξυπνο και ιδιαίτερα σινεφίλ, με τον χαρακτηρισμό "ταινία για όλη την οικογένεια" να γίνεται ευφημισμός όπως και στην περίπτωση του Finding Nemo. Όσο για το πολυαναμενόμενο animation του Richard Linklater A Scanner Darkly (τμήμα Un Certain Regard), χθες έγινε.. της Babel στην ουρά των παστωμένων-σαν-σαρδέλες κριτικών που αδημονούσαν να την δουν, με αποτέλεσμα πάνω από τους μισούς να μείνουμε απ` έξω. Περιμένω την αποψινή προβολή, αμέσως μετά από το Free Jimmy (Εβδομάδα Κριτικής), επίσης animation, σε σκηνοθεσία του Christopher Nielsen. Εις αύριο τα σπουδαιότερα, ενώ έμειναν και περισσότερο από 48 ώρες για την απονομή των βραβείων.


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.