• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Τετ 21 Νοε 2012

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



Χωρίς Δόλο (Absence of Malice, 1981)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Ένας επιχειρηματίας θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας εγκληματολογικής έρευνας, εξαιτίας ενός άρθρου που δημοσίευσε μια φιλόδοξη ρεπόρτερ.
Στις μέρες μας ο κυνισμός στη δημοσιογραφία είναι κοινός τόπος σε φιλμ και σειρές, αλλά το 1981 που ο Σίντνεϊ Πόλακ γύρισε το παρόν φιλμ έκανε αίσθηση δείχνοντας πώς η επιπολαιότητα στην αρθρογραφία μπορεί να ανατρέψει τη ζωή ενός ανθρώπου, στην περίπτωση μας εμπόρου ποτών που τον βαραίνει η προκατάληψη ότι ο πατέρας ήταν μαφιόζος. Εκείνος, με τη σειρά του, αποκρύπτει το άλλοθι του για λόγους ιπποτισμού και βέβαια όταν η δημοσιογράφος καταλαβαίνει το σφάλμα της, ανοίγεται ο δρόμος για έξυπνη εκδίκηση (του), μεταμέλεια (της), αλλά και για τον έρωτα. Η κοινωνική ματιά του Πόλακ δένει αρμονικά με το προσωπικό δράμα και οι Πολ Νιούμαν, Σάλι Φιλντ στέκονται στο ύψος των ρόλων.
Βαθμολογία: 2.5/10 Stars2.5/10 Stars2,5/10 Stars (2.5/5)



Πέρα από τον Picasso (Surviving Picasso, 1996)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Το 1943, μια νεαρή ζωγράφος, η Φρανσουάζ Ζιλό, γνωρίζει τον Πάμπλο Πικάσο που είναι ήδη ο πιο αναγνωρισμένος ζωγράφος παγκοσμίως. Γίνεται η ερωμένη του, παρόλο που εκείνος διατηρεί επαφές με τις προηγούμενες γυναίκες της ζωής του.
Ήδη από τον τίτλο γίνεται φανερό ότι δεν βλέπουμε μια βιογραφία του Πικάσο, αλλά ειδικά τη σχέση του με την Ζιλό (μητέρα της Παλόμα). Ο Άντονι Χόπκινς δίνει όπως πάντα μια εντυπωσιακή ερμηνεία. Ένας ζωγράφος ιδιοφυής, σκληρός κι ευαίσθητος ανάλογα την περίσταση, πιστός μόνο στην ηθική της τέχνης, αγαπώντας και χρησιμοποιώντας τις γυναίκες ως ερωτικά αντικείμενα, μοντέλα, θεραπαινίδες. Η Ζιλό παρότι έζησε μία δεκαετία μαζί του (μοιράζοντας τον φυσικά με άλλες), βγήκε αλώβητη από τη σχέση. Η Νατάσα ΜακΈλον δημιουργεί μια δυνατή, πίσω από τη φαινομενική ευθραυστότητα της, περσόνα, αλλά ως αφηγήτρια είναι επίπεδη. Έχουμε ξανά τη γνωστή τριάδα της Merchant Ivory Productions, με τον Ρουθ Πρόουερ Τζαμπβάλα δηλαδή στο σενάριο. Ένα σενάριο που λειτουργεί χωρίς ενδιαφέρουσα δραματουργική κλιμάκωση, αποσπασματικά. Αν δεν επρόκειτο για τον Πικάσο, το φιλμ θα περνούσε κάπως απαρατήρητο, παρά την υπογραφή του Τζέιμς Άιβορι και την όπως πάντα γοητευτική ανασύσταση της εποχής.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



Σχολικές Αναμνήσεις (Old School, 2003)
ΚΩΜΩΔΙΑ

Τρεις φίλοι από το κολέγιο, απογοητευμένοι από την εξέλιξη της ζωής τους, αποφασίζουν να ξεφύγουν από την καθημερινότητα και να ξαναθυμηθούν τα νιάτα τους, αναβιώνοντας τα φοιτητικά τους χρόνια.
Ο Τοντ ΦίλιπςThe Hangover») καταπιάνεται εδώ με το αμερικανικό υποείδος «αντράκια ούφο, σε ούφο καταστάσεις». Οι τρεις φίλοι δεν λαχταρούν πραγματικά τη μυθολογία του κολεγίου, αλλά ζητούν ένα πρόσχημα για να οργανώσουν τρελά πάρτι με κοριτσάκια που παλεύουν πασαλειμμένες με λάδια –εκτός κι αν τα σύγχρονα κολέγια παραπέμπουν νοηματικά σε κάτι τέτοιο. Λουκ Γουίλσον, Βινς Βον και Γουίλ Φέρελ επιδίδονται σε βλακείες (πιο πειστικός ο τελευταίος), άλλες πετυχημένες, άλλες όχι. Κατά περίπτωση διασκεδάζεις. Σίγουρα, ο Φίλιπς βρήκε τη χρυσή τομή στο «Hangover», όχι εδώ.
Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)



Ένας Θάνατος σε μια Κηδεία (Death at a Funeral, 2010)
ΚΩΜΩΔΙΑ

Ιδιοτροπίες, γκρίνιες και οικογενειακά μυστικά απειλούν να τινάξουν μια κηδεία στον αέρα. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, ένας μυστηριώδης ξένος έρχεται να μπερδέψει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Το αυθεντικό φιλμ που βγήκε το 2007 ήταν βρετανικό, ένα καθαρόαιμο δείγμα ασεβούς και σουρεάλ βρετανικού χιούμορ. Απίθανες καταστάσεις που ζητούν από όλους τους ήρωες να παραμερίσουν τα στεγανά τους και να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα της αυτογνωσίας και της ανοχής της διαφορετικότητας. Το να το ξαναγυρίσουν οι Αμερικανοί δεν θα ήταν κάτι ασυνήθιστο. Το θέμα είναι ότι το προσάρμοσαν σε αφροαμερικανικό περιβάλλον με μόνη εξαίρεση τον νάνο που τον παίζει και πάλι ο Πίτερ Ντίνκλεϊζ (που σκίζει στη σειρά «Game of Thrones»), ενώ λευκός είναι κι ο σκηνοθέτης Νιλ ΛαΜπουτ. Ευτυχώς, οι ηθοποιοί δεν παρασύρθηκαν σε χονδροειδείς ερμηνείες, όπως συνήθως σε αμερικανικές κωμωδίες. Το σενάριο του Ντον Κρέιγκ είναι τόσο παλαβό, που αρκεί από μόνο του. Δεν χρειάζεται σπρώξιμο. Άλλοι βρήκαν το ριμέικ καλύτερο, άλλοι χειρότερο. Θέμα γούστου, σε κάθε περίπτωση όμως είναι μια δυνατή κωμωδία.
Βαθμολογία: 2.5/10 Stars2.5/10 Stars2,5/10 Stars (2.5/5)



Το Αόρατο Σημάδι (An Invisible Sign, 2010)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ

Η Μόνα Γκρέι, ως παιδί, έβρισκε καταφύγιο στα μαθηματικά. Μεγαλώνοντας, γίνεται μαθηματικός και προσπαθεί με τη διδασκαλία της να βοηθήσει τους μαθητές να ξεπεράσουν τα προσωπικά τους προβλήματα.
Το μικροσύμπαν της το μοίραζε με τον μαθηματικό πατέρα της που χρόνια τώρα είναι εκτός μάχης από κάποια ψυχική κατάρρευση. Είναι σαν να αφηγείσαι μια ιστορία τύπου «Ένας Υπέροχος Άνθρωπος» ως παραμύθι αλά Άντερσεν, σε ένα περιβάλλον επαρχιακό και ειδυλλιακό. Η πλοκή συχνά παραμερίζει τον ρεαλισμό και αυτό που έχει σημασία είναι οι χαρακτήρες, και πάλι όχι ως υπαρκτοί καθημερινοί άνθρωποι, αλλά ως ιδιοσυγκρασίες. Πάνω, βέβαια, απ`όλα κυριαρχεί η ηρωίδα, μια κοπέλα που είναι «ούφο» αλλά τρισχαριτωμένη και βλέπει τον κόσμο μέσα από ένα μαθηματικό πρίσμα και ταυτόχρονα παιδιάστικο. Εννοείται ότι η όποια κοινωνική της ένταξη θα συμβεί μέσα από τη σχέση της με έναν νεαρό άντρα, έναν καθηγητή. Η Τζέσικα Άλμπα την ενσαρκώνει με μια γνησιότητα. Παρτενέρ ο Κρις Μεσίνα. Μεταφορά στην οθόνη ενός μπεστ-σέλερ της Έιμι Μέντερ («An Invisible Sign of My Own») από τη σκηνοθέτιδα Μέριλιν Αγκρέλο.
Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)



Love Ranch (2010)
ΚΟΜΕΝΤΙ

Ο Τσάρλι και η Γκρέις Μποντέμπο είναι οι ιδιοκτήτες του πρώτου νόμιμου οίκου ανοχής στη Νεβάδα. Όταν ο Τσάρλι προσκαλεί τον Αργεντινό μποξέρ Αρμάντο Μπρούζα στον οίκο ανοχής, ο Μπρούζα φλερτάρει τη Γκρέις κι εκείνη τον ερωτεύεται.
Ο σκηνοθέτης των «Ο Δικηγόρος του Διαβόλου» και «Ray» και σύζυγος της Έλεν Μίρεν, Τέιλορ Χάκφορντ, μετέφερε στην οθόνη το σενάριο του Μαρκ Γιάκομπσον, βασισμένο σε αληθινή ιστορία, τουλάχιστον στα βασικά και σίγουρα όχι στο τελείωμα. Υπάρχουν όμως προβλήματα. Στο πρώτο μέρος, έχουμε την κατάσταση του πορνείου με όλο το κιτς (ο χώρος, τα κορίτσια και οι πελάτες) και έναν Τζο Πέσι να κάνει αυτό που ξέρει πολύ καλά. Τον ιταλο-αμερικανό χαριτωμένο επιχειρηματία-κομπιναδόρο. Στο δεύτερο μέρος, αλλάζουμε πορεία και όλα περιστρέφονται γύρω από την -πειστική, ωστόσο- ερωτική ιστορία μεταξύ της γηραιάς Γκρέις (Μίρεν) και του μποξέρ (Σέρτζιο Πέρι Μεντσέτα). Στο δε τέλος, αναρωτιέσαι ποιο ήταν το νόημα του όλου εγχειρήματος, πέρα από τον στρωτό σκηνοθετικό ρυθμό και την εγγυημένη ερμηνεία τέτοιων ηθοποιών.
Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)



Επιχείρηση Εξόντωσης (Elephant White, 2011)
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ένας επαγγελματίας δολοφόνος προσλαμβάνεται από έναν πατέρα για να αναλάβει την επιχείρηση εξόντωσης μιας αδίστακτης συμμορίας εμπορίας λευκής σαρκός, που απήγαγε και σκότωσε την κόρη του.
Όχι μια από τις καλύτερες του, σίγουρα η πρώτη του αγγλόφωνη, αλλά ο Ταϊλανδός σκηνοθέτης Πράσια Πινκάου, αν μη τι άλλο, ξέρει πώς να στήνει μια σκηνή δράσης. Βέβαια, οι Ταϊλανδοί σταρ που συνήθως χρησιμοποιεί είναι γνώστες του Μάι Τάι και άλλων πολεμικών τεχνών. Εδώ, όμως, χρησιμοποιεί τον Αφρικανό Ντζίμον Χούνσου (τον γνωρίσαμε στον «Μονομάχο») που ναι μεν είναι επιβλητικός και πειστικός ηθοποιός σε ηρωικούς ρόλους, αλλά όχι για wuxia. Όσο για τον Κέβιν Μπέικον, έναν έμπορο όπλων με τον οποίο ο ήρωας συμμαχεί, καλός είναι αλλά βρίσκουμε τζάμπα κόπο την προσπάθεια να κάνει βαριά αγγλική προφορά. Σχετικά καλό, για φίλους του είδους, εκδόθηκε κατευθείαν σε DVD.
Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)



(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.