• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Τετ 27 Μαρ 2013

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



Ο Δρόμος της Επιστροφής (The Lucky Ones, 2008)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ

Επιστρέφοντας από το Ιράκ, οι στρατιώτες Τσίβερ, Κόλι και Τι Κέι ταξιδεύουν για το Λας Βέγκας. Η Κόλι επιστρέφει την κιθάρα του νεκρού φίλου της στην οικογένεια του, ο Τι Κέι θέλει να δει έναν γιατρό, ενώ ο Τσίβερ έχει ανάγκη από χρήματα.
Από τον σκηνοθέτη του πολύ ενδιαφέροντος «Ο Μάγος Αϊζενχαϊμ» έχουμε και αυτό το road-movie που εντέλει δεν αναφέρεται στον πόλεμο του Ιράκ αλλά στις σχέσεις που αναπτύσσουν οι τρεις ήρωες. Καθώς ακυρώνονται οι πτήσεις στο JFK, ο 50 κάτι λοχίας Τσίβερ (Τιμ Ρόμπινς) ναυλώνει ένα αυτοκίνητο και παίρνει μαζί του την τεχνικό Κόλι (Ρέιτσελ ΜακΆνταμς) και τον λοχία Τι Κέι (Μάικλ Πένια), που μόλις τους γνώρισε, για να πορευτούν οδικώς. Υπάρχει όλο το εναλλασσόμενο σκηνικό ενός οδοιπορικού: στάσεις για γεύματα, τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, θρησκόληπτοι που συναντούν, πόρνες, επαρχιώτικα σαλούν, μοτέλ στη μέση του πουθενά, ανεμοστρόβιλοι, καζίνο κ.λπ. Αλλά όλα αυτά λειτουργούν ως φόντο για τη φιλία που αναπτύσσεται ανάμεσα στους τρεις. Μια ανεξάρτητη ταινία χαρακτήρων, λοιπόν, στην οποία και οι τρεις πρωταγωνιστές τακιμιάζουν ερμηνευτικά όπως ένα δεμένο μουσικό τρίο της τζαζ.
Βαθμολογία: 3/10 Stars3/10 Stars3/10 Stars (3/5)


Παράπλευρες Απώλειες (The Messenger, 2009)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

Το καθήκον του στρατιώτη Γουίλ Μοντγκόμερι είναι να ενημερώνει τους συγγενείς ότι έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα στη μάχη. Όμως, παραβιάζει το πρωτόκολλο του επαγγέλματος του όταν ερωτεύεται μια γυναίκα που έχασε τον άντρα της.
Ο σκηνοθέτης Όρεν Μούβερμαν, που στο ντεμπούτο του συνυπογράφει και το σενάριο, έχει ο ίδιος εμπειρία πολέμου καθώς είναι βετεράνος του ισραηλινού στρατού. Ίσως για αυτό δεν έχει ανάγκη να φωνάξει για τα τραύματα του πολέμου, αλλά να δείξει τις πληγές που σκεπάζονται, μόλις που φαίνονται, αλλά σφραγίζουν τις ζωές. Οι δυο ηθοποιοί του αποδείχτηκαν ιδανικοί. Ο παλιός καραβανάς (Γούντι Χάρλεσον), ενώ διδάσκει τον νεώτερο, πίσω από την ψυχραιμία του κρύβει την ανάγκη του για την ανακούφιση που του φέρνει το ποτό και ο τραυματισμένος στον πόλεμο νεαρός στρατιώτης (Μπεν Φόστερ) παλεύει να μην συνδεθεί συναισθηματικά με τους οικείους των νεκρών, ενώ υποκύπτει όταν φέρνει τα νέα σε μια χήρα. Ευαίσθητη, υπαινικτική και βαθειά αντιπολεμική ταινία, χωρίς ρητορείες και διδακτισμό, πιστή στον δραματικό ρεαλισμό. Εξαιρετικός και ο Στιβ Μπουσέμι στον ρόλο ενός πατέρα.
Βαθμολογία: 3/10 Stars3/10 Stars3/10 Stars (3/5)


Ισχυροί Δεσμοί (Not Easily Broken, 2009)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

Με αφορμή ένα τροχαίο ατύχημα, ο έρωτας ενός παντρεμένου ζευγαριού θα δοκιμαστεί και οι δύο πρωταγωνιστές θα αναγκαστούν να επανεξετάσουν τη σχέση τους και να πάρουν οδυνηρές αποφάσεις.
Υπάρχει μια βασική ιδέα στο δημοφιλές στην Αμερική ομότιτλο βιβλίο του Τ. Ντ. Τζέικς, ότι ο Θεός είναι συνδετικός κρίκος για να στεριώσει ένα ζευγάρι. Παρά το μεταφυσικό αυτό δεδομένο, ο Μπιλ Ντιούκ επιλέγοντας ικανούς ηθοποιούς καταφέρνει να δώσει με σοβαρότητα το δράμα του, παρά τους μελό κινδύνους που ενεδρεύουν. Η ιστορία (Αφροαμερικανών) πατάει γερά στην πραγματικότητα. Η σύζυγος είναι πετυχημένη μεσίτρια εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο διαβίωσης, εκείνος είναι υποδεέστερος ως εργολάβος και με τσακισμένο το αθλητικό του όνειρο από ένα παλιό ατύχημα, ξοδεύοντας περισσότερο χρόνο με τους φίλους του παρά με τη σύζυγο που αθέλητα τον ευνουχίζει με την επιτυχία της. Η ανισορροπία στη σχέση τους οδηγεί στη σύγκρουση, αλλά το ατύχημα της συζύγου και το παράδειγμα μιας φίλης του άντρα, μιας λευκής μάνας που αγωνίζεται για τη ζωή της και της κόρης της, τον προκαλούν να παλέψει για να κερδίσει τον γάμο του. Σε δεύτερο πλάνο έχουμε αυτή τη σοβαρή και όχι καλαμπουρτζίδικη διασταύρωση σχέσεων μεταξύ λευκών και μαύρων στην εποχή του Ομπάμα.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


Κατά Φαντασίαν Ηρωας (Paper Man, 2009)
ΚΩΜΩΔΙΑ

Ο Ρίτσαρντ Νταν, ένας συγγραφέας που έχει ξεμείνει από ιδέες, απομονώνεται στο Λονγκ Άιλαντ με την ελπίδα να εμπνευστεί για το νέο του βιβλίο. Εκεί γνωρίζει μια έφηβη που έχει τα δικά της προβλήματα.
Με διάθεση ανεξάρτητου σινεμά για φεστιβαλική χρήση από το αντρόγυνο Κίραν και Μισέλ Μελρόνι, είναι ένα φιλμ που περιστρέφεται γύρω από την κρίση της μέσης ηλικίας, αλλά δεν καταφέρνει πολύ καλά να δέσει τα περιστατικά και να τα οδηγήσει σε μια αφηγηματική κλιμάκωση. Από την άλλη, είναι τόσο καλές οι ερμηνείες και η καταγραφή ψυχολογικών αποχρώσεων που το απολαμβάνεις. Τζεφ Ντάνιελς ο συγγραφέας, Έμα Στόουν η κοπέλα και Ράιν Ρέινολντς ο φανταστικός σούπερ ήρωας, δημιούργημα του Νταν, που εισέρχεται στην πραγματικότητα, συζητώντας τα προβλήματα με τον δημιουργό του.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


The Way (2010)
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ένας αμερικανός γιατρός φτάνει στη Γαλλία για να παραλάβει τη σορό του γιου του και ξεκινά για το ταξίδι που εκείνος δεν πρόλαβε να κάνει, με προορισμό τη συγχώρεση, την αυτογνωσία και τη λύτρωση.
Χωρίς να δρέπει σκηνοθετικές δάφνες, ο ηθοποιός-σκηνοθέτης-σεναριογράφος Εμίλιο Εστέβεζ εδώ νοιάζεται ουσιαστικά για τους ήρωες του γύρω από το θέμα του νοήματος της ζωής κι αυτή η έγνοια τού βγαίνει σε καλό, πόσο μάλλον αφού επιστρατεύει τον πραγματικό πατέρα του, Μάρτιν ΣινBadlands», «Αποκάλυψη Τώρα») για τον βασικό ρόλο. Ο Τομ (Σιν), ένας συνήθης Αμερικάνος, βρίσκεται να οδοιπορεί σε προσκύνημα στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλλα στη βόρεια Ισπανία, όπου βρίσκεται ο περίφημος ναός του ευαγγελιστή Ιωάννη, και να μαθαίνει τον εαυτό του μέσα από την τριβή με ετερόκλιτους συνοδοιπόρους. Τα συναισθήματα δεν εμποδίζουν την αδογμάτιστη πνευματικότητα και το χιούμορ βοηθάει την υπαινικτική καταγραφή των ψυχικών διεργασιών.
Βαθμολογία: 2.5/10 Stars2.5/10 Stars2,5/10 Stars (2.5/5)


Super (2010)
ΚΩΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Όταν η σύζυγος του τον παρατάει για τα μάτια ενός εμπόρου ναρκωτικών, ο αδέξιος Φρανκ, αν και δεν διαθέτει τις απαραίτητες υπερδυνάμεις, μεταμορφώνεται σε σούπερ ήρωα για να την φέρει πίσω ξανά.
Ξεκινάει ως ιστορία ενός φουκαρά μικρο-μάγειρα, περνάει στην κουλή μετατροπή του σε μασκοφόρο ήρωα με βοηθό μια παλαβή που ανακατεύεται με κόμικς και καταλήγει σε κατάμαυρη κωμωδία. Είναι δηλαδή «κομμάτι» απροσανατόλιστο και φιλμ που δεν ξεπερνά τη βασική του ιδέα. Από την άλλη, ο Ρέιν Γουίλσον ερμηνεύει τον ήρωα του ως αν ήταν απόλυτα σοβαρός, έτσι που το ψυχρό χιούμορ στέκει, αν κανείς αγαπά αυτό το στυλ -π.χ. αφού ντυθεί ήρωας, κάθεται σε ένα πεζοδρόμιο και περιμένει να συμβεί κάποιο κακό! Η εξέλιξη, όπως είπαμε περίεργα μαύρη, στέκει ως «κουλαμάρα» αυτό-ανατρεπτική… του ίδιου του φιλμ; Πιθανά, τύπου «όλα είναι μια φάρσα». Στον ρόλο της μικρής βοηθού η Έλεν Πέιτζ του «Juno» και της γυναίκας του η Λιβ Τάιλερ. Μαφιόζος ο Κέβιν Μπέικον, ερμηνεύει ως να παίζει σε ένα άλλο, σοβαρότερο φιλμ, αν κι αυτό είναι κάτι που έχει την πλάκα του. Σενάριο και σκηνοθεσία του Τζέιμς Γκαν.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


Το Θαύμα της Αλάσκας (Big Miracle, 2012)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

Η προσπάθεια ενός τηλεοπτικού ρεπόρτερ και μιας δυναμικής ακτιβίστριας να σώσουν τρεις υπέροχες γκρίζες φάλαινες, παγιδευμένες κάτω από τον επικίνδυνο πάγο του Αρκτικού Κύκλου.
Μέσα στην ιστορία διάσωσης των φαλαινών (εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα) παρεισφρέουν ρομαντικές σχέσεις, ανταγωνισμοί οικονομικοί και πολιτικοί, με μια παρέλαση από χαρακτήρες που συχνά εκτοπίζουν το βασικό θέμα, φτάνοντας μέχρι την ψυχροπολεμική κατάσταση Ρέιγκαν-Γκορμπατσόφ. Ωστόσο, ο τηλεοπτικός σκηνοθέτης Κεν Κουάπις καταφέρνει να χειριστεί όλη αυτή τη φασαρία και να δώσει ένα ψυχαγωγικό φιλμ για όλη την οικογένεια χωρίς ενοχλητικό διδακτισμό ή μελό αποκλίσεις. Με τους Ντρου Μπάριμορ και Τζον Κρασίνσκι.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.