• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Τετ 13 Νοε 2013

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



Εγκλήματα Καρδιάς (Crimes of the Heart, 1986)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΟΜΕΝΤΙ

Οι δρόμοι τριών αδελφών ενώνονται και πάλι, όταν επιστρέφουν στο σπίτι για να γιορτάσουν τα γενέθλια της μεγαλύτερης τους. Μετά από τόσα χρόνια, όμως, η συμβίωση τους δεν είναι εύκολη υπόθεση. Συγκρούσεις, εντάσεις αλλά και κωμικοτραγικές καταστάσεις συμβαίνουν όταν αποφασίζουν να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους.
Η θεατρική συγγραφέας Μπεθ Χένλι διασκευάζει το έργο της για το σινεμά και ο αυστραλός Μπρους ΜπέρεσφορντΟ Σωφέρ της Κας Νταίζυ») επικεντρώνεται στις τρεις ηρωίδες που υποδύονται οι Ντάιαν Κίτον, Τζέσικα Λανγκ και Σίσι Σπέισεκ. Η μικρή αδελφή έχει πυροβολήσει τον άντρα της επειδή της χάλασε ένα φλερτ (!), η πιο ερωτιάρα έρχεται αποτυχημένη από το Χόλιγουντ και η τρίτη φροντίζει τον παππού στο παλιό πατρικό του Νότου («στοιχειωμένο» από τη διαβόητη αυτοκτονία της μάνας τους) όπου συναντιούνται. Δεν είναι τόσο θέμα πλοκής, όσο ένα τσίρκο τριών χαρακτήρων, που πίσω από τις διαρκείς πλάκες κρύβει ένα κλασικό δράμα του Νότου χωρίς σοβαροφάνεια, χωρίς το σύνηθες μελόδραμα, κάτι που το κάνει κάπως ξεχωριστό, μαζί με τις ελκυστικές ερμηνείες των τριών διακεκριμένων ηθοποιών.
Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)


Φίλησε Με Πριν... Αλλάξω (Prelude to a Kiss, 1992)
ΚΟΜΕΝΤΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Η τελετή γάμου του Πίτερ και της Ρίτα διακόπτεται όταν ένας μυστηριώδης καλεσμένος, ένας ηλικιωμένος άντρας, εμφανίζεται και ζητά να φιλήσει τη νύφη.
Τη στιγμή αυτού του φιλιού, ανταλλάσσονται οι ψυχές, και στο ταξίδι του μέλιτος, ο Πίτερ (Άλεκ Μπάλντουιν) αρχίζει να καταλαβαίνει ότι η καλή του (Μεγκ Ράιαν) δεν είναι αυτή που είχε αγαπήσει. Κάποια στιγμή, το ζευγάρι θα έρθει σε διάσταση, ενώ ο Άλεκ θα αναζητήσει τον γέρο κύριο, στο σώμα του οποίου κατοικεί η καλή του. Μεταφορά, από τον Νόρμαν Ρενέ, θεατρικού του Γκρεγκ Λούκας που έγραψε και το σενάριο, έχει το ατού της πρωτοτυπίας και προσπαθεί να μιλήσει για την αγάπη πέρα από την προσήλωση σε μια εικόνα. Μπορεί η αρχική έλξη να ξεκινά από την εικόνα, αλλά στη συνέχεια μπορεί να ερωτευθούμε την προσωπικότητα, την ιδιοσυγκρασία, το εσωτερικό του άλλου. Και οι δύο σταρ και ο θεατρικός ηθοποιός Σίντνεϊ Γουόκερ, στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση στα 70 και κάτι χρόνια του, στηρίζουν με τις ερμηνείες τους αυτή τη δραμεντί και αν το ντουέτο σκηνοθέτη και σεναριογράφου ήταν πιο τολμηρό στην απόδοση της τόσο αντισυμβατικής ένωσης, το αποτέλεσμα θα ήταν δυνατότερο.
Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)


Σύγκρουση στον Πράσινο Βάλτο (Tombstone, 1993)
ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ

Αφού καθάρισε επιτυχώς την Ντοτζ Σίτυ, ο σερίφης Γουάιατ Ερπ πηγαίνει στην Τόμπστοουν της Αριζόνα, ελπίζοντας να βρει ηρεμία. Στην περιοχή, όμως, υπάρχει μια συμμορία που δημιουργεί πολλά προβλήματα και γρήγορα βρίσκονται σε κόντρα με την οικογένεια του Ερπ.
Παρά το ότι ο Τζορτζ Κοσμάτος δεν είχε πρότερη εμπειρία σε γούεστερν, κατάφερε να κάνει ένα εντυπωσιακό χρονικό της ιστορικής σύγκρουσης στο O.K. Corral, ζωγραφίζοντας χαρακτήρες και καταστάσεις πολύ αριστοτεχνικά. Πανοραμικά πλάνα της Άγριας Δύσης με άψογη φωτογραφία, λήψεις με όλο τον γοητευτικό φορμαλισμό αλά Λεόνε και ενορχήστρωση δεκάδων χαρακτήρων που τους υποδύονται ηθοποιοί σε ρόλους γάντι. Εντυπωσιακοί ο Κερτ Ράσελ ως Ερπ κι ο Val Βαλ Κίλμερ ως ο φίλος του, Ντικ Χόλιντεϊ, αποτελούν το βασικό δραματικό ντουέτο γύρω από το οποίο περιστρέφονται οι Σαμ Έλιοτ, Πάουερς Μπουθ, Μάικλ Μπίεν, Μπιλ Πάξτον, ακόμη κι ο Τσάρλτον Ίστον. Ένα γνήσιο κινηματογραφικό έπος κατά τα παλιά χολιγουντιανά πρότυπα, φυσικά με τη σύγχρονη αφαιρετικότητα στο σενάριο, πολύ πιο αποτελεσματικό από το πολύωρο, «σοβαρό» και κάπως νωθρό «Γουάιατ Ερπ» (1994) του Λόρενς Κάσνταν.
Βαθμολογία: 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars (3/5)


Μια Αλλιώτικη Ζωή (A Life Less Ordinary, 1997)
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΚΟΜΕΝΤΙ

Ο Ρόμπερτ είναι ένας τιποτένιος καθαριστής κτιρίων, ο οποίος χάνει τη δουλειά του. Εξοργισμένος από αυτό, εισβάλλει στο γραφείο του διευθυντή του με ένα όπλο και πάνω στη φασαρία το σκάει με όμηρο τη Σελίν, την κακομαθημένη, εκνευριστική κόρη του αφεντικού.
Έναν χρόνο μετά το περίφημο και σκληρό «Trainspotting», ο βρετανός Ντάνι ΜπόιλSlumdog Millionaire»), με τον ίδιο πρωταγωνιστή (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ), μερικούς ακόμη Βρετανούς (Ίαν Χολμ, Ίαν ΜακΝις) και την Κάμερον Ντίαζ από την άλλη μεριά, είπε να πάει Αμερική και να κάνει ένα τρελό road-movie. Αλλά αυτό είναι αμερικανική πατέντα που ούτε οι ίδιοι οι Αμερικανοί καταφέρνουν συχνά. Τέλος πάντων, αυτό που προέκυψε είναι μια συρραφή από αστεία και γκαγκ που ακολουθούν γνωστές φόρμουλες (η κακομαθημένη απαχθείσα γίνεται συνεργός), που διασκεδάζουν πότε-πότε, αλλά δεν συνιστούν μια αφήγηση που μας νοιάζει, όπως δεν μας νοιάζει ούτε για τους χαρακτήρες ή τα συναισθήματα τους. Πάντως, στη μικρή οθόνη, το διασκεδάζεις.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


Ψίθυροι Αγγέλων (A Rumor of Angels, 2000)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

Αποξενωμένος από τον πατέρα του και νιώθοντας απέχθεια για τη νέα του μητριά, ο 12χρονος Τζέιμς βασανίζεται από τον χαμό της μητέρας του. Η απρόσμενη φιλία που αναπτύσσει με την ηλικιωμένη Μάντι, θα τον βοηθήσει να ξεπεράσει τη θλίψη του.
Είναι από κείνες τις «μικρές» ταινίες (όπως λέμε «μουσική δωματίου» ή «σονάτα») που μπορείς να αγαπήσεις πολύ. Φυσικά και πάνω απ` όλα, επειδή η σπουδαία Βανέσα Ρεντγκρέιβ εμψυχώνει με την παρουσία της όλο το φιλμ, ύστερα γιατί μπορεί να σε γοητεύσει το γυμνό παραθαλάσσιο τοπίο του Μέιν στη Νέα Αγγλία. Όμως, όλο το καστ είναι αποτελεσματικό, από τον μικρό Τρέβορ Μόργκαν μέχρι τον Ray Liotta. Βασισμένο στο βιβλίο της αμερικάνας Γκρέις Ντάφι Μπόιλαν (1861-1935), διαθέτει έναν παλιό αγγλοσαξονικό στοχασμό και ύφος. Αυτή η αφιλόξενη γριά (Ρεντγκρέιβ) που ζει απομονωμένη στην άκρη του χωριού, θα καταφέρει να σπάσει τη θωράκιση του μικρού (από το τραύμα της απώλειας) με τη δική της αρχική σκληρότητα κι ύστερα να μαλακώσει την ψυχή του με τα δικά της οράματα και την πίστη στους δικούς της χαμένους ανθρώπους που έχει μπορέσει να τους κρατήσει ζωντανούς μέσα της, έτσι που σχεδόν να πάλλουν και στον εξωτερικό κόσμο.
Βαθμολογία: 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars (3/5)


Ψεύτικος Κόσμος (Edges of the Lord, 2001)
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΔΡΑΜΑ

Πολωνία, Φθινόπωρο του 1943. Καθώς τα στρατεύματα των ναζί εισβάλλουν στην Κρακοβία, ο 11χρονος εβραίος Ρόμεκ αποχωρίζεται την οικογένεια του για να σωθεί. Ένας χωρικός, ο Γκνιέτσιο, τον κρύβει μέσα σ’ ένα σακί και τον μεταφέρει στο χωριό του, στην Ανατολική Πολωνία.
Ο πολωνός σκηνοθέτης-σεναριογράφος Γιούρεκ Μπογκαγιέβιτς, που δουλεύει στην Αμερική, επιστρέφει το 2001 στην πατρίδα του και κάνει μια αγγλόφωνη ταινία με τους πρωτοκλασάτους Γουίλεμ Νταφόε (ο ιερέας) και Χάλεϊ Τζόελ Όσμεντ (ο μικρός των «Έκτη Αίσθηση» και «Α.Ι. Τεχνητή Νοημοσύνη»). Δεν πρόκειται για τυπική ταινία πάνω στο ολοκαύτωμα, που εδώ λειτουργεί ως απειλητικό φόντο. Στο περιβάλλον του χωριού διαδραματίζεται η ιστορία ενηλικίωσης του μικρού Ρόμεκ στην επαφή του με τα άλλα παιδιά και τους μεγάλους, ενώ η αναπαράσταση της ζωής του Χριστού (η σχέση με τη Μαγδαληνή, η Σταύρωση) από τα παιδιά καθ` υπόδειξη του ιερέα, εγείρει συμβολισμούς άλλοτε πολύ εύκολους κι άλλοτε ασαφείς. Σίγουρα η ατμόσφαιρα και οι ερμηνείες κρατούν το φιλμ σε ένα επίπεδο, αλλά δεν συγκροτείται ένα αξιοσημείωτο δράμα, παραμένοντας δέσμιο μιας ακαδημαϊκά συναισθηματικής αφήγησης.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


Superstar (2012)
ΣΑΤΙΡΑ

Ένας συνηθισμένος άντρας, με αδιάφορη προσωπική κι επαγγελματική ζωή, γίνεται διάσημος μέσα σε μία νύχτα. Κι ενώ όλα τα φώτα έχουν πέσει πάνω του, εκείνος βασανίζεται από ένα ερώτημα: Γιατί;
Το έργο, βασισμένο σε μυθιστόρημα του Σερζ Ζονκούρ, μελετά τη μανία της σύγχρονης κοινωνίας για τη διασημότητα και τους μηχανισμούς των ΜΜΕ που εκμεταλλεύονται αυτή την τάση του κόσμου. Είναι ασαφές γιατί ο ήρωας μας γίνεται διάσημος. Ίσως γιατί είναι πολύ συνηθισμένος και θέλει να είναι τέτοιος. Αυτό από μόνο του έχει καταντήσει να είναι… σπανιότητα! Η δραματική σάτιρα του Χαβιέ Τζιανολί ως έναν βαθμό πετυχαίνει τον στόχο της αρχικά, όμως στη συνέχεια η αφήγηση παγιδεύεται στο προφανές χωρίς να μπορεί να το εξελίξει, εισάγοντας δευτερεύουσες, μη απαραίτητες πλοκές που αραιώνουν το δράμα. Ο Kad Καντ Μεράντ, από τους πιο γνωστούς σύγχρονους γάλλους κωμικούς, ενσαρκώνει εύστοχα, με εσωτερικότητα τον ρόλο.
Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)


(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.