• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Τετ 09 Ιουλ 2014

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



Ο Τζέρι Λιούις Σταχτομπούτος (Cinderfella, 1960)
ΚΩΜΩΔΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Ο εργατικός και τίμιος «Σταχτοπούτος» υποφέρει από τη βάναυση συμπεριφορά της κακιάς μητριάς και των δύο κακομαθημένων θετών αδερφών του. Το θαύμα, όμως, δεν θα αργήσει να έρθει, όταν θα εμφανιστεί ο καλός «Νεράιδος Νονός» του.
Αν και ο Τζέρι Λιούις ήθελε να είναι από τις καλύτερες του στιγμές, αυτή η παραλλαγή του μύθου της «Σταχτοπούτας» δια χειρός Φρανκ Τάσλιν δεν διακρίνεται ούτε για τα αστεία της, ούτε για τον ρυθμό, προσπαθώντας να καλύψει τα κενά με ανέμπνευστα τραγούδια. Βέβαια, ο Λιούις δεν παύει να είναι «ένα σινεμά από μόνος του», αν σου αρέσει απλά να βλέπεις τις γκριμάτσες και να ακούς την καρτουνίστικη ομιλία του. Σε κάθε περίπτωση, η Άννα Μαρία Αλμπεργκέτι, στον ρόλο της πριγκίπισσας, είναι ένα χάρμα.

Βαθμολογία: 1/5 Stars (1/5)


Η Διπλή Ζωή της Ντέζι Γκέιμπλ (On a Clear Day You Can See Forever, 1970)
ΚΟΜΕΝΤΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ

H Ντέιζι Γκέιμπλ είναι μια εκκεντρική μανιώδης καπνίστρια, που όμως θέλει απεγνωσμένα να κόψει την κακή συνήθεια. Έτσι, βρίσκει την τέλεια θεραπεία στον Δρ. Μαρκ Σαμπό, έναν ψυχίατρο που χρησιμοποιεί τη μέθοδο της ύπνωσης. Ωστόσο, όταν ξεκινάει, η Ντέιζι κάνει αναδρομή σε παλαιότερες ζωές, ταξιδεύοντας στον 19ο αιώνα ως «Μελίντα», μια γυναίκα σκέτη αποπλάνηση την οποία ερωτεύεται αμέσως ο Μαρκ.
Άλλο ένα μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ μεταφερμένο στην οθόνη από τον Βινσέντε Μινέλι (πατέρα της Λάιζα) και μία ακόμη ευκαιρία για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ να δώσει ρεσιτάλ με τη γοητεία, το χιούμορ, τη φωνή, την ενέργεια της. Ο Μινέλι προφανώς την αφήνει να αυτοσχεδιάσει, ενώ εκείνος προσέχει πολύ να αναδείξει το ντεκόρ και τα κουστούμια. Στον ρόλο του ψυχίατρου ο Ιβ Μοντάν, που εκείνη την εποχή το Χόλιγουντ τον χρησιμοποιούσε ως γαλλικό γκουρμέ κερασάκι (όπως έγινε και με τη Μέριλιν στο «Έλα ν`Αγαπηθούμε»). Σε ρόλο χίπι ο νεαρός Τζακ Νίκολσον.

Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


Μίστερ Μαμά (Mr. Mom, 1983)
ΚΩΜΩΔΙΑ

Όλα βαίνουν καλώς για το ζευγάρι του Τζακ και της Κάρολιν, όταν ο Τζακ χάνει τη δουλειά του. Οι δυο τους συμφωνούν ο Τζακ να μείνει σπίτι και να κάνει τη δουλειά της νοικοκυράς. Μόνο, που δεν έχει ιδέα πώς γίνεται αυτή.
Το να βρει δουλειά η σύζυγος και να χάσει τη δική του ο άντρας δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στην εποχή μας, ούτε το 1983 στην Αμερική. Είναι, όμως, ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα τόσο για κωμωδία όσο και για δράμα. Οι ίδιες οι καθημερινές, απόλυτα νορμάλ καταστάσεις θα αρκούσαν για να βγάλουν γέλιο, αλλά και να δείξουν πολλά, όπως τη συνειδητοποίηση ενός άντρα απέναντι στη δύσκολη δουλειά του νοικοκυριού, όπως και την αίσθηση ισχύος της συζύγου και το πώς μπορεί αυτή να την χειριστεί. Αντ` αυτού, δημιούργησαν ένα σενάριο με παλαβές, ασυνήθιστες καταστάσεις, ώστε η όλη αφήγηση να είναι μια τηλεοπτικής αντίληψης φάρσα. Ευχάριστη, ωστόσο.

Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)


Μουνγουώκερ (Moonwalker, 1988)
ΜΟΥΣΙΚΗ

Ένα μουσικό ταξίδι στον κόσμο του Μάικλ Τζάκσον. Με φόντο την περιπέτεια τριών παιδιών που τα κυνηγάει ένας κακοποιός, ο βασιλιάς της ποπ τραγουδάει μεγάλες επιτυχίες του.
Παρόλο που το προϊόν προσφέρεται ως ταινία, δεν αποτελεί έργο με πλοκή, αλλά μια συρραφή από κλιπ και σκετσάκια για την περίσταση και η ιδέα τού Μάικλ ως σωτήρα παιδιών αποτελεί έναν προσχηματικό άξονα. Για τους φίλους, λοιπόν, του βασιλιά της ποπ είναι ένα καλό υλικό που περιλαμβάνει πολλά video-clip, μια παρωδία του «Bad» από παιδάκια, ένα φανταστικό κυνηγητό από φαν, ένα σκετς όπου ο Μάικλ έχει μαγικές δυνάμεις σώζοντας τρία παιδιά από έναν έμπορο ναρκωτικών. Δεν λείπουν τα «Smooth Criminal» και «Come Together». Περισσότερο ένα ντοκουμέντο πάνω στην τέχνη του (και γύρω από τον) Τζάκσον.

Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει 2 (Die Hard 2, 1990)
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ο Τζον ΜακΚλέιν έχει να αντιμετωπίσει μισθοφόρους που έχουν υπό τον έλεγχό τους τον πύργο ελέγχου ενός αεροπλάνου κι απειλούν ότι θα προκαλέσουν αεροπορικές τραγωδίες αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους.
Χώρια που η γυναίκα του είναι παγιδευμένη σε ένα από τα αεροπλάνα που αναγκάζονται να φέρνουν γύρες πάνω απ` το αεροδρόμιο μέχρι νεωτέρας διαταγής. Εξίσου δυνατή περιπέτεια με την πρώτη και αυτή τη φορά δια χειρός του φιλανδού Ρένι ΧάρλινΒαρομετρικό Χαμηλό», «Βαθιά Άγρια Θάλασσα»), είναι από τα φιλμ που σου κρατούν την ανάσα με τον καταιγισμό από δράση και το διαρκές σασπένς. Γιατί ο Μπρους Γουίλις είναι ιδανικός για τέτοια; Γιατί καταφέρνει να είναι ρωμαλέος και ταυτόχρονα ένας συνήθης, χαριτωμένος άνθρωπος, αλλά κι ένας ψύχραιμος τύπος αλά Τζέιμς Μποντ. Μερικές εναέριες λήψεις του Χάρλιν φανερώνουν κινηματογραφικό μεράκι.

Βαθμολογία: 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars (3/5)


Ο Φύλακας του Σκότους (The Guardian, 1990)
ΤΡΟΜΟΥ

Όταν ο Φιλ και η Κέιτ προσλαμβάνουν την όμορφη κι ευγενική Καμίλα για γκουβερνάντα του παιδιού τους, δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για τον εφιάλτη που πρόκειται να ζήσουν. Γιατί η γοητευτική Καμίλα δεν είναι αυτό που δείχνει και η οικογένεια βυθίζεται σε έναν κυκεώνα τρόμου και αίματος με στόχο τις ψυχές τους.
Δεν ξέρω αν αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες εκείνο τον καιρό ο άξιος σκηνοθέτης Γουίλιαμ ΦρίντκινΟ Εξορκιστής», «Ο Άνθρωπος από τη Γαλλία»), αλλά αυτό το θρίλερ δεν είναι αντάξιο του. Ανησυχητική μουσική, κουρτίνες που σαλεύουν απειλητικά, μια άδεια κούνια, γυναίκες που εκτοξεύουν στενάχωρα μηνύματα, ένα αλυσοπρίονο κ.λ.π. Βέβαια, ξέρει να στήνει την ατμόσφαιρα και η παραγωγή είναι προσεγμένη, αλλά... Το μόνο πρωτότυπο είναι ότι αυτή τη φορά το μεταφυσικό στοιχείο έρχεται από την κουλτούρα των καημένων των Δρυιδών, ξέρετε, από αυτούς που έφτιαχναν το θαυματουργό φίλτρο για τον Αστερίξ.

Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)


Λίντα Λάβλεϊς, το Βαθύ Λαρύγγι (Lovelace, 2013)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Το 1972, το «Βαθύ Λαρύγγι» άλλαξε για πάντα την παρουσία του πορνό επί οθόνης. Μαζί, κατέστησε (πόρνο)σταρ εν μία νυκτί τη Λίντα Λάβλεϊς. Η Λίντα, όμως, είχε ένα μυστικό κι αυτό ήταν ο σύζυγος της που την εξανάγκασε να κάνει αυτό που έκανε.
Το ντουέτο των Ρομπ Επστάιν και Τζέφρι Φρίντμαν, που ασχολούνται κυρίως με ντοκιμαντέρ ή δραματοποιημένα τέτοια («Κάτω από το Χαλί του Χόλιγουντ», «Tο Ουρλιαχτό», «The Times of Harvey Milk»), αυτή τη φορά επιχειρούν κανονική δραματουργία και δεν καταφέρνουν να ψάξουν αποτελεσματικά πίσω απ` το φαινόμενο. Βέβαια, αναπαριστούν την εποχή και την υποκουλτούρα της βιομηχανίας πορνό μέσα από το, ουσιαστικά, χρονογράφημα, αλλά η Λάβλεϊς παραμένει μια εικόνα κι όχι ένας χαρακτήρας που αναδύεται από αυτήν, παρά τη δυναμική που φαίνεται να διαθέτει η Αμάντα Σέιφριντ στην ερμηνεία της. Κατά βάθος συντηρητική η ματιά των δημιουργών, αναλώνεται στο να δικαιολογήσει το καημένο το κορίτσι που πέφτει θύμα της χειραγωγίας των αντρών. Άλλωστε, στα 93 μόλις λεπτά ήταν δύσκολο να γίνει περισσότερη ανάλυση. Οι Πίτερ Σάρσγκααρντ και Τζέιμς Φράνκο χρωματίζουν λειτουργικά την ατμόσφαιρα.

Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.