• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Τετ 03 Σεπ 2014

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



Μακρύ Ταξίδι Μέσα στη Νύχτα (Long Day`s Journey Into Night, 1962)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

Μια μέρα στη ζωή μιας τετραμελούς αμερικάνικης οικογένειας. Τέσσερις άνθρωποι που αλληλοκατηγορούνται για τα λάθη του παρελθόντος και για τις σκληρές πραγματικότητες του παρόντος. Μια νύχτα απάνθρωπων συναισθηματικών συγκρούσεων και μια νύχτα που δεν φέρνει καμία λύτρωση.
Η μορφινομανής μητέρα, ο αλκοολικός μεγάλος ηθοποιός σύζυγος, ο επίσης αλκοολικός επίδοξος ηθοποιός γιος και ο φυματικός συγγραφέας νεαρότερος γιος. Θεατρικό του Ευγένιου Ο`Νιλ βασισμένο στη ζωή της ίδιας του της οικογένειας, που μετέφερε σχεδόν αυτούσιο στην οθόνη ο Σίντνεϊ Λιούμετ χωρίς να κρύβει τη θεατρικότητα του υλικού. Μάλιστα, όπως και στο «Οι 12 Ένορκοι» (1957), χρησιμοποιεί χώρους και κάμερα με τη μέγιστη οικονομία, ενώ παρόλα αυτά μας παραδίδει ένα κινηματογραφικό έργο βασικά διαλογικό, με ένα από τα δυνατότερα ρεσιτάλ ερμηνείας της Κάθριν Χέπμπορν (η παλιά «Μέριλ Στριπ» και κάτι παραπάνω) και ισότονη υποστήριξη από τους σερ Ραλφ Ρίτσαρντσον, Τζέισον Ρόμπαρντς και Ντιν Στόκγουελ.

Βαθμολογία: 3.5/5 Stars3.5/5 Stars3.5/5 Stars3,5/5 Stars (3.5/5)


Η Κόρη του Ράιαν (Ryan`s Daughter, 1970)
ΕΠΟΧΗΣ

Σε κάποιο χωριό της Βόρειας Ιρλανδίας και ενώ φουντώνει η αντίσταση κατά των Βρετανών, η κόρη του ταβερνιάρη παντρεύεται τον δάσκαλο του χωριού. Όμως, δεν είναι ευτυχισμένη. Θα ερωτευτεί με πάθος έναν άγγλο ήρωα πολέμου και η σχέση τους σύντομα θα μαθευτεί.
Ο μεγάλος βρετανός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιν ήταν από τους λίγους που μπορούσαν να δημιουργήσουν έπη («Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι», «Ο Λώρενς της Αραβίας», «Δόκτωρ Ζιβάγκο») κρατώντας τον πήχη σε υψηλό δραματουργικό επίπεδο. Το φάλτσο που έγινε στην παρούσα και προτελευταία ταινία του, οφείλεται στο ότι το στόρι δεν αφορά μεγάλα ιστορικά γεγονότα, κόντρα στη σκηνοθεσία που είναι όντως μεγαλειώδης. Στο κέντρο έχουμε ένα ερωτικό τρίγωνο που περιβάλλεται από μια απόπειρα ανταρτών του ΙΡΑ, εν μέσω της στενοκεφαλιάς των κατοίκων ενός χωριού, με τον Α` Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται κάπου μακριά. Ωστόσο, τα στοιχεία που έχει επιστρατεύσει ο Λιν, είναι αυτά ενός μεγαλόπνοου οράματος. Οι χωριάτες λειτουργούν πάντα ομαδικά σαν να είναι χορός αρχαίου δράματος, υπάρχει ο δύσμορφος τρελός του χωριού που λειτουργεί καταλυτικά σε κάθε σκηνή για να δηλωθεί-τονισθεί οτιδήποτε μελοδραματικό ή κωμικοτραγικό, υπάρχει ο παπάς που λειτουργεί σαν μια δεύτερη δύναμη της φύσης κι από μηχανής θεός, υπάρχει η ίδια η φύση σε συγκλονιστικά πλάνα και υπάρχουν σκηνές ή σεκάνς όπως αυτή του έρωτα στη λίμνη και της συλλογής των κιβώτιων στην ανταριασμένη βραχώδη ακτή που θα ζήλευαν οι Κουροσάβα, Όσιμα και Ιμαμούρα. Το θέμα είναι ότι ο πυρήνας είναι μικρός για τέτοια ανάπτυξη, έτσι που όλα μοιάζουν σαν κομμάτια ενός μεγάλου εγχειρήματος (η μουσική του Μωρίς Ζαρ επιτηδευμένα άστοχη), αλλά όχι μια δεμένη σύνθεση, με ιεραρχημένα και δομημένα τα επίπεδα. Κόντρα σε αυτό, οι ερμηνείες του Ρόμπερτ Μίτσαμ και της Σάρα Μάιλς είναι υποδειγματικές, στο ύφος του «Σύντομη Συνάντηση» του 1945, όπου ο εκεί Λιν δημιουργεί ένα αριστούργημα από το τίποτα, με απλούς διαλόγους -αλλά έχουμε πυρήνα και προεκτάσεις. Παρόλα αυτά, η τρομερή σκηνοθεσία, η πληρότητα ανά σεκάνς και οι απαράμιλλες εικόνες παραμένουν, και το φιλμ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κινηματογραφικής φιλολογίας.

Βαθμολογία: 3.5/5 Stars3.5/5 Stars3.5/5 Stars3,5/5 Stars (3.5/5)


Βαρύτητα (Europa Report, 2013)
ΘΡΙΛΕΡ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Στο πλαίσιο μιας μυστικής αποστολής, μια ομάδα αστροναυτών εξερευνά την Ευρώπη, ένα από τα φεγγάρια του Δία, αναζητώντας ίχνη εξωγήινης ζωής. Η περιπέτεια αυτή, όμως, θα αποβεί εφιαλτική.
Το «The Blair Witch Project» (1999) συναντά το «Φεγγάρι» (2009). Ο σκηνοθέτης Σεμπάστιαν Κορντέρο από το Εκουαδόρ μαζί με τον σεναριογράφο Φίλπ Τζέλατ έδωσαν το βάρος όχι μόνο στην αληθοφάνεια της περιπέτειας, αλλά και στα επιστημονικά δεδομένα, συμβουλευμένοι ανθρώπους στη ΝΑΣΑ. Με χαμηλό προϋπολογισμό και παρακάμπτοντας τα συνήθη εφέ, δημιουργώντας το μοντάζ από τις ίδιες τις κάμερες παρακολούθησης του διαστημικού σκάφους, καταφέρνουν να δημιουργήσουν το σασπένς με μια μέγιστη απλότητα, κερδίζοντας το στοίχημα ότι μια περιπέτεια φαντασίας μπορεί να μας ψυχαγωγήσει περισσότερο με τον ρεαλισμό της παρά με τη «φαντασία». Αν κατάφερναν να δημιουργήσουν και ανάπτυξη χαρακτήρων, κι αν έδιναν ένα πιο ενδιαφέρον τέλος, θα είχαμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)


Εις το Όνομα του Αδάμ (W Imie..., 2013)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Ο νεαρός ιερέας Άνταμ υπηρετεί σε ένα μικρό χωριό και δείχνει αδιάφορος μπρος τα κάλλη μιας όμορφης κοπέλας, της Εύας, που τον θέλει. Ο αληθινός, όμως, λόγος της απόρριψης είναι πως ο Άνταμ έχει πόθο μονάχα για άντρες.
Η πολωνή σκηνοθέτις Μαλγκορζάτα Σουμόβσκα αναλώνει μεγάλο μέρος της αφήγησης για να αποδώσει μια αόριστη κατάσταση υπαρξιακής αγωνίας του ιερέα σε ένα μουντό αγροτικό περιβάλλον, χωρίς να φανερώνει τα αίτια. Κοινότητα με νέους που έχουν προβληματική συμπεριφορά, μια χωριανή που τον πιέζει να κάνουν έρωτα, ένας συνάδελφος που ακολουθεί το γράμμα του ιερατικού νόμου. Ο ίδιος μοιάζει να υποφέρει, να υπομένει, να ευαισθητοποιείται με τα προβλήματα των εφήβων. Μετά τα μισά του έργου, καταλαβαίνουμε πια το ομοφυλοφιλικό του «πρόβλημα», που το σενάριο προσπαθεί τελικά να διεκπεραιώσει μέσα από κάθαρση, αλλά και ειρωνικά δραματική ένδειξη για το μέλλον. Η Σουμόβσκα παρακολουθεί ένα βάσανο και ο πρωταγωνιστής της, Αντρέι Τσίρα, σε αιχμαλωτίζει με την ερμηνεία του, αλλά στην προσπάθειά της να κάνει κάτι αρτίστικο δεν έχει την εικονοκλαστική τόλμη της Κλερ Ντενίς που θα χειριζόταν το θέμα πιο αποφασιστικά.

Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)


Η Εποχή των Δολοφόνων (Killing Season, 2013)
ΔΡΑΣΗΣ

Σε μια απομονωμένη περιοχή των Απαλαχίων Όρων, ένας αμερικανός βετεράνος του πολέμου της Βοσνίας κι ένας ευρωπαίος τουρίστας παγιδεύονται σε μια βίαιη αναμέτρηση με το ίδιο τους το παρελθόν.
Ένα b-movie που θα `θελε να είναι μια ταινία τέχνης! Οι πληγές του πολέμου στη Βοσνία, οι γενοκτονίες, η ζωώδης ανθρώπινη αντιπαλότητα, το δάσος, το κυνήγι με την καθολική σημασία. Για να λειτουργήσουν όλα αυτά με τα νοήματα τους, θέλει σενάριο και σκηνοθέτη με κάποιο επίπεδο, πράγματα που εδώ δεν ισχύουν. Έτσι, η παρουσία των Ρόμπερτ ντε Νίρο και Τζον Τραβόλτα δεν γίνεται να σώσει το αποτέλεσμα, αντίθετα τονίζει την ανισότητα προθέσεων κι αποτελέσματος, πόσο μάλλον που και ο ντε Νίρο φαίνεται γηραιότερος από τις απαιτήσεις του ρόλου και ο Τραβόλτα δεν πολυπείθει για Βόσνιος. Αυτό που βλέπουμε είναι ένα διαρκές κυνήγι της γάτας με το ποντίκι, όπου οι ιδέες κυκλοφορούν σαν αλατοπίπερο. Αν γυριζόταν με δευτεροκλασάτους ηθοποιούς θα ήταν τουλάχιστον ένα ακόμη «φαγώσιμο» φιλμάκι για διάθεση και κατανάλωση σε βίντεο. Από τον Μαρκ Στίβεν ΤζόνσονDaredevil» και σενάριο στο «Ηλέκτρα»).

Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)


(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.