• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Awards


Πεμ 25 Ιαν 2007

THE RETURN OF THE CLINT
(DREAM A LITTLE DREAM, DREAMGIRLS!)


“Nobody Knows Anything”
The famous Oscar-watcher’s mantra



Διαβάστε εδώ τις φετινές υποψηφιότητες των Oscar

Μου` ρχεται αυθόρμητα μια σκηνή από το Naked Gun 33 1/3. O τυπάς πέφτει από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου και τη γλιτώνει εντελώς στο παρά τρίχα από το να γίνει χαλκομανία στα πλακάκια του πεζοδρομίου. Σηκώνεται λοιπόν ο δικός σου, και ξαφνικά έρχεται από το πουθενά ένα λιοντάρι και τον τρώει. Αν πιστεύεις στην αυτόματη γραφή, ελπίζω να πιάνεις στο εντελώς περίπου τι εννοώ. Όχι; Ξαναπροσπαθώ, δε με νοιάζει. Λοιπόν, λέγαμε τις προάλλες με τον Γιώργο για τις Υποψηφιότητες. Τι βλέπεις; (μου λέει) E, τι να του πω, ότι είναι η χρονιά του Marty, αλλά υπάρχει κι αυτή η γλίτσα το Little Miss Sunshine που έκλεψε το PGA, είναι και το Babel που σε κανέναν δεν πολυαρέσει αλλά ταιριάζει στις oscarικές προδιαγραφές, το The Queen που επιβεβαιώνει το κόμπλεξ των βλαχοαμερικανώνε απέναντι στο United Kingdom, και τέτοια εν γένει. Όπου στο τέλος, ο θεϊκός Ζερβόπουλας, ξεφουρνάει το μαγικό: Εγώ βλέπω πάντως Dreamgirls για Best Picture (…)

Τέζα κάτω ο καμπούρης. Για νιοστή φορά η Ακαδημία έδειξε ότι γράφει στα… αμελάνωτα, τα σπεκουλαρίσματα και τις μαγικές εμπνεύσεις των αφεντομουτσουνάρων μας. Επιδεικνύοντας συνάμα μια (μη την παίρνεις τοις μετρητοίς τη λέξη) σοφία ως προς τις επιλογές της. Σαν τον Έντι Φίσερ, καμιά δεκαριά κινήσεις μπροστά στην oscarική σκακιέρα. Από την άλλη βέβαια, μια ταινία δεν είδα (όπως και ουδείς άλλος έλλην – για να μη σου πω αμερικανός θεατής) εφέτο κι αυτή ήταν το απόλυτο black box, το κλασικό dark horse, το Letters from Iwo Jima του η- Ακαδημία-με-λατρεύει-Clint Eastwood. Όποιου του μέλει να πνιγεί ποτέ του δεν πεθαίνει όμως. Εκτός…αν πρόκειται για τις Dreamgirls, την ταινία με το περισσότερο hype από το pre-production της ακόμα που κατάφερε να μαζέψει τις περισσότερες noms χωρίς τη βασικότερη, αυτή του BP! Αρχικό συμπέρασμα; Never underestimate the power of the Clint.

Πάρε –να’ χεις a.k.a. οι αριθμοί λένε (καμιά φορά) την αλήθεια:
  • Τρίτη φορά μετά το 1927/28 και το 1965 που δεν έχει καμιά ταινία της Best Picture πεντάδας υποψηφιότητα για Α’ Ανδρικό Ρόλο
  • Πρωτιά μετά το 1952 που δεν υπάρχει BP υποψήφια με παραπάνω από 7 υποψηφιότητες
  • Φέτος είναι η χρονιά με τις λιγότερες συνολικά υποψηφιότητες(26) από τότε που οι καλλίτερες υποψήφιες έγιναν πέντε
  • Πρώτη χρονιά μετά το 1987 που υπάρχουν παραπάνω από δυο films που έχουν μοναδική υποψηφιότητα αυτή του Α’ Ανδρικού Ρόλου
  • Πρώτη φορά μετά το 1930, οπότε υπήρχαν 8 υποψηφιότητες για Α’ Ανδρικό ρόλο, που 4 films τον έχουν ως μοναδική τους υποψηφιότητα
  • Μόνο 1 από 10 υποψήφιες ερμηνείες (Mirren- The Queen) ανήκει σε Best Picture υποψήφια
  • Η αγία μεξικανική τριάδα (InarrituCuaronDel Toro) συγκεντρώνει 16 συνολικά υποψηφιότητες
  • Πως λέμε υποψήφιες για Καλλίτερη Ταινία – Καλλίτερη Φωτογραφία = καμία σχέση;
  • Κάποιοι δεν ξέρουν τη διαφορά μεταξύ Sound Mixing & Sound Editing. Σχεδόν πανομοιότυπες!
  • Μόνο οι 2 από τις 5 υποψήφιες για BP έχουν υποψηφιότητα και για καλλίτερο μοντάζ. Ρωτήστε γιατί έχασε το Brokeback πέρυσι. Το Letters from Iwo Jima ΔΕΝ είναι υποψήφιο για Μοντάζ. Οπότε;
  • To Little Miss Sunshine δεν έχει Best Director nom (καλά, το Dreamgirls ξέχνα το πλέον). H μόνη ταινία που κατάφερε να νικήσει χωρίς αυτήν την υποψηφιότητα που μπορώ να θυμηθώ, είναι το Driving Miss Daisy.
  • Letters και LMS έχουν μόνο 4 υποψηφιότητες. (Dreamgirls 8 – τρεις για τραγούδι), Babel 7, The Queen 6, The Departed 5, Pan`s Labyrinth 5). Την τελευταία φορά που κέρδισε film με τόσες λίγες noms ήταν το 1933. Η Annie Hall κέρδισε το 1977 με μόλις 5 noms, το Crash πέρυσι με 6. Ακόμη κι ο Clint χρειάστηκε 7 για το Million Dollar Baby.
  • Το φαινόμενο του Dreamgirls έχει παρουσιαστεί άλλες 3 φορές στην oscarική ιστορία με τα Ragtime (1981),Close Encounters of the third Kind (1977) και Poseidon Adventure (1972) με 8 υποψηφιότητες και no BP nomination. Κι όμως, το ρεκόρ κατέχει το They Shoot Horses, Don’t They? με…9!
Για να cineλθουμε όμως λίγο (εύκολο το’χεις;) Με έναν πρώτο λογαριασμό έπιασα γύρω στο 65% στις προβλέψεις μου, με πάνω από 80% στις βασικές κατηγορίες, κάνοντάς τα μούσκεμα στις τεχνικές. Ελάχιστη σημασία έχει αυτό. Το θέμα είναι ΠΟΙΟΣ θα κερδίσει φέτος και βεβαίως ΠΟΥ. Εκεί με θέλω, όπως κι όλους εσάς μαζί. Σε μια Απονομή στις 25 Φλεβάρη, όπου θα απουσιάζει περίτρανα ο Pedro (Volver), o Prince (Happy Feet), o Sacha Baron Cohen (δίκαιο…-pause-…NOT!) που αναγνωρίστηκε πάντως στο Best Adapted Screenplay, o The Jack (αντί αυτού ο…Marky Mark). Όσο για τα αξιοσέβαστα Μέλη, είναι συγκινητικό το πόσο υποστηρίζουν κλισεδιάρικες μπαλαφάρες τύπου Little Miss Sunshine ή Blood Diamond ενώ πλέον αποδεδειγμένα έχουν αντιληφθεί ότι οι ταινίες του Mel Gibson είναι αξιοβράβευτες λόγω του συγκλονιστικού τους… Μake Up (και μόνο). Καταλήγω: Όποιος νόμιζε ότι τα Oscars είπαν πέρυσι την τελευταία τους λέξη με το Crash ας γυρίσουν πλευρό. Το slogan της χρονιάς είναι πλέον ένα: ΠΟΙΟΣ επιτέλους έχει δει το Letters from Iwo Jima; Και το ανέκδοτο: Πότε θα πάρουν το oscarάκι οι Annette Bening και Martin Scorsese; Μα, όταν θα πάψουν να γυρίζουν ταινίες την ίδια χρονιά με τους Hilary Swank και Clint Eastwood αντίστοιχα!


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.