• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Awards


Σάβ 22 Μαρ 2003

75th ACADEMY AWARDS FINAL PREDICTIONS


(Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ OSCARS)



…Ή μήπως…τα Oscars του Πολέμου; Η ψηφοφορία των Αθανάτων (μπρρρ…) της Ακαδημίας έληξε στις 18 Μαρτίου, που σημαίνει απλά πως ότι έγινε, έγινε! Με μεγάλο κόπο συγκρατήθηκα όλο αυτό το ανυπόφορα μεγάλο διάστημα που διανύσαμε ύστερα από την ανακοίνωση των εφετινών υποψηφιοτήτων, ειδικά μετά από ορισμένα απίστευτα τεκταινόμενα, σχετικά με τον Martin Scorsese και τον Roman Polanski. Χρόνο με το χρόνο, η αστραφτερά ματαιόδοξη αυτή ιστορία τείνει να χάσει το ενδιαφέρον των βραβεύσεων καθαυτών, με το κέντρο βάρους να μεταφέρεται (γεγονός λίαν απογοητευτικό για oscar fans όπως ο υπογράφων) στην ίντριγκα, το σπρώξιμο και τα αλισβερίσια των μεγάλων, δήθεν «ανεξάρτητων», studios. Στημένο (και) το εφετινό match λοιπόν; Όσο λυπηρό φαινόμενο κι αν είναι η ποδοσφαιροποίηση των σημαντικότερων κινηματογραφικών βραβείων του πλανήτη, έχει τελικά και την… πλάκα του, αν αναλογιστούμε τα χειρότερα, δηλ. την πολιτικοποίηση του θεσμού, εν μέσω εξαιρετικά κρίσιμων καταστάσεων για το μέλλον του κόσμου. Να σας το ξαναπώ αυτό το τελευταίο, ή να κάνω και…προβλέψεις;

Best Picture

1. Chicago – Αναζητείστε τον δεύτερο. Σάρωσε με μουσικοχορευτικό μπρίο τα άπαντα βραβεία. Είναι θελκτικά εγκληματικό, ρυθμικά ξέφρενο-και –light, έχει το καλύτερο ensemble και σε κάνει να ξεχνάς… Βαγδάτες και άλλα πολεμοκαταθλιπτικά. “Isn’t…?”, που λέει και η τρελο-τσαχπίνα η Renee…)

2. The Pianist - Έσκισε κι αυτός, αλλά… ευρωπαϊκά! Στο Αμέρικα, μέχρι που θυμήθηκαν να ανοίξουν το φάκελο με τα στοιχεία του (βιασμού να το πω; Αποπλάνηση να το πω;) της προ εικοσιπενταετίας τζιβιτζιλούς που τον έχει συγχωρέσει μεν, τον μισεί και δεν την ενδιαφέρει δε, κι άμα είναι να το πάρει το παλιάμπελο (το oscar βρε κουτό!), “based on merit only” (διφορούμενο αυτό το merit που εννοεί, αλλά το παρακάμπτω ετούτο). Οι κριτικοί κόβουν αρτηρία, οι Εβραίοι (τουτέστιν το 80% της Hollywoodιανής πιάτσας) το αποθεώνουν, ο γερο- σάτυρος Roman όμως αν ξαναπατήσει πόδι στο Αμέρικα, θα δει την Απονομή από την τηλεόραση και μάλιστα με…ραβδώσεις! (Από τα σίδερα της φυλακής ανάμεσα σε αυτόν και την οθόνη). Σταματώ, γιατί μάλλον το πήρατε το γράμμα, έτσι;

3. Gangs of New York – O Marty κατάφερε το ακατόρθωτο: Να πραγματοποιήσει το dream project του με τρόπο που δίχασε ακόμα και τους ακραιφνείς όσο και πολυάριθμους θαυμαστές του. Και να’ σου ο William Goldman, δις oscarούχος και Academy member, να διαρρηγνύει τα ιμάτιά του απορώντας για ποιόν λόγο επιτέλους θα έπρεπε να βραβευτεί αυτή η μέτρια (λέει) ταινία του όντως μεγαλύτερου ενεργού αμερικανού σκηνοθέτη, απλώς και μόνο επειδή η βράβευση έχει καθυστερήσει υπερβολικά. O Goldman παίρνει στη συνέχεια πληρωμένη απάντηση από τον πρώην πρόεδρο της Ακαδημίας και…πολυoscarούχο Robert Wise, o οποίος αποθεώνει τον Marty, σε σημείο μάλιστα που η Miramax χρησιμοποιεί τους διθυράμβους του στα oscar ads της ταινίας σε καταχωρήσεις σε New York – Los Angeles Times. Ο νυν πρόεδρος της Ακαδημίας Frank Pierson εξαγριώνεται με τις παράτυπες ανοιχτές δηλώσεις υποστήριξης ψηφοφόρου (Wise) και αναγκάζει τους Weinstein bros να αποσύρουν τις εν λογω καταχωρήσεις (η δουλειά έχει γίνει βέβαια!).

4. The Hours – Το’χω δει προ εξαμήνου και δεν το συμπάθησα ολωσδιόλου. Αυτοκτονικό gay drama εποχής (ή…εποχών καλύτερα) με απίστευτο ξόδεμα ενός θρυλικού – κυρίως γυναικείου- cast. Critics’ darling ή όχι, δεν αγγίζει επουδενί τον κόσμο όπου κι αν παίχτηκε. Δεν είναι η ταινία που παίρνει τα Oscars – είναι αυτή που προτείνεται για τα πολλά και φεύγει (σχεδόν) με άδεια χέρια…Αν το δεις ψυχρά όμως μπορεί να είναι και ο σημαντικότερος αντίπαλος του Chicago, κάτι όμως που, αν συμβαίνει, κάνει τα πράγματα ακόμη πιο εύκολα για ένα sweep του τελευταίου.

5. The Two Towers – Μισήθηκε από την πλειοψηφία των fans, οι λοιποί όμως απλά διαπιστώσαμε μια μεγάλη (στο είδος της) ταινία μετά το μέτριο Fellowship of the Ring. Φέτος nada (στις μεγάλες κατηγορίες), του χρόνου όμως…Η Επιστροφή του Βασιλιά!

Best Director

1. Rob Marshal (!) – Ξέρω, ξέρω, ούτε ο ίδιος δε θέλω να το πιστέψω ότι ο κατά τα λοιπά συμπαθέστατος πρωτοεμφανιζόμενος Rob, θα αναστήσει το φάντασμα του Kevin Costner (Dances With Wolves) σε ένα αδυσώπητο deja –vu για τον Marty. Σημειωτέον ότι αν θα συμβεί αυτό, ο Marshall θα γίνει ο πρώτος openly gay σκηνοθέτης που κερδίζει! (Oooops! Τι μου ήρθε τώρα…Λέτε ωρέ cineλληνες να έχουμε εφέτος (μετά την επικράτηση του περυσινού afro-american win theory) το gay win theory; (Marshall Σκηνοθεσίας, Almodovar ή Heynes Σεναρίου, Nicole Kidman για τον gay Α’ Γυναικείο Ρόλο της Virginia Wolf; - τέλος flashιάς).

2. Martin Scorsese – Είναι το μεγαλύτερο όνομα, δυστυχώς όμως, υπάρχουν τουλάχιστον 2 directors I know στην πεντάδα που τα πήγαν καλύτερα εφέτος (λέγε μας Almodovar – Polanski). Όπως και νά’χει, αν το σηκώσει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ εφέτος, μόνο τρισευτυχισμένος μπορώ να’ μαι…

3. Ο Polanski off για τους γνωστούς λόγους, O Almodovar τιμής ένεκεν (δυστυχώς), ο Daltry απλά πήρε τη θέση του αδικημένου Peter Jackson.

Best Actor

1. Daniel Day Lewis ή Jack Nicholson – Εντυπωσιακότερος ο πρώτος, βαθύτερη η ερμηνεία του δεύτερου. Σπρωγμένο κάργα το GONY, ριγμένο (ελέω ΤΤΤ) από τη New Line το About Schmidt. Το peak του buzz αναφορικά με τον The Jack έγινε κάπως πρώιμα, θεωρώ λοιπόν ότι ο DD είναι πιο κοντά. Μήπως το σηκώσει και ανακαλέσει τις αποφάσεις που έχει πάρει να εγκαταλείψει τον κινηματογράφο – υπάρχει ικανότερος λόγος απ’ αυτόν;

2. Brody - Cage – Cane. Ο πρώτος γιατί παίζει εκπληκτικά και δεν το’χει ξαναπάρει. Κλασσική περίπτωση νίκης dark horse (outsider) υποψηφίου. Πολύ δύσκολο πάντως. Ο Cage, αν χαρεί πολύ την Απονομή, αυτό σίγουρα θα έχει να κάνει με οτιδήποτε άλλο εκτός από δική του νίκη. Ο Cane έχει ανύπαρκτο promotion.

Best Actress

1. Nicole Kidman ή Rene Zellweger (!) – Όποιος με ρωτούσε πριν από τρεις μήνες για το φαβορί θα ορκιζόμουν στην ψυχή της Julianne Moore. Από τότε η υπεροχή στα απανταχού βραβεία της Nicole είναι συντριπτική, με το αστεράκι της Rene να φωτίζεται (ήδη από τις Σφαίρες) ολοένα και πιο εμφατικά. Μετά την ανέλπιστη επικράτηση της Roxie στα SAG, ο Oscar και η …ψυχή του! Η απατημένη και ερωτοκαμένη Nicole, η αδικημένη (The Others) Nicole, ο ultra-chic καρακούκλαρος Nicole, δε λέω μπρε, όμως, να…την καταβρήκα με τη Rene του Chicago (είμαι ο μόνος που θεωρεί ότι κατάπιε ερμηνευτικά την κ. Douglas – Jones;) και πιστεύω ότι το κορίτσι (μεγαλοκοπέλα δηλαδή, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα) έχει αυτό το κάτι, το τόσο γλυκά οικείο που μαγεύει το κινηματογραφικό σύμπαν, σε αντίθεση με το παγωμένο μεγαλείο της Kidman. Οψόμεθα guys…

2. Julianne Moore. Μπράβο της για τη διπλή υποψηφιότητα. Είναι ήδη κερδισμένη μόνο γι’αυτό. Στο Far From Heaven είναι αψεγάδιαστη, αλλά η ταινία δεν τράβηξε καθόλου στο oscar race. Στο The Hours δεν έχει τον πιο αβανταδόρικο ρόλο (βλ…μύτη της Nicole!) κι όμως τον φέρνει εις πέρας με αξιοθαύμαστη ακρίβεια. Είναι και πολυκαιρισμένη (αβράβευτη) υποψήφια. Αλλά και οι άλλες δυο είναι. Δε θα είναι grande surprise μια νίκη της, απλά too good to be true…

3. Lane, Hayek – Όποια από τις δυο τους κι αν κερδίσει, θα αναγκαστώ σε ανελέητη ημίγυμνον-και-stringοφορούσα επιδρομή στο κέντρο της Αθήνας, ντάλα καταμεσήμερο την επαύριον της Απονομής! (Για όσους δεν το κατάλαβαν, είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ απειλή για το κοινό αίσθημα αυτό το ενδεχόμενο!)

Best Supporting Actor

1. Chris Cooper – Γιατί απλά, είναι ο καλύτερος της πεντάδας. Σάρωσε τα βραβεία –πλην SAG- ΕΙΝΑΙ ο ρόλος, τον έχω στα σίγουρα, εκτός εάν…

2. Christopher Walken - …η βιομηχανία φερθεί συναισθηματικά και περιμαζέψει έναν εξαίσιο ρολίστα που αναλώνεται χροοόνια τώρα σε απίστευτα b-movies.

3. Newman, Harris, Reilly – τιμητική υποψηφιότητα, ρόλος μια σταλιά, λάθος ταινία (αντί για το the Good Girl) αντίστοιχα.

Best Supporting Actress

1. Catherine Zeta Jones ή Meryl Streep - Μεγάλη μάχη. Ερμηνευτικά η Streep είναι περίπου δυόμισυ κλάσσεις ανώτερη, έλα όμως που η κ. Jones δίνει οκτάνια προστυχιάς στον τυφώνα – Chicago, χώρια που έχει τραπεζώσει τα μισά μέλη της Ακαδημίας και θα πάει στη Απονομή με την κοιλιά στο στόμα! Λοιπόν ;

2. Moore, Latifah, Bates – Μόνο για παρηγοριά, μην το πεις ούτε στην…Big Mama, μέγας… ποπός δε σημαίνει και μεγάλη ερμηνεία αντίστοιχα.

Επί τροχάδην ακολουθούν οι λοιπές κατηγορίες; (Με έντονα γράμματα οι πιθανότεροι νικητές – με κανονικά το επικρατέστερο από τα outsiders)

Adapted Screenplay
David Hare – The Hours
Charlie – Donald Kaufman – Adaptation

Original Screenplay
Pedro Almodovar – Talk to Her
Todd Haynes – Far From Heaven

Animated Feature
Spirited Away (ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟ)

Documentary Feature
Bowling for Columbine (ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ)

Art Direction
The Two Towers
Gangs of New York

Visual Effects
The Two Towers (ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ)

Costumes
Chicago
Gangs of New York

Make up
Frida (ε, δα!)

Editing
Chicago (99%)
The Hours

Cinematography
Conrad Hall – Road to Perdition (In memory of…)

Sound
Chicago
The Two Towers

Sound Editing
The Two Towers (99%)
Minority Report

Original Score
The Hours
Far From Heaven

Song
The Hands That Built America (U2) – Gangs of New York
I Move On – Chicago

Foreign Language Film
Hero – China
El Crimen de Padre Amaro – Mexico

Εύχομαι εν κατακλείδι τα εξής (σε πεντάδα- αλά- υποψηφιότητες):

1. Να γίνει η απονομή με τη μεγαλύτερη επιτυχία και τη δικαιότερη… μοιρασιά

2. Να αποτραπεί ο νέος πόλεμος στο Ιράκ – κι αν αυτό δε συμβεί, τότε σύσσωμοι οι υποψήφιοι (επιβάλλεται) να απέχουν από την απονομή, με σκοπό τη ματαίωσή της, ως ελάχιστο φόρο…αξιοπρέπειας προς την επικείμενη σφαγή αθώου άμαχου πληθυσμού

3. Να επανέλθω θριαμβευτικά στις επιτυχημένες oscar predictions, μετά το περυσινό επώδυνο διάλειμμα, μιας οscarικής χρονιάς (2001) που ήταν για… να μην ξανάρθει!

4. Να είναι πάντοτε το Cine το στέκι των απανταχού oscarολάγνων, καθώς και να αρχίσουμε από του χρόνου να δίνουμε πλέον τις προβλέψεις μας ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!

5. Να είστε έτοιμοι για μια κάλυψη – έκπληξη (διαβάζεται και ως: “εκπληκτική κάλυψη”!) της 75ης Απονομής διότι, (και διατί να το κρύψωμεν άλλωστε…)

ΣΤΟ CINE ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΑ OSCARS ΣΕ… PREVIEW!


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.