• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα

Τετ 25 Ιαν 2012

La Proie

Τετ 28 Δεκ 2011

En Familie - Μια Οικογένεια

Τετ 30 Νοε 2011

Carlos - η τηλεταινία

Τετ 12 Οκτ 2011

Troll Hunter - Κυνηγός Τρολ

Τετ 20 Ιουλ 2011

Loft

Cineυρωπαϊκόν


Τετ 31 Αυγ 2011

Flores Negras - Μαύρα Λουλούδια




Σε μια κρίσιμη καμπή της σύγχρονης ιστορίας ο Michael αφήνει τη δουλειά του ως κατάσκοπος μετά το πέρας μιας αποστολής και παίρνει μαζί του την Elena, την κόρη μίας Ρωσίδας κατασκόπου που πεθαίνει κατά τη διάρκειά της κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Μετά από χρόνια και ενώ οι δυο τους βιώνουν μία φυσιολογική ζωή κάποια πρόσωπα από το παρελθόν κάνουν την εμφάνισή τους, για να υπενθυμίσουν στον Michael ότι έχει αφήσει πίσω του κάποιες άλυτες υποθέσεις.

Στο ανάγνωσμα του στόρι το μυαλό σας πηγαίνει πιθανόν σε πολιτικό κατασκοπικό θρίλερ. Και καλά κάνει. Μου έφερε στο νου το πρόσφατο Υπόθεση Farewell, μόνο που εδώ ναι μεν υπάρχει το ύφος και το μπακράουντ, όχι όμως η ένταση και η δραματουργική εξέλιξη, το στοιχείο εκείνο που συνδέει συναισθηματικά τα πρόσωπα με μια από τις μεγαλύτερες στιγμές της παγκόσμιας ιστορίας. Με φόντο την πτώση του τείχους του Βερολίνου και το τέλος του ψυχρού πολέμου, ο David Carreras αναπτύσσει ένα διακρατικό σενάριο κατασκοπίας, που στην οπτική του απόδοση προσπαθεί να φαντάζει περισσότερο διεθνικό προκειμένου να δικαιολογήσει την μεγάλη ευρωπαϊκή συμπαραγωγή.

Ο Carreras και οι συν-σεναριογράφοι του, παίζοντας με μία λίστα φάντασμα, επεκτείνουν τη θεματική τόσο πολύ που τελικά αυτή χάνει τη βαρύνουσα σημασία της. Η ατμόσφαιρα καχυποψίας, η προδοσία, η ένταση και η διαπλοκή είναι τα στοιχεία που κρατάνε το θεατή στο κάθισμά του, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ο απαιτούμενος κλιμακούμενος ρυθμός και η ψυχολογική εμβάθυνση στον ήρωα για να αντιληφθούμε ταυτόχρονα την εσωτερική πάλη που υφίσταται. Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα της είναι ότι η κάθε σκηνή, όσο καλά και αν είναι γυρισμένη, αδυνατεί να συνδεθεί με την προηγούμενη ή την αμέσως επόμενη. Η ταινία είναι υποφερτή, όχι πρωτοποριακή, με ένα ενδιαφέρον ύφος και στυλ που βασίζεται στην γνώριμη υπόγεια πολιτική συνδιαλλαγή, απουσιάζει παρόλα αυτά η μεγάλη συγκλονιστική εξέλιξη και η πολυαναμενόμενη ανατροπή. Η αρχική σεκάνς ενώ προϊδεάζει για κάτι που σκηνή τη σκηνή, πλάνο το πλάνο θα δίνει μεγαλύτερο βάρος στο καλά κρυμμένο μυστικό, εντούτοις η συνέχεια αποδεικνύεται χαμηλότερη των προσδοκιών, με τον Carreras αν και παρόν στο στόρι που έχει να διηγηθεί, να αποδεικνύεται σκηνοθετικά πολύς για το χλιαρό σενάριο που έχει στα χέρια του.

Η ηθική ασάφεια των χαρακτήρων, με τις ελλιπείς δευτερεύουσες προσωπικότητες, σε συνάρτηση με τη σχετικά συμβατική φωτογραφία που εναλλάσσεται σε στιγμές δεξιοτεχνικά μεταξύ του γκρίζου και του έντονου χρωματισμού, αποδυναμώνουν την ουσία της συνεχούς εναλλαγής μεταξύ των γκρο και των γενικών πλάνων και αλλοιώνουν το νόημα στο βάθος πεδίου. Η ομάδα των ηθοποιών που επιλέχθηκε είναι δυνατή, ακολουθώντας όμως οι δημιουργοί την γνωστή πρακτική της υπεραπλουστευμένης ανάλυσης και των κλισέ καταλήξεων ακόμα και στα πιο πολύπλοκα και μπερδεμένα σημεία, το παιχνίδι χάνεται.

Τελικά το Flores Negras είναι μία συνηθισμένη ταινία με σύγχρονη ματιά κινούμενη σε γνώριμα μοτίβα. Ανώτερη σκηνοθετικά και ενδιαφέρουσα στην εμφάνιση, χάνει λόγω του επιφανειακού σεναρίου της, της αδυναμίας της να διατηρήσει σταθερή την αγωνία ή να τραβήξει το ενδιαφέρον μέσα από την πολυπλοκότητά της και το διαχειρισμό αυτής. Ταινία που δεν είναι ανιαρή αλλά σίγουρα δεν έχει να σχολιάσει κάτι ουσιαστικό για την πολιτική πραγματικότητα, παρά να προβεί σε ήδη γνωστές ειπωμένες κρίσεις για εκείνους που κινούν τα νήματα της οικονομίας και καθορίζουν την τύχη εκατομμυρίων ανθρώπων.

Βαθμολογία: 2/10 Stars2/10 Stars (2/5)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.