• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα

Τετ 25 Ιαν 2012

La Proie

Τετ 28 Δεκ 2011

En Familie - Μια Οικογένεια

Τετ 30 Νοε 2011

Carlos - η τηλεταινία

Τετ 12 Οκτ 2011

Troll Hunter - Κυνηγός Τρολ

Τετ 31 Αυγ 2011

Flores Negras - Μαύρα Λουλούδια

Cineυρωπαϊκόν


Τρί 01 Νοε 2005

DETECTIVE: ΕΠΕΙΔΗ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΟΣ




Βυθισμένος στην κοινωνικοπολιτική του απελπισία την οποία θα βαφτίσει με το ατυχές σλόγκαν «Ο σώζων εαυτόν σωθήτω», ο Πάπας Jean-Luc Godard θα βρει διέξοδο στο «Πάθος» και θα υμνήσει την Γυναίκα («Όνομα Κάρμεν», «Χαίρε Μαρία») ως αντικείμενο του Έρωτα: στο «Ντετέκτιβ» είναι ο φτερωτός θεός που θα μεταμορφωθεί σε εξολοθρευτή άγγελο για να δώσει σε ένα παράλογο, σχεδόν μπουνιουελικό αδιέξοδο μια εξίσου παράλογη λύση.

Το τέλμα αυτό περιγράφεται και συμπυκνώνεται τέλεια στο μνημειώδες «δεν υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση από την ακινησία». Πράγματι, ο Godard διαμορφώνει την φιλμική κατάσταση των πραγμάτων ως ένα ιδιότυπο νουάρ… υπό αναμονή (ή διαρκή αναβολή) δράσης. Ένα μη-νουάρ, δηλαδή; Βεβαίως, από τη στιγμή που τα 8 βασικά πιόνια της ταινίας εκτελούν τις σπασμωδικές τους κινήσεις μόνο και μόνο για να δώσουν άλλοθι στην αδράνειά τους. Ο ντετέκτιβ και ο βοηθός του, που ερευνούν έναν προ διετίας φόνο. Ο αρχιμαφιόζος, που έχει βάλει στο στόχαστρό του τον καταχρεωμένο μάνατζερ ενός μποξέρ. Ο ίδιος ο μποξέρ και η φίλη του. Ένα ζευγάρι που κυνηγά επίσης τον καταχρεωμένο μάνατζερ, για να μπορέσει να απαλλαγεί από την γαμήλια φάρσα. Σύμφωνα με τους κανόνες της παραδοσιακής αμερικάνικης δραματουργίας, το παραπάνω μωσαϊκό όφειλε να παραγάγει δράση καταιγιστική. Το αντι-σινεμά του Godard απλώς το παρακολουθεί να βαλτώνει.

Χώρος εγκλωβισμού των ηρώων, ένα παριζιάνικο ξενοδοχείο. Στην ουσία πρόκειται για λαβύρινθο, καθώς ήδη από τον αρχέτυπο πειραματισμό του Κουλέσοφ γνωρίζουμε ότι η «δημιουργική γεωγραφία» εναπόκειται αποκλειστικά στο μοντάζ. Επιτείνοντας την αίσθηση του παραλόγου, ο Godard ανακατεύει τις ψηφίδες του μωσαϊκού του και αφαιρεί πονηρά ορισμένες άλλες. Η άσκοπη κινητικότητα των ηρώων ανακυκλώνεται σε ένα ντεκόρ ασυνεχές, ασύνδετο: πρόκειται για ξενο-δοχείο κατά κυριολεξία. Για άλλη μια φορά ο άνθρωπος που συνέλαβε το αστικό «Week end» πλησιάζει σε ένα, ας το πούμε καταχρηστικά, σινεμά του παραλόγου.

Πού κρύβεται τελικά η κίνηση; Κατ’ αναλογία με την αναμονή των Βλαντιμίρ και Εστραγκόν στο «Περιμένοντας τον Γκοντό», τα πιόνια του Godard αδημονούν για τη μεγάλη Έξοδο. Προς το παρόν ζουν μια παράλογη ζωή, όπου το Αύριο πια με Αύριο δε μοιάζει. Παράλογος θα είναι και ο θάνατός τους, λοιπόν, σε ένα αιματοκύλισμα –παρωδία. Ο «Ντετέκτιβ» δεν είναι αναπαράσταση, αλλά παιχνίδι. Νικητής μονάχα όποιος ερωτευτεί, δηλαδή ο μποξέρ. Ο οποίος απαρνείται τον ανερωτικό του ρόλο και επιτυγχάνει την απόδραση. Το φωνάζω όπου σταθώ και όπου βρεθώ, θα το επαναλάβω και τώρα: κατεξοχήν το σινεμά αντενδείκνυται για τους ανερωτικούς. «Επειδή ο έρωτας είναι αιώνιος», ενώ αυτοί είναι ήδη νεκροί.

Βαθμολογία: 9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars (9/10)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.