• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineReader


Τετ 21 Δεκ 2005

ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΗΡΑ




«Υπάρχει εκείνη η σκηνή στον Κόκκινο Κύκλο του Melville, όπου ο Delon εκφράζει την αλληλεγγύη του προς τον Volonte πετώντας του τον αναπτήρα. Δεν είναι μόνο η μαγκιά που καταχωρεί αυτή τη σκηνή, αλλά το σαβουάρ, η κίνηση της κάμερας, π.χ. εκείνο που λένε Claude Rains και Humphrey Bogart για αρχή μιας υπάροχης φιλίας. Είναι επίσης ένα ανυπέρβλητο μάθημα αφηγηματικής οικονομίας, που θα είχε πολλά να διδάξει στους σύγχρονους φλύαρους Αμερικάνους».

Με τον Αλέξη Δερμεντζόγλου γνωριζόμαστε προσωπικά εδώ και κάποια χρόνια, και με βεβαιότητα μπορώ να καταθέσω ότι αυτός ο άνθρωπος επιβιώνει μέσα από τους κώδικες του πολυαγαπημένου του νουάρ –ακόμα καλύτερα, μεταγγίζοντας τα περίφημα «χάσματα» του Μπαρτ στους προσωπικούς του χρόνους και αφηγήσεις. Τίποτε πιο αναμενόμενο, λοιπόν, από τη συγγραφή του πιο προσωπικού του βιβλίου μέχρι στιγμής: «Το Πέταγμα του Αναπτήρα» είναι μια συγκριτική ματιά ανάμεσα στο ευρωπαϊκό και το αμερικάνικο νουάρ, μια πραγματεία πάνω στην θεματολογία, την φιλοσοφία και την αλληλεπίδρασή τους.

Γιατί ζήλεψε ο Hitchcock τον Κλουζό; Ποιοι βρίσκονται στη σκιά του Melville; Τι κληρονόμησε ο Ζακ Οντιάρ από τον πατέρα του; Υπάρχει ελληνικό νουάρ; Πώς εμπλέκονται στα παραπάνω οι Wenders, Antonioni, Resnais και Wong Kar Wai ; Ο Δερμεντζόγλου καταγράφει στην ουσία ένα συνεχή διάλογο… με τον εαυτό του, γεμάτο από αναιρέσεις, προσθήκες και συμπεράσματα που γεννούν νέα ερωτηματικά. Από το «Ασανσέρ για δολοφόνους» και το «Γεράκι της Μάλτας» μέχρι τις «8 Γυναίκες» και το « Έγκλημα στο Κολωνάκι», το νουάρ και τα ποικίλα παρακλάδια του περιπλέκονται γύρω από τον αναγνώστη σαγηνευτικά και χαοτικά.


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.