• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Editorial


Τετ 30 Νοε 2005

ΟΜΗΡΟΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥ ΧΑΡΙΤΩΝΑ




Όσο κι αν παρεξηγούμαι, δεν θα παύω να εξηγούμαι. Και cineχίζω να αρνούμαι ό,τι με κάνει να λυπούμαι που δεν μπορούμε άκρη να βρούμε, μ’ αυτό το δόλιο το ελληνικό cineμά. Ασούμε, τσέκαρε μια δόση τον τίτλο του νέου μου (κοιλο)πονήματος. Έχεις τουλάχιστο δύο επιλογές. Η μια, να με χρήσεις αντι-κυβερνητικό πα(πα)ράγοντα, πράκτορα του λ-μ (κι όχι το αντίθετο) ΚΚΕ, αρνητή της καθεστηκυίας τάξης. Αμ πως, φως φανάρ, εδώ σε λέω για «ομηρίες από γαλάζιους Χαρίτωνες», άρα το πάω στα «γαλάζια παιδιά» οπότε σκέφτεσαι ότι τα ρίχνω σε ΝΔ, Μουζάκη, Χωραφά και Φεστιβάλ και μάλιστα φανατικά, αδιακρίτως, ισοπεδωτικά, ίσως ακόμη και αντιδραστικά.

Όχι. Πάρε την άλλη επιλογή, αν θες (γιατί πρέπει να το θες – αλλιώς…δεν θες) να cineνοηθούμε. Κι ας μου δόθηκε η ευκαιρία, δε θα παίξω το κομματικό παιχνιδάκι κανενός, εδώ είναι Cine και ΠΟΤΕ δεν είπαμε μια κομματική κουβέντα εδώ μέσα, όσο βρισκόμαστε (και ζωή να’ χουμε) εδώ μέσα. Ούτως ή άλλως, όλα τριγύρω αλλάζουνε – κι όλα τα ίδια τα ίδια μένουν (γεια σου βραβευμένε Νοσταλγέ Νικόλα Παπάζογλου!). Τι Μισέλ – Τι Δέσποινα. Το ζητούμενο δεν είναι ποιος διοικεί και ποια παρεούλα μοιράζει κάθε χρόνο τα Βραβεία. Η καυτή πατάτα (κυριολεκτικά όμως) είναι που το πάει ο ελληνικός κινηματογράφος. Τι ταινίες βγαίνουν. Και ΠΟΙΟΣ (αντέχει να) τις βλέπει.

Πάρε λοιπόν τη δεύτερη επιλογή. Ένα λογοπαίγνιο έκανα. Σ’ έναν τίτλο έχωσα το résumé ολόκληρης της 46ης Απονομής όπως την είδα στο κουτί, starring:

  • Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και Βίκυ Καγιά συν-παρουσιαστές, να αβαντάρουν με την παρουσία τους τη νέα Λούφα του Περάκη, που αναμένεται να κόψει αρκετά χαρτάκια, ειδικά τώρα που «κατάφερε» να πάρει το ΝC-17, για τη σκηνή με το τσιγαριλίκι στα Ίμια. Η Βίκυ ήταν ξύπνια και κεφάτη, μόνο που χαζογελούσε λίγο παραπάνω on the mic, ενώ ο Βασίλης «έπαιζε» με τις ατάκες του Λαζόπουλου, εντελώς άδοξα όμως, μιας και η ανύπαρκτη σκηνοθεσία, η ερασιτεχνική ηχοληψία και τα kitsch χορευτικά – gags (η καρδούλα της Καστάνη το ξέρει), τραβούσαν cineχεια το χαλάκι κάτω από την προσπάθεια.
  • Χαρίτωνας. Ήταν τελικά η καλύτερη ταινία (no surprises), ε; Εννοείται, αφού πήρε μέχρι και βραβείο…Ήχου!. Το θέμα είναι ίσως ότι δεν πήρε και τίποτε (απολύτως) άλλο.
  • Γαλάζιο Φόρεμα. Το Brokeback Mountain (υπερβάλλω) της χθεσινής βραδιάς. Μιλάω για την gay – friendly θεματολογία και την αίσθηση που προκάλεσε στην Επιτροπή. Βραβεία Α΄ Γυναικείου Ρόλου, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Ενδυματολογίας, Μακιγιάζ, μολαταύτα, δεν ήταν ούτε καν στις πρώτες 3 βραβευθείσες ως καλύτερες. Σωστοοοός...
  • Όμηρος. Η δικαίωση του Κωνσταντίνου Γιάνναρη ήρθε από την Άκρη της Πόλης, αργώντας Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα (ελπίζω να το’πιασες αυτό). Βραβεία Σκηνοθεσίας και 3ης Καλύτερης Ταινίας, έτσι για να έρθει στα ίσα με το ποσό του χρηματικού επάθλου του Χαρίτωνα και με την …Αγρύπνια του Γραμματικού, που μάζεψε το ίδιο σχεδόν χρήμα με 2ο Βραβείο + Α΄Ανδρικού Ρόλου.

Μπορείς να το αποκαλέσεις και «δίκαιη μοιρασιά» για να ξεμπερδεύεις με την μπόχα. Εγώ σου λέω το εξής: Είναι ξεφτίλα τα Βραβεία Ποιότητας να είναι χρηματικά, την ίδια στιγμή που χαλάς 7,5 εκατομμύρια eurίδια για μια φόλα παράσταση, όπου υπήρξαν ταινίες επιπέδου…Τσίου (δις βραβευθείς και μάλιστα με καλύτερο Σενάριο, ο Μάκης Παπαδημητρίου, ο οποίος, αν τον πάρεις τώρα δα τηλέφωνο ακόμη δεν το έχει πιστέψει) και…Κινέττας. Η ΠΕΚΚ πήγε εκ του ασφαλούς να παίξει το χαρτί των ντοκυμαντέρ, όπου η κατάσταση έχει μείνει ακόμη στην… Αγέλαστο Πέτρα (μακράν η καλύτερη ελληνική ταινία της τελευταίας 10ετίας).

Το ελληνικό cineμά δε χρειάζεται Εθνική Επιτροπή, μη διαγωνιστικό ελληνικό «Πανόραμα» σε ένα Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Γραφείο Τεκμηρίωσης και Εξυπηρέτησης Οπτικοακουστικών Παραγωγών ή Ελληνική Οθόνη. Το ελληνικό cineμά δε χρειάζεται ούτε την αυτο-αναφορικότητα της θεματολογίας του ούτε τον (ταλαντούχο) Ρένο Χαραλαμπίδη υποψήφιο σε όλες τις κατηγορίες βραβείων χωρίς να κερδίζει σε καμιά. Ούτε τον (οδυνηρά…ανώδυνο πια στα γεράματα) τρελό-του-χωριού- Κολλάτο, ούτε τον εξαντλημένο μονομανή οίστρο του Νικολαΐδη. Ούτε τους ανύπαρκτους για το κοινό χομπίστες που κινούνται με κρατικές επιχορηγήσεις και εξαντλούν τα απέραντα λογίδριά τους ευχαριστώντας την ΕΡΤ (sic).

Υπάρχει μωρέ πιο Έλληνας από τον Coppola; Ποιος Dean Tavoularis, ο F.F. είναι όλα τα (σε… ελληνικά!) λεφτά. Από την Μεγάλη Ελλάδα, Σικελία, Β’ Αθηναϊκή Εκστρατεία… μεριά για τους αγαπώντες Ιστορία. Το είπε ξεκαθάρως ο μέγιστος. Φκιάνει κρασί και μετέχει σε ξενοδοχεία για να μην έχει ανάγκη το budget των big Hollywood studios. Έτσι είναι, γιατί έτσι πρέπει. Θέλεις φίλε να κάνεις το κομμάτι σου; Βρες το χρήμα και περίμενε από το κοινό να σε πληρώσει. Είσαι Χαρίτωνας, μεγαλο-παραγωγή, διατείνεσαι ότι θα παίξεις σε επίπεδα ΚουζίναςΝυφών. Και κάνεις μάνι-μάνι και με το ζόρι 20 χιλιάρικα σε 2 εβδομάδες. Περιμένεις δηλαδή να ρεφάρεις με το 1ο Βραβείο; Δεν σου λέει τίποτε η αυτο-διαγραφή από τις υποψηφιότητες του Προέδρου Χωραφά; Γιατί ως Κριτική Επιτροπή τον εκθέτεις και βραβεύεις ως 1η την ταινία που πρωταγωνιστεί, χωρίς (σχεδόν) άλλη βράβευση, τουλάχιστον στις βασικές κατηγορίες;

Από πέρυσι τον Μάρτιο πάμε τώρα για τον επόμενο Φλεβάρη (κι αν φλεβίσει…) για την εφαρμογή των… cineχώς εξαγγελλόμενων μέτρων. Κι επειδή θέλω να έχουμε το ελληνικό cineμά που μας αξίζει ως θεατές, κι επειδή πιστεύω ακράδαντα ότι υπάρχουν υγιείς δυνάμεις μέσα από εμάς που θέλουν να κάνουν ταινίες που μας αφορούν χωρίς να προσβάλλουν το (αν μη τι άλλο, πολυδουλεμένο) κινηματογραφικό μας αισθητήριο, έχω πάντοτε έτοιμο στο στόμα μου το στιχάκι των Active Member:

ΚΙ εσύ κάποτε μου’ χες πει πως θα αλλάξεις
Γι ‘ αυτό και τώρα εγώ σου σέρνω
Τα Εξ΄Αμάξης


Το Cine.gr παραμένει το μόνο ελληνικό site που στηρίζει τον ελληνικό κινηματογράφο στην διαχρονική του εξέλιξη:
Σαν Παλιό (Ελληνικό) Cineμά - Cineλληνικόν


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.