• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Editorial


Τετ 07 Φεβ 2007

5 ΛΕΠΤΑ ΑΚΟΜΑ




04:57 The Shawshank Redemption (Tελευταία Έξοδος: Ρίτα Χαίηγουορθ). Αναμφίβολα η πιο υποτιμημένη, η πιο αδικημένη στα Oscars ταινία του Hollywood. 7 υποψηφιότητες – ουδεμία νίκη. Πρώτη σε πολλές δημοσκοπήσεις με τις προτιμήσεις θεατών για το αγαπημένο τους film. Όχι το σημαντικότερο- το αγαπημένο. Κράτησε αυτή τη διαφορά. Η σκηνή που με σημαδεύει είναι εκείνη με πρωταγωνιστή τον Red. (Morgan Freeman σε ερμηνεία καριέρας που αποζημιώθηκε μια 10ετία αργότερα με το Million Dollar Baby) Ισοβίτης κατάδικος, ο σοφός των φυλακών Shawshank. Έχει αποτύχει 2 φορές ήδη στο συμβούλιο χάριτος, προσπαθώντας μάταια κάθε φορά να πείσει τα μέλη του πως έχει αναμορφωθεί, έχει μετανοήσει, έχει πλέον πληρώσει αρκετά για το φόνο που διέπραξε κάποτε. Δεν είναι όμως αρκετά πειστικός. Έρχεται κάποια στιγμή, μετά από πολλά, πολλά χρόνια η 3η του ευκαιρία. Ο Red φαίνεται να μην το πιστεύει ο ίδιος πλέον:

Red: «Αναμορφωμένος»; Λοιπόν, για να δω...ξέρεις, δεν έχω ιδέα γι` αυτό που εννοείς.

1967 Parole Hearings Man: Να, σημαίνει ότι είσαι έτοιμος να επανενταχθείς στην κοινωνία...

Red: Ξέρω τι σημαίνει αυτό για σένα αγόρι μου. Για μένα αυτή είναι μια ψεύτικη λέξη. Μια κουβέντα κάποιου πολιτικού, ώστε κάτι νεαρά τυπάκια σαν εσένα να μπορούν να φοράνε σακάκι και γραβάτα και να’ χουν μια δουλειά. Τι στ’ αλήθεια θες να μάθεις;Αν έχω μετανοιώσει για αυτό που έκανα;

1967 Parole Hearings Man: Λοιπόν, το’ χεις μετανοιώσει;

Red: Δεν έχει περάσει ούτε μια μέρα που να μη νοιώθω ότι το’ χω μετανοιώσει. Όχι επειδή είμαι εδώ ή επειδή νομίζεις ότι θα’ πρεπε να γίνει έτσι. Μπορώ να κοιτάξω πίσω για να δω πως ήμουν τότε: ένα νέο, χαζό παιδί που διέπραξε ένα φοβερό έγκλημα. Θέλω να του μιλήσω. Θέλω να προσπαθήσω να του βάλω μυαλό, να του εξηγήσω τι έπρεπε να’ χε κάνει. Όμως δεν μπορώ. Αυτό το παιδί έχει χαθεί προ πολλού κι ότι έμεινε είναι αυτός εδώ ο γέρος. Μ’ αυτό το γεγονός πρέπει να ζήσω πλέον. Αναμορφωμένος; Αυτό είναι μια ηλίθια λέξη. Γι’ αυτό προχώρα αγόρι μου, σφράγισε τη φόρμα απόρριψής μου και σταμάτα να μου σπαταλάς τον χρόνο. Επειδή, για να σου πω την αλήθεια, δεν δίνω δεκάρα πια.


Η 3η ήταν και η «τυχερή» φορά για τον Red. Η στάμπα πάνω στη φόρμα έγραφε τώρα «ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ».

03:32 E, λοιπόν δεν έχει τύχει χρονιά με τον Marty υποψήφιο στα Oscars που να μην μου έχει περάσει από το νου αυτή η ταύτισή του με τον χαρακτήρα του Red στο Shawshank Redemption. 1980-1988-1990-2002-2004. Raging BullThe Last Temptation of ChristGood FellasGangs of New YorkThe Aviator. O Marty έμαθε να χάνει. Robert RedfordBarry LevinsonKevin CostnerRoman PolanskiClint Eastwood. Εκείνοι κέρδιζαν – αυτός χαμογελούσε πάντα, ντροπαλά, πίσω από τα ντεμοντέ trademark μαύρα γυαλιά μυωπίας του. Ακόμη κι όταν, 30 Απονομές πίσω (1976), ο Ταξιτζής του, αυτή η μεγαλειώδης ταινία, που παραλίγο να κόστιζε τη δολοφονία του Reagan χρόνια αργότερα, έφτασε να πέσει knock down από τον Rocky κάποιου John G. Avildsen. Γιατί το knock out cineβη πρόπερσι με δράστη το έτερο πυγμαχικό underdog, εκείνο το δια χειρός Clint Eastwood.

02:14 Έκτη φορά υποψήφιος για oscar σκηνοθεσίας – έβδομη φορά υποψήφιος για το Director’s Guild Award (DGA) της Ένωσης των συναδέλφων του, που φρόντισε βιαστικά να του δώσει τις προάλλες (2003) το τιμητικό lifetime achievement award, για να σώσει κάπως τα προσχήματα. Η ίδια Ένωση που τον βραβεύει εφέτος, αμέσως μετά τον θρίαμβό του στις Χρυσές Σφαίρες. Ο Red όμως χαμογελάει πικρά μέσα στον Marty. Το έργο το έχει ξαναδεί. Και για πρώτη φορά φαίνεται ότι μαζί μ’ αυτόν τον πιστεύουμε κι εμείς. Τι κι αν το The Departed είναι η εμπορικότερη ταινία του, ένα ακριβές δείγμα από το oeuvre για το οποίο θα τον μνημονεύει η φιλμική Ιστορία, ψάχνοντας μέσα στους Κακόφημους Δρόμους μια Αλίκη που Δεν Μένει Πια Εδώ. 130 εκατομμύρια δολάρια στην Αμερική, πάνω από 270 διεθνώς. Με τους κριτικούς να παραληρούμε για την επανένταξή του στην κοινωνία των Καλών Παιδιών. Ο Marty όμως δε φαίνεται να ξεχνά πλέον αυτό που όλοι προσπαθούμε να μη θυμόμαστε.

01:35 Στην Ακαδημία ΔΕΝ γουστάρουν τις ταινίες που φτιάχνει ο Scorsese. Είναι υπερ-βίαιες, ένα είδος αδιέξοδης, αιματηρής δοξασίας. Υμνούν το περιθώριο, μια θρησκεία που βιώνεται μέσα στην βαθιά ενοχική παρανομία. Είναι καθαρά ανδρικές υποθέσεις. Δεν προωθούν κανένα «καθαρό» χαρακτηρολογικό πρότυπο. Δεν εκφράζουν τα πατριωτικά ιδεώδη, δεν ζητούν εξιλέωση, δεν αποζητούν τον οίκτο κανενός. Φλερτάρουν με το αναπόδραστο του Θανάτου, προτού καταλήξουν έρμαιο μιας ανεξήγητα οδυνηρής Θείας Δίκης. Και το ξέρεις, Marty, ότι ευκολότερα θα μασήσουν τα Γερόντια από την παγκοσμιοποιημένη βαβούρα της Babel, το τηλεοπτικό δραματάκι –σωσία της μονόχνωτης The Queen, την αυτιστική μπαλαφάρα της Little Miss Sunshine ή φυσικά, το μανιερίστικα πλέον downιάρικο αντι-ηρωικό λογύδριο του Letters from Iwo Jima. Η εξήγηση πάντα απλή: Δε θέλουν να έχουν σχέση με το σύμπαν σου Marty. Το θαυμάζουν απεριόριστα, αλλά δε θέλουν να συνδεθούν επουδενί μαζί του.

00:22 Αυτός, δηλαδή ένας ακόμα Φλεβάρης σου ανήκει Marty. Το θέμα δεν είναι πλέον τι έχεις να κερδίσεις εσύ. Το θέμα παραμένει ανοικτό – είναι το πόση αξιοπιστία έχει να χάσει ακόμη η Ακαδημία, καταδικάζοντας τον σημαντικότερο κινηματογραφικό θεσμό σε ένα ακόμη «θα το πάρει; - δε θα το πάρει» one- director- show. Εσύ, που αδιαφορείς για το Χρώμα του Χρήματος, ο Βασιλιάς των Συμμοριών της Νέας Υόρκης, θα Βγάλεις Έξω τους Νεκρούς ήρωές σου, με την νιρβάνα ενός Kundun. H Εποχή της Αθωότητας έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Έχεις πάρει απόφαση να κάνεις όποιες ταινίες αρέσουν μόνο σε εσένα. Δεν «αναμορφώθηκες» ποτέ. Παρακολούθησέ τους να σου βάζουν άλλη μια στάμπα «ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ» κι άστους να γκρεμιστούν πέφτοντας από τα ψηλά αλώνια του ταλέντου σου, πάνω στο Ακρωτήρι του Φόβου σου.

00:00 Κόλαση δεν είναι ένα μέρος που πας να συναντήσεις άλλους καταδικασμένους. Κόλαση είναι εκεί που μένεις για πάντα μόνος. Κι εσύ δεν είσαι ποτέ μόνος Marty. Όχι για μας που συμφιλιωθήκαμε με τους εσωτερικούς μας δαίμονες παίρνοντας χάρη απ’ τις ταινίες σου.


"I was just trying to make a good picture. I didn`t think I`d be standing here tonight... But it is the first movie I have ever done with a plot," he told the audience.

He also called the gangster thriller set in Boston his "B-Movie" film and said he made it in honor of such crime genre directors as Sam Fuller, Robert Aldrich and Don Siegel.

Martin Scorsese (From the DGA acceptance speech for The Departed)






 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.