• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Υπόθεση & Παραλειπόμενα


The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ο Αρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Συντροφιά του Δαχτυλιδιού

Φαντασίας | 178' | Απαραίτητη γονική συναίνεση
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Τετ 19 Δεκ 2001
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 09/08//2002
Ημερομηνία κυκλοφορίας BluRay: 16/7/2010
Διανομή: Village Films
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 1.69 %
Αξιολόγηση: 8.01/108.01/108.01/108.01/108.01/108.01/108.01/108.01/108.01/10   (8.01/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Πολύ Υψηλή (Συμφωνία ψήφων < 15%)




- Υπότιτλος:

Ένα δαχτυλίδι για να τα κυβερνάει όλα.

- Gallery:



 

- Πλοκή:


Ο νεαρός Φρόντο, κάτοικος της Μέσης Γης, με τη βοήθεια του μάγου Γκάνταλφ και μιας ομάδας πολεμιστών, που απαρτίζουν τη Συντροφιά του Δαχτυλιδιού, ξεκινά ένα επικό ταξίδι για να καταστρέψει ένα μαγικό δαχτυλίδι, πηγή δύναμης του Κακού. Καθοδόν, όμως, είναι πολλοί αυτοί που αγωνίζονται να το αποκτήσουν.


- Παραλειπόμενα:


Μια σελιδα απο βιβλιο του Tolkien μπορει να πεισει οτι αυτο που διαβαζεις κατοικει και βασιλευει στον κοσμο της φαντασιας. Οι περιγραφες φτανουν για να αναγουν τη μεταφορα του στην κινηματογραφικη οθονη σε…παραμυθι. Για χρονια η ιδεα της ταινιας του Άρχοντα των δαχτυλιδιων στοιχειωνε το κινηματογραφικο τοπιο, προκαλωντας και τρομαζοντας καποια απο τα μεγαλυτερα ονοματα του χωρου. Ο George Lucas και ο Steven Spielberg διστασαν μπροστα στην τριλογια του Τολκιν. Ο Ralph Bakshi προσπαθησε να την μεταφερει το 1978 και το κινουμενο σχεδιο στο οποιο κατεληξε προκαλεσε σαλο και αποστροφη στους απανταχου «τολκινιστες». Και τοτε ξεπροβαλλαν απο την ομιχλη ο Peter Jackson, η Fran Walsh και η Philippa Boyens, τρεις Νεο Ζηλανδοι, και ξεκινησαν να δουλευουν πανω στο σεναριο, που καποιοι υποστηριζαν οτι ποτε δεν θα γραφοταν.

Οι Walsh και Jackson που ειναι συνεργατες και συντροφοι στην ζωη, προκαλεσαν το ενδιαφερον του Hollywood με την υποψηφιοτητα που κερδισε η ταινια τους Heavenly Creatures το 1994. Αρχικα ανελαβε την πραγματοποιηση της ταινιας η Miramax, με την προοπτικη να γινει η τριλογια σε δυο ταινιες, και σε καποιο σημειο φανηκε εφικτο να γυριστει σε μια διωρη. Επειτα πηρε τα ηνια της χρηματοδοτησης η New Line Cinema δινοντας το πρασινο φως στην δημιουργια ισαριθμων ταινιων για την μεταφορα της τριλογιας του Τολκιν. Οι δημιουργοι ηταν τωρα πιο σιγουροι μια και θα μπορουσαν ετσι να αποδωσουν με περισσοτερες λεπτομερειες τον κοσμο που περιεγραφε ο συγγραφεας και τους 22 κυριους χαρακτηρες.

Στην συγγραφη του σεναριου επρεπε να δουλεψουν ετσι, ωστε να παραγαγουν ενα χολιγουντιανο παραμυθι μεν, αλλα χωρις να αποκλινουν και απο τον ιδιαιτερο χαρακτηρα του βιβλιου. Αν μη τι αλλο υπαρχουν εκατομμυρια «πιστων» που θα μετατρεπονταν παραυτα σε σφοδρους κριτες του εργου τους. Η προκληση ηταν να εστιασουν στην περιπετεια του Frodo και του Aragorn χωρις να αποσπαται τοσο ο θεατης απο τους αλλους χαρακτηρες. Η Walsh και η Boyens δουλεψαν πολυ στενα με τους ηθοποιους για την επεξεργασια των χαρακτηρων τους. «Κανεις δεν νοιαζεται για τους ηρωες περισσοτερο απο τους ηθοποιους που τους ενσαρκωνουν», υποστηριζει η Walsh. «Οταν αγνοεις την γνωμη του ηθοποιου παιρνεις μεγαλο ρισκο. Ευτυχως ημασταν τυχεροι και ειχαμε ενα εκπληκτικο καστ.»


Η διανομη

Η διανομη ηταν μια υποθεση σχετικα δυσκολη, αν σκεφτει κανεις οτι υπηρχαν 22 κυριοι χαρακτηρες που ισαξια επηρεαζουν την πλοκη του εργου. Το καστ αποτελειται απο νεους γνωστους ηθοποιους. Στον τηρουμενων των αναλογιων πρωταγωνιστικο ρολο του Frodo επιλεχθηκε ο Elijah Wood( Ice Age, The Faculty, Deep Impact), στον ρολο της Arwen, της ωραιας των ξωτικων που ερωτευεται ο Argorn, η Liv Tyler(η αιθεριας ομορφιας κορουλα του Steven Tyler των Aerosmith), και ο Sean Astin( The Goonies, Bulworth) παιζει τον καλυτερο φιλο του Frodo. Η αιθερια Cate Blanchett υποδυεται την βασιλισσα των ξωτικων Galadriel.

Ιδιαιτερα παρασκηνια δεν υπαρχουν στην διανομη των ρολων εκτος απο το γεγονος οτι στον ρολο του –επισης- πρωταγωνιστη Aragorn αρχικα ειχε επιλεχθει ο ιρλανδος ηθοποιος Stuart Tawsend , τον οποιο ομως ο Peter Jackson απελυσε μια εβδομαδα πριν αρχισουν τα γυρισματα. Η επισημη δικαιολογια που προταθηκε ηταν οι «διαφορες στην δημιουργια του ρολου» μεταξυ Jackson-Tawsend. Αξιοπιστες πηγες ομως υποστηριζουν οτι στον Tawsend ελειπε η φυσιογνωμια του ηρωα, πραγμα υποτιμητικο για τον χαρακτηρα Aragorn , που ειναι στο κατω κατω ο γιος του παλιου, καλου βασιλια της Gondor και οι αναζητηση του μεσα στο εργο για δικαιωση, ειναι εξισου σημαντικη με την αποστολη του Frodo. Ετσι τον ρολο κερδισε ο περισσοτερο ρωμαλεος Viggo Mortensen(A walk on the moon, A perfect Murder).
Για να σπασει λιγο το νεαρο της ηλικιας του καστ οι δημιουργοι της τριλογιας επιστρατευσαν και βετερανους του σινεμα, οπως ο Ian Holm στον ρολο του εξαδερφου και κληροδοτη του δαχτυλιδιου στον Frodo, Bilbo, o Ian McKellen παιζει τον καλο μαγο Gandalf και ο Christopher Lee, τον καλο μεν αλλα παραστρατημενο μαγο Saruman.

Απο την πλευρα των κομπαρσων τωρα, αρκει να πει κανεις πως ο Άρχοντας ειναι η μεγαλυτερη ως τωρα παραγωγη εκτος Hollywood. Τριακοσιοι ειναι συνολικα αυτοι που αποτελουν το βασικο καστ (!) και πανω απο δεκαπεντε χιλιαδες κομπαρσοι χρησιμοποιηθηκαν, με καποιες εκατονταδες Νεο Ζηλανδικου στρατου επιπλεον, για τις σκηνες των μαχων. Ακριβως γι’ αυτον τον λογο –της αναγκης των κομπαρσων- περιοχες της Ν. Ζηλανδιας οπως το Wellington και το Auckland δεχτηκαν κυματα χιλιαδων τουριστων κατα την διαρκεια των γυρισματων (κατι σαν Ολυμπιακοι αγωνες ενα πραγμα….]


Τα γυρισματα

Μετα απο τρια χρονια δουλειας η ομαδα ξεκινησε την παραγωγη τον Οκτωβρη του 1999 εχοντας στο χερι τα αρχικα σεναρια των τριων ταινιων, που αλλαζαν μερα με την μερα. Πριν αρχισουν βεβαια τα γυρισματα οι γηραιοτεροι της φυλης των Maori, των αυτοχθονων της Ν. Ζηλανδιας, ευλογησαν με τελετη των τοπο των γυρισματων. Μετα απο 14 ολοκληρους μηνες τα γυρισματα ειχαν ολοκληρωθει και το ολο project κοστισε 240 εκατομμυρια δολαρια.

Στην συνολικη δουλεια η ελευθερια που αφηνε στους συνεργατες του ο σκηνοθετης, κατα κοινη ομολογια, επαιξε σημαντικο ρολο στην επιτυχια του εγχειρηματος. Και οι τρεις ταινιες γυριστηκαν στο ιδιο διαστημα, πραγμα που εξοικονομησε πολλα χρηματα, για να διατεθουν με την σειρα τους σε ειδικα εφε, και την γενικοτερη επεξεργασια της ταινιας· ισως η τεχνολογικη πλευρα ηταν εξισου σημαντικη με τα κυριως γυρισματα, μια και για να ανταποκριθει κανεις στις εικονες που ο Τολκιν δημιουργει στο κεφαλι του αναγνωστη, χρειαζεται, αν μη τι αλλο, πολυ τεχνολογια.
Πολλοι απο τους διαλογους του βιβλιου εχουν μεινει ιδιοι, και μαλιστα ειδικοι γλωσσολογοι επιστρατευτηκαν προκειμενου να διδαξουν στους ηθοποιους την προφορα της γλωσσας των ξωτικων, που αναβιωσε μεσα στην ταινια [υποτιτλοι παρεχονται για οσους δεν εχουν εφεση στην συγκεκριμενη γλωσσα].

Χαρακτηριστικα –για να καταλαβει κανεις πως δουλευει η υπερπαραγωγη- ο Peter Jackson για μια σκηνη μαχης για το The Two Towers μπηκε στην μεση του γηπεδου του Wellington στο ημιχρονου ενος αγωνα κρικετ, και ζητησε απο τους δωδεκα χιλιαδες παρευρισκομενους να σιγομουρμουριζουν ταυτοχρονα. Ο θορυβος του πληθους που ψιθυριζε –οπως ειπαν αυτηκοοι και αυτοπτες μαρτυρες- ηταν ανατριχιαστικος και εναγωνιως περιμενουν να δουν πως και που θα χρησιμοποιηθει στην ταινια. Επειτα ο σκηνοθετης τους εβαλε να σηκωθουν και να χτυπησουν με δυναμη τα ποδια τους στο εδαφος. Το αποτελεσμα κι εδω ηταν εντυπωσιακο, ειδικα καθως δημιουργηθηκε ηχω απο την διαμορφωση του γηπεδου. Εκτος των αλλων δωδεκα χιλιαδες ανθρωποι τωρα περιμενουν εναγωνιως την δευτερη ταινια της τριλογιας για να ακουσουν το ποδοβολητο τους…
Γενικοτερα απο συνεντευξεις ηθοποιων φαινεται πως τα γυρισματα του επους του Άρχοντα των δαχτυλιδιων ηταν…επικα και ολοι ειχαν να λενε για την μοναδικη εμπειρια που εζησαν. Ο Ian McKellen, για να φανταστει κανεις εχει κυκλοφορησει στο διαδικτυο το ημερολογιο που κρατουσε κατα την διαρκεια των γυρισματων –μεσα στα πλαισια βεβαια της ικανοποιησης των φανατικων οπαδων, αλλα και της προωθησης των ταινιων.


Η μουσικη

Ο Peter Jackson αποφασισε πως η ταινιες του επρεπε να εχουν την δικη τους αυθεντικη μουσικη κι ετσι επελεξε τον πολυ Howard Shore. Η επιλογη προκαλεσε αρχικα αντιδρασεις. Την ωρα ομως που οι πιο γνωστοι συνθετες δεχονταν σφοδρη κριτικη για την τετριμμενη και επαναλαμβανομενη δημιουργια τους, η επιλογη του Howard Shore, που κυριως επιλεγοταν για ταινιες πιο cult, φαινοταν ολο και πιο επιτυχης. Το τελικο προϊον δικαιωσε και τον σκηνοθετη αλλα και τον ιδιο τον συνθετη στα ματια των επικριτων του.

Ενω στην πρωτη ταινια δεσποζουν οι δυο επιτυχιες Enya, για το The Lord of the Rings: The Two Towers τραγουδιστες περισσοτερο ‘εθνικ’ εντυσαν με την φωνη τους την μουσικη του Shore. Η Emiliana Torrini στο Gollum’s Theme, η σοπρανο Isabel Baykardarian και η Sheila Chandra ειναι τρεις βασικες φωνες που ακουγονται κατα την διαρκεια της δευτερης ταινιας της τριλογιας.


[διαβαστε στο Part II : σκηνικα –κουστουμια- ειδικα εφε]

Ζενια Αναστασιαδου





The Lord of the Rings - Part 2

Τη σημερον ημερα ειτε φτιαχνεις ενα παραμυθι ειτε κανεις μια ταινια ειναι περιπου το ιδιο πραγμα. Ολοι εχουν ακουσει για μια τριλογια που λεγεται Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιων . Σε πολλους ομως μπορει να διαφευγει το ονομα του στουντιο που εκανε τα ψηφιακα και τα πρακτικα’ εφε του Άρχοντα. Τα εφε μπορει να μην εδωσαν σαρκα και οστα στα δημιουργηματα της φαντασιας του Tolkien, αλλα σιγουρα τους προσεδωσαν σχημα, μορφη και ‘οπτικη’ υποσταση.

Ειδικα Εφε- το ημισυ του παντος

Η εταιρεια που ανελαβε το δυσκολο εργο της δημιουργιας της Μεσης Γης, των πλασματων που την κατοικουν και φυσικα του περιβαλλοντος τους δεν ειναι αλλη απο την Weta Ltd. Στεγαζεται σε ενα σχετικα μετριοπαθες κτιριο στα προαστια της πρωτευουσας της Νεας Ζηλανδιας, και δημιουργει -αδιαμφισβητητα πλεον- καποια απο τα πιο φαντασμαγορικα εφε στον κοσμο της κινηματοβιομηχανιας. Weta –παρεμπιπτοντως- ειναι το ονομα ενος εντομου της Νεας Ζηλανδιας, του γενους των γρυλων, του οποιου η υπαρξη χρονολογειται απο τους δεινοσαυρους, εχει το μεγεθος μιας παλαμης, ειναι το βαρυτερο του ειδους του και επιβιωνει κατω απο εξαιρετικα αντιξοες συνθηκες. Δεν ξερω αν αυτα τα χαρακτηριστικα προσδιδονται αυτοματα και στην εταιρεια που δανειστηκε το ονομα · για να καταφερε ομως να επιβιωσει της δημιουργιας της τριλογιας του Τολκιν, σιγουρα εχει περασει το τεστ του παγετωνα….

Ο Peter Jackson ειχε συνεργαστει με τους Richard Taylor και Tania Rodger, στην ταινια του Heavenly Creatures το 1994. Αργοτερα ιδρυσαν απο κοινου την Weta, ο πρωτος ως σκηνοθετης και οι δευτεροι ως ανθρωποι που αγαπουσαν την ιδεα του να δημιουργουν αντικειμενα, προσωπα και καταστασεις. Μια ωραια πρωια λοιπον ο P.J. -οπως τον αποκαλουν συνηθως, τους ανακοινωσε: «Παιδια! Θα κανουμε τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιων!»· κοντεψαν να λιποθυμησουν. Οταν καταλαβαν οτι το εννοει, αρχισαν να οργανωνουν το μεγαλοπνοο σχεδιο χωριζοντας την εταιρεια σε δυο μερη: το Weta Workshop για τα φυσικα σκηνικα και τα πρακτικα εφε (ειδικο μακιγιαζ, προσθετικα, οπλα, στολες, μινιατουρες κλπ), και την ‘διαστημικη’ Weta Digital για τα οπτικα εφε.

Για τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιων η Weta Workshop εφτιαξε πανω απο 48.000 αντικειμενα –αναμεσα σε αλλα 2.000 οπλα, 68 μινιατουρες, 10.000 συσκευες διαφορων χρησεων, 10.000 βελη, 1.800 στολες και αξεσουαρ ενδυμασιων, 1.000 πολεμικες στολες, αλλα και μια πληθωρα μακετων. Η προετετοιμασια ξεκινησε δυο χρονια πριν αρχισει η κυρια παραγωγη της ταινιας. Πριν πεσουν με τα μουτρα στην δουλεια οι δημιουργοι στραφηκαν στους Alan Lee και John Howe που ειχαν εικονογραφησει τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιων των εκδοσεων Harper Collins για να σκιτσαρουν ο,τι ο Τολκιν περιεγραφε στα βιβλια του. Ετσι –ελευθεροι απο περιορισμους εικονογραφηματος- σχεδιασαν σαν τρελοι εικονες απο τους πολιτισμους, τα πλασματα, τα κτισματα και τα τοπια δινοντας μορφη στη χωρα των Χομπιτ, το Rivendell και τη Mordor. Τα χιλιαδες σκιτσα τους επειτα μπηκαν στην σειρα, μετατραπηκαν σε μακετες και μινιατουρες και πολλα απο αυτα εγιναν κανονικα σκηνικα, υπο την αιγιδα του σχεδιαστη παραγωγης Grant Major. Μαζι με τα κυριως σκηνικα η παραγωγη χρησιμοποιησε και σκηνικα μινιατουρες για δοκιμαστικα γυρισματα αλλα και κανονικα· ηταν ομως τοσο αψογα και λεπτομερως σχεδιασμενα, και το μεγεθος τους ηταν τετοιο που η ομαδα ονομασε τις μινιατουρες αυτες ‘μεγατουρες’ (biggatures).

Εναν αλλο σημαντικο ρολο που επαιξε το εργαστηρι στην δημιουργια του Άρχοντα ηταν η μορφοποιηση των πλασματων.Ξεκινωντας απο την φιλοσοφια οτι ο φανταστικος κοσμος του Τολκιν στην Μεση Γη βασιζεται αποκλειστικα σε μια πραγματικοτητα –κατι σαν συγχρονο Αγγλικο φολκλορ με ριζες σε ιστορικα στοιχεια, η Weta κυνηγησε με ολα τα μεσα αυτου του ειδους τον ρεαλισμο. Εφτιαξαν το δικο τους σιδηρουργειο και κυριολεκτικα σμιλεψαν μια μια τις στολες πολεμου και τα οπλα. Καθε προσθετικο μελος, αυτι η ποδι, φτιαχτηκε ξεχωριστα για καθε εναν χαρακτηρα, ενω η φυσιολογια καθε πλασματος σχεδιαστηκε με μεγαλη ακριβεια.

Το προσωπικο της Weta ανηλθε στους 200 κατα την διαρκεια της παραγωγης· παρολ’ αυτα οι animators ηταν και παρεμειναν απο την αρχη ως το τελος 12. Αυτοι αναμιγνυονταν, αλλαζαν παρτενερ και μοιραζοντουσαν σκηνες, με αποτελεσμα ολοι να συμμετεχουν σε ολα. Εκτος απο τις τεχνικες τους γνωσεις χρειαστηκε να ακονισουν και το υποκριτικο τους ταλεντο, μια και επρεπε ανα πασα στιγμη να ξερουν τι σκεφτοταν και πως ενιωθε ο χαρακτηρας που ζωντανευαν. Για καποιους απο τους χαρακτηρες των επομενων δυο ταινιων το animation θα ειναι πιο περιπλοκο, οπως για τον Gollum, τον αραχνομορφο γιγαντα Shelob και το ‘ζωντανο’ δεντρο Treebeard. Τα αποτελεσματα αναμενεται να ειναι εντυπωσιακα.

Η Weta ξεκινησε με 32 επεξεργαστες στην κατοχη της, αλλα συντομα φανηκε η αναγκη για ενισχυση…Μετα την ολοκληρωση του The Fellowship of the Ring, ειχαν συνολικα 800 και για το πιο απαιτητικο The Lord of the Rings: The Two Towers εφτασαν τους 1.200. Γενικα λεγεται οτι οι μαχες που ελαβαν χωρα στο πρωτο μερος της τριλογιας ηταν μονο το πρωτο πιατο και επεται φαντασμαγορικη συνεχεια.

Το πιο ωραιο συναισθημα –οπως το περιγραφει ο Richard Taylor - ηταν οτι ξαφνικα ολα αυτα τα κομματια πολυστερινης, μεταλλου και ξυλου εγιναν ενας τοσο αληθινος κοσμος, που πιστευε κανεις πως οντως υπηρχε και καποιοι τον κατοικουσαν. Κι αυτο γιατι προσπαθησαν να μεινουν οσο ηταν δυνατον πιστοι στην ιστορια του Τολκιν. Ο Grant Major επεβλεπε και την δημιουργια των πραγματικου μεγεθους σκηνικων οπως το περιπλοκο και ντελικατο βασιλειο των Ξωτικων, τους πυκνης βλαστησης λοφους της χωρας των Χομπιτ, και τα υπογεια κλειστοφοβικα βασιλεια των ορυχειων της Μορια. Σκοπος –οσο κι αν φαινεται περιεργο για ενα ‘παραμυθι’- ηταν η ρεαλιστικη απεικονιση τους, αλλα με μια φανταστικη διαστρεβλωση· ενας συνδυασμος χομπιτ-ικης γης και λαβυρινθων τυπου Escher τριγυρω.

Τα σκηνικα για το Rivendell για παραδειγμα, φτιαχτηκαν ετσι ωστε να καθρεφτιζουν τον πολιτισμο των Ξωτικων –ιδιαιτερα καλλιτεχνικο και στενα συνδεδεμενο με την φυση και το δασος. Μοιαζει με ενα μερος υψιστης γαληνης, που ομως αποπνεει και εναν αερα μυστηριου, που επιτευχθηκε με την προσθηκη πανυψηλων πυργων που φαινονται στο μακρινο φοντο, δινοντας την αισθηση του απεραντου. Για την χωρα των Χομπιτ χρειαστηκε μια ομαδα κηπουρων και 5.000 κυβικα μετρα λαχανικα και λουλουδια, που αρχισαν να φυτευονται ενα χρονο πριν τα γυρισματα. Οποιος μπηκε στο σκηνικο του Hobbiton παραληρουσε. «Η χωρα των Χομπιτ δεν ηταν σκηνικο. Ηταν ενα πραγματικο χωριο με φυτειες και κηπους αληθινους, πουλια, εντομα…δεν υπηρχε τιποτα ψευτικο. Ηταν απιστευτα συγκλονιστικο να ‘ζεις’ σ’ εναν τετοιο κοσμο», παραδεχτηκε ο ηθοποιος Ian McKellen.

O Gollum παλι ειναι ενας χαρακτηρας που θα ζωντανεψει μονο μεσω υπολογιστη. Τα προγραμματα σχεδιαστηκαν απο την ομαδα της Weta και του προσεδωσαν ρεαλιστικη μορφη και κινηση βασισμενη στις ανθρωπινες κινησεις, ετσι ωστε να μοιαζει αληθινος. Ο P.J. δηλωσε οτι ηθελε ο Gollum να εχει μια ολοκληρωμενη προσωπικοτητα, να προκαλεσει τον οικτο του κοινου ωστε να ερθει στην επιφανεια η εσωτερικη διαμαχη μεταξυ Gollum και Smeagol. Εψαξαν αρκετα για να βρουν τον ηθοποιο που θα χαριζε την φωνη του στον Gollum. Η διακυμανση της θα ηταν μεγαλη απο σκληρη και απειλητικη ως ηρεμη και μελαγχολικη. Ο Andy Serkis, σχετικα αγνωστος μεχρι σημερα, πηρε τελικα τον ρολο.

Οι πληροφοριες που μπορει κανεις να παραθεσει για τα εφε της τριλογιας, απο την οποια μονο το πρωτο μερος εχουμε απολαυσει, ειναι τοσα περιπου οσες και οι σκηνες. Οι δημιουργοι της παντως παραδεχονται οτι χωρις την τεχνολογια τιποτα απ’ οσα βλεπουμε δεν θα ηταν εφικτο, ουτε το ιδιο πιστευτο. Ισως επρεπε να φτασουμε στο 2000 για να μεταφερθει επαξιως στην οθονη ο περιπλοκος κοσμος του Τολκιν.

Τα κουστουμια
Τα κουστουμια της Τριλογιας σχεδιαστηκαν απο την Ngila Dickson, που ειχε δουλεψει προηγουμενως με τον P.J. στο Heavenly Creatures (οπως μπορει κανεις να διαπιστωσει ο Peter Jackson δεν αλλαζει ευκολα συνεργατες…) . Άλλες δουλειες της περιλαμβανουν την τηλεοπτικη Ζινα και τον Ηρακλη. Στον κοσμο της Μεσης Γης τα κουστουμια δημιουργηθηκαν με βαση τις περιγραφες του Τολκιν, αλλα βασιστηκαν και σε πατρον ρουχων εποχης οπως η Αναγεννηση, ο Μεσαιωνας, αλλα και στις ενδυμασιες των Βικινγκς!

Η σχεδιαστρια ισχυριστηκε πως δεν προσπαθησε να φτιαξει κουστουμια/ δημιουργηματα της φαντασιας, αλλα ηθελε να ειναι ρεαλιστικα (στα πλαισια παντα του κοσμου στον οποιο ανηκουν). Αυτη εξαλλου ηταν και η εντολη του σκηνοθετη και των σκιτσογραφων Lee και Howe.

Τελειωνοντας την περιγραφη του –μαλλον δειγματοληπτικου- making of του Άρχοντα των Δαχτυλιδιων, να παραθεσω τα λογια του σκηνοθετη της τριλογιας.

"You shouldn`t think of these movies as being The Lord of the Rings. The Lord of the Rings is, and always will be, a wonderful book - one of the greatest ever written. Any films will only ever be an interpretation of the book. In this case my interpretation."

Ζενια Αναστασιαδου





 
<Χωρίς Τίτλο> - nikren - Τρί 30 Δεκ 2014 - 05:06
Η Συντροφιά του Δαχτυλιδιού, παραμένει η πιο πιστή στο πνεύμα του Τόλκιν ταινία από τις τρεις αλλά και η πιο αδύναμη κινηματογραφικά.

Δες και Πες!
 
<Χωρίς Τίτλο> - nik21 - Τετ 20 Αυγ 2014 - 15:50

Μια απο τις καλυτερες ταινιες φαντασιας...Η ταινια καταρχας εχει πολυ καλη πλοκη,με πολυ δραση.Ισως δεν ειναι σαν τις δυο επομενες ταινιες (δυο πυργοι,επιστροφη του βασιλια) , αλλα η συντροφια νομιζω ειναι το καλυτερο μερος της τριλογιας αν και δεν εχει επικες μαχες, εχει ομως περιπετεια και κατι το μαγευτικο...Νομιζω του αξιζαν τα 4 οσκαρ αλλα θα πρεπε να παρει και καλητερης ταινιας, μονταζ και σκηνοθεσιας,ομως δικαιως πηρε οσκαρ μουσικης και εφε.Ενα πραγματικο αριστουργημα βασισμενο στο βιβλιο του tolkien που ειναι must see.Βαθμολογια : 10/10

 
<Χωρίς Τίτλο> - TheAlliman - Δευ 05 Νοε 2012 - 21:45
Το επεξεργάστηκε ο/η TheAlliman συνολικά 3 φορές
 
<Χωρίς Τίτλο> - kapoios - Τετ 11 Ιουλ 2012 - 15:04
 Αριστουργηματική περιπέτεια φαντασίας, που περνάει σε τελείως άλλο επίπεδο το κινηματογραφικό είδος της...
η ιστορία αξεπέραστη και η μετάβαση στην οθόνη γίνεται τέλεια, και η σκηνοθεσία επιβλητική, μεγαλειώδης, με απίθανα πλάνα, αποδίδει όλη τη δράση...
τα εφέ είναι εξαιρετικά και ουσιαστικά δίνουν σάρκα και οστά στο κόσμο του tolkien...
η μεγάλη παραγωγή δίνει την ευκαιρία για δημιουργία ενός ξεχωριστού σύμπαντος με πλάσματα της φαντασίας που είναι πειστικά λόγω των κοστουμιών, του μακιγιάζ κοκ...
η εκπληκτική φωτογραφία και τα υπέροχα τοπία πλαισιώνουν τις εξελίξεις, ενώ την μαγική μουσική επένδυση υπογράφει ο howard shore...
από άποψη ερμηνειών δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο, αλλά οι οι χαρακτήρες είναι από μόνοι τους πολύ ενδιαφέροντες...
λίγο βαρετό στην αρχή, όμως ήταν αναγκαία η εισαγωγή του θεατή στην ιστορία...
πρόκειται αναμφισβήτητα για την αρχή ενός έπους...


   9/10...

   anfield09...
 
Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.