• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Kumonosu-jo (1957)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ο Θρόνος του Αίματος
- Γνωστό και ως:
Throne of Blood

Εποχής | 110' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 2/8/2002
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ιαπωνικά
Δημοτικότητα: 0.18 %
Αξιολόγηση: 8.97/108.97/108.97/108.97/108.97/108.97/108.97/108.97/108.97/10   (8.97/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




 

- Συντελεστές :

Toshiro MifuneΗθοποιός ....Taketoki Washizu 

Isuzu YamadaΗθοποιός ....λαίδη Asaji Washizu 

Takashi ShimuraΗθοποιός ....Noriyasu Odagura 

Akira KuboΗθοποιός ....Yoshiteru Miki 

Hiroshi TachikawaΗθοποιός ....Kunimaru Tsuzuki 

William ShakespeareΣυγγραφέας ....θεατρικό 

Akira KurosawaΣκηνοθετης   

Akira KurosawaΣεναριογράφος   

Hideo OguniΣεναριογράφος   

Shinobu HashimotoΣεναριογράφος   

Ryuzo KikushimaΣεναριογράφος   



 
Kumonosu Jo- a.k.a Throne Of Blood (1957) - kprncs - Δευ 06 Ιουν 2016 - 19:36
ΣΧΟΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=600679&page=4]
Kumonosu Jo- a.k.a Throne Of Blood (1957)
ΠΛΟΚΗ: Σε αυτήν την αριστουργηματική μεταφορά του Σαιξπηρικού δράματος "Macbeth", ο μεγάλος σκηνουθέτης Akira Kurosawa ξανατοποθετεί το δράμα του άρχοντα Macbeth στην πολεμοχαρή και διεσπασμένη Ιαπωνία του 15ου-160υ αιώνα.
Ο στρατηγός Βασίζου (Toshiro Mifune) μετά από έναν χρησμό μίας κακιάς μάγισσας, σκοτώνει -με παρότρυνση της αιμοδιψούς και δολοπλόκας γυναίκας του- τον νόμιμο Αρχοντα Tzsuzuki (Takamaru Sasaki), ρίχνοντας τις ευθύνες στις πλάτες άλλων.
Ετσι σφετερίζεται την εξουσία καταλαμβάνοντας και το μεγάλο Ανάκτορο του "Δάσους του Ιστού της Αράχνης".
Ο χρησμός όμως, προέβλεπε, ότι ναι μεν ο στρατηγός θα κυβερνούσε, αλλά θα τον διαδεχόταν ο γιός του καλού του φίλου και συμπολεμιστή Στρατηγού Μίκι (Minoru Chiaki).
Οπότε, ο Βασίζου δολοφονεί και τον Μίκι, αλλά ο γιός του Μίκι ξεφεύγει....
Ολοι οι ορκισμένοι, τώρα, εχθροί του Βασίζου συνασπίζονται και εξορμούν εναντίον του.
Ο χρησμός όμως ήταν ξεκάθαρος: Ο Βασίζου θα ηττάτο, μόνο αν "...περπατούσε το Δάσος του ιστού της Αράχνης"...
Ηταν ποτέ κάτι τέτοιο δυνατόν...;
ΚΡΙΤΙΚΗ: O πρώτος κινηματογραφικός Macbeth σκηνοθετήθηκε το 1948 από τον γιγαντιαίο και μεγαλοφυή Orson Welles (και έκτοτε επαναλήφθηκε πολλές φορές...).
Ο επίσης μεγάλος Kurosawa, έγραψε και σκηνοθέτησε τον "Ιάπωνα Macbeth" στο "Throne of Blood" το 1957, μεταφέροντας τα αιματηρά στοιχεία του Αγγλικού δράματος, στην σπαρασσόμενη φεουδαρχική Ιαπωνία...
Τα σκηνικά, οι στολές και τα κοστούμια, οι δραματικές ερμηνείες του Mifune και της λαίδης Βασίζου (Isuzu Yamada), ξεπερνουν τα όρια της θεατρικής ερμηνείας και φτάνουν σε θεσπιακά ύψη...
Μπορεί οι Βρετανία να γέννησε ηθοποιούς όπως ο Sir Lawrence Olivier και ο John Gielgud, αλλά η Ιαπωνία σίγουρα δεν υστέρησε με θεατρικούς τιτάνες σαν τον Toshito Mifune και τον Takashi Shimura....
Ενα μόνο στοιχείο μου κίνησε την περιέργεια, καθόσον στο αρχικό Σαιξπηρικό δράμα, ο Macbeth θα σκοτωνόταν από άντρα που δεν "...γεννήθηκε από μήτρα μάνας" και πράγματι σκοτώθηκε από τον πρίγκιπα Μκντάφ, που είχε γεννηθεί με καισαρική...
Σε αυτό όμως το δράμα του Kurosawa αυτό το στοιχείο δεν αναφέρεται καθόλου και δεν χρησιμοποιείται...Απορώ γιατί...
Η ταινία είναι η επιτομή της τελειότητας. Ισως λίγο μακρόσυρτη σε κάποια σημεία, ίσως λίγο αργή σε άλλα, αλλά συνολικά είναι ένα αξεπέραστο έργο τέχνης και πολιτισμού. [ΚώσταςΚΓΠ07062016](10/10)
 
Legacy - Μονοκρούσος Χρίστος - Unverified - Δευ 04 Φεβ 2002 - 23:53
Ορισμενα πραγματα στο cinema, βαθμολογουνται ταυτοτηκα με 10... Κουροσαβα, Αϊζενσταιν, Μπεργμαν... Εξαλλου ποιοι ημαστε εμεις για να βαθμολογησουμε αυτους που εφηυραν την Τεχνη.
Μονοκρούσος Χρίστος
 
Legacy - arismavrellis - Unverified - Δευ 11 Ιαν 2010 - 10:11
Ασφυκτικη, μουντη ατμοσφαιρα και φοβερη δραματικη πυκνοτητα σε αυτη την αξιοσημειωτη και υποβλητικη μεταφορα του Μακβεθ στην Ιαπωνια απο τον Ακιρα Κουροσαβα. Η ομιχλη, η υγρασια, τα αλογα εμμονες του σκηνοθετη εντυπωσιακα κινηματογραφημενες ωστε αφηνουν αφωνο το θεατη. Προκειται αναμφιβολα για εργο τεχνης και μια απο τις πιο ενδιαφερουσες ταινιες του Κουροσαβα (αν και απεχει αρκετα απο το να ειναι η καλυτερη). Το νοημα εχει να κανει με τον ποθο για εξουσια που σπρωχνει πολλους ανθρωπους στο να πατανε επι πτωματων καθως και με το περασμα του χρονου και το εφημερο της ανθρωπινης ζωης («ομιχλη που χανεται»). Η ταινια ξεχωριζει επισης για την αρχιτεκτονικη των πλανων της, το μοναδικο ελεγχο της σκηνοθεσιας, το εικαστικο της επιπεδο και την ερμηνεια του ηφαιστειωδη κατακλυσμενου απο φαντασματα και ενοχες Τοσιρο Μιφουνε.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8,5/10
arismavrellis
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.