• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22295
  • Αριθμός συν/τών: 759806
  • Πρόγραμμα 244 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Blind (2014)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Στο Σκοτάδι

Δραματική | 96'
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 9 Οκτ 2014
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 27/1/2015
Διανομή: StraDa Films
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Νορβηγικά
Δημοτικότητα: 0.03 %
Αξιολόγηση: 7.00/107.00/107.00/107.00/107.00/107.00/107.00/10   (7.00/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Όταν οι πλασματικές ζωές των χαρακτήρων του φαντασιακού καταφέρνουν να μας κάνουν να δούμε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες τη δική μας. Ίσως αυτό θα μπορούσε να είναι με δυο λόγια, ο πυρήνας αυτού του απροσδόκητα εσωτερικού φιλμ που σκηνοθετεί (για πρώτη του φορά) ο Έσκιλ Βογκτ, γνωστός σεναριογράφος των ταινιών του Νορβηγού κινηματογραφιστή Γιόακιμ Τρίερ (Όσλο, 31 Αυγούστου, Reprise). Συνδυάζοντας το εγκεφαλικό σενάριο με μια εικονογράφηση λεία, στιλπνή, οριακά ρεαλιστική (υπέροχη η φωτογραφία του Θύμιου Μπακατάκη του "Κυνόδοντα"), δημιουργεί μια ταινία υποσυνειδήτου δίνοντας την αίσθηση της κλειδαρότρυπας, της ηδονικής άλλα και οδυνηρής παρατήρησης των βαθύτερων φόβων, αμφιβολιών, σεξουαλικών ορέξεων και φαντασιώσεων ενός ανθρώπου του οποίου η ζωή έχει αλλάξει ανεπανόρθωτα.

Όταν η Ίνγκριντ (Έλεν Πέτερσεν) τυφλώνεται ξαφνικά λόγω μιας εκφυλιστικής ασθένειας, όλα στη ζωή της δεν είναι πια ίδια. Πάρα τις προσπάθειες του υποστηρικτικού συζύγου (Χένρικ Ραφάελσεν), μην έχοντας αποδεχτεί πλήρως τα νέα δεδομένα στη ζωή της, φανερά καταβεβλημένη αποσύρεται στην ασφάλεια του μικρού της διαμερίσματος εκεί που οι χώροι είναι γνωστοί, χωρίς περιττά έπιπλα, χωρίς περιττούς ανθρώπους. Η νέα της αναπηρία δίνει φτερά στην φαντασία, καθώς οι ώρες περνούν καθισμένη μπροστά στο κλειστό παράθυρο, προσπαθώντας να νιώσει με την ακοή, να αντιληφθεί με την αφή, την παρουσία άλλα κυρίως την απουσία. Γρήγορα η λήθη και η απουσία οπτικών ερεθισμάτων παρασύρουν και τις τελευταίες αναμνήσεις εικόνων, ρεαλιστικών σχηματισμών, ορθολογικής σκέψης. Ταυτόχρονα ένας καινούριος κόσμος παίρνει τη θέση της καθημερινότητάς της. Η ίδια της βυθίζεται στη λαχτάρα της όρασης, μέσα σε μια παιχνιδιάρικη άλλα και τραγική αυτοαπομόνωση, εκεί που δεν έχει τόσο σημασία τι ακριβώς είναι πραγματικό, αρκεί να μπορεί να οπτικοποιηθεί.

Η αφήγηση σύνθετη, σε πρώτο πρόσωπο, αυτό της κεντρικής ηρωίδας, εσκεμμένα οδηγεί σε σύγχυση καθώς κάνει το θεατή να χάνεται ανάμεσα σε αλήθειες, επιθυμίες, ένοχες και ελεγχόμενες αυτοκαταστροφικές τάσεις. Γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι η αντικειμενική και υποκειμενική κινηματογραφική πραγματικότητα αποκτούν δυσδιάκριτα όρια, αφού πλέον η Ίνγκριντ βρίσκει διέξοδο μόνο στα κείμενα που γράφει (φαίνεται διακριτικά άλλα χαρακτηριστικά ήδη από τις πρώτες σκηνές), δημιουργώντας μυθοπλαστικά σενάρια -στην αρχή πιο αδέξια, μετά όλο και περισσότερο ολοκληρωμένα- τα οποία εμπλέκουν την Έλιν, μια χωρισμένη μητέρα από την Σουηδία που έχει ξεμείνει χωρίς φίλους και κοντινούς ανθρώπους στην Νορβηγία για χάρη της κόρης της, και τον Έιναρ έναν ντροπαλό άνθρωπο, εθισμένο στο σκληρό πορνό που κρυφά παρακολουθεί την Έλιν από το διαμέρισμα του. Όλοι οι χαρακτήρες, καθώς το σκοτάδι πέφτει ακόμη πιο βαθιά, συνδέονται από μια ατέλειωτη μοναξιά, ενώνονται υπαρξιακά στη θλίψη, στην ματαίωση, συνθέτοντας έναν απρόβλεπτο καμβά στον οποίο το μυαλό πλάθει αυτό που τα ματιά αδυνατούν να συλλάβουν και η φαντασία απελευθερώνει τις πιο σκοτεινές, άλλα βαθιά αληθινές σκέψεις.

Ο σκηνοθέτης δίνοντας μεγάλη αξία στις λεπτομέρειες αντιμετωπίζει σαν πρόκληση τον αποπροσανατολισμό την Ίνγκριντ, προσπαθώντας μέσα από σκηνές αγωνίας και απόγνωσης, κοντινά πλάνα και "υπερβολικά" ηχητικά εφέ, να καταδείξει την καθημερινή πάλη μιας γυναίκας με την τυφλότητα. Μπορεί τελικά να ανοίγει τα σκηνοθετικά χαρτιά του με μια μικρή καθυστέρηση, κάνοντας κυρίως το συναίσθημα του θεατή να μην ταυτίζεται ολοκληρωτικά με το φιλμικό αντικείμενο, όμως αυτή η ονειρική διαχωριστική γραμμή πάνω στην οποία παιχνιδιάρικα κινείται, παραμορφώνοντας τις σχέσεις, ιδίως της πρωταγωνίστριας με τον σύζυγο της, εμπλουτίζοντάς τες με αναφορές στην παιδική ηλικία και τη μητρότητα, επενδύοντάς τες με τολμηρές φαντασιώσεις, εσωτερική καταπίεση και νοσταλγία για μια χαμένη ζωή, προσφέρει έναν ευφάνταστο κινηματογραφικό τρόπο (μακριά από στερεότυπα που συνδέουν το χαρακτήρα με το ρόλο του αβοήθητου θύματος) για να οπτικοποιήσει τις σκέψεις και τις ανησυχίες μιας εύθραυστης γυναίκας που βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη υπαρξιακή της πρόκληση.

Σε αυτό βοηθά καταλυτικά και η εξαίσια ερμηνεία της Πέτερσεν, με χαρακτηριστική σκανδιναβική ομορφιά, θυμίζοντας πολλές φορές το διαπεραστικό, αιθέριο παρουσιαστικό της Λιβ Ούλμαν, κρύβοντας μέσα στην ευπρεπή και συγκροτημένη της στάση, μια βαθιά ανθρώπινα πληγωμένη ψυχή, μια γυναίκα απογυμνωμένη, ανίκανη να δει άλλα απεγνωσμένη για να την προσέξουν (ανατριχιαστική η γυμνή σκηνή στο παράθυρο), που απαγκιστρώνεται σταδιακά από την πραγματικότητα βυθιζόμενη στην παντοδυναμία του φαντασιακού.

Χρησιμοποιώντας στοιχεία και αναφορές από το Καουφμανικό σύμπαν, στοχεύοντας στην δύναμη της συγγραφής ως μέσο διαφυγής από την πραγματικότητα, αλλά και ως μορφή εξωτερίκευσης των παράτολμων πόθων και ειλικρινών σκέψεων, το "Blind", μοιάζοντας με ένα γυμνό, ανοιχτόμυαλο πείραμα, καταφέρνει να πετύχει το σκοπό του, προτείνοντας το πώς ο κόσμος ενός τυφλού ανθρώπου θα μπορούσε να είναι, δίνοντας παράλληλα την αίσθηση ότι είμαστε εμείς τελικά αυτοί που κρυφοκοιτάμε την Ίνγκριντ καθισμένοι αθόρυβα πίσω της.

Βαθμολογία: 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars (3/5)

(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)

Παναγιώτης Αχτσιόγλου


 
"Βlind" Review by Movie Heat - AngelCyke - Σάβ 11 Οκτ 2014 - 21:34
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3/5

Για το Movie Heat,
Κασσάνδρα Γαλάτου

Για περισσότερες κριτικές ταινιών και κινηματογραφικά νέα, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο:
https://www.facebook.com/movieheat
 
Blind κριτική ταινίας - ofellia91 - Παρ 10 Οκτ 2014 - 20:44
Βαθμολογία 3.5/5
Παρασκευή Γιουβανάκη
Film Critiques


Για ολόκληρη την κριτική, μπορείτε να επισκεφθείτε εδώ:http://film-c.blogspot.gr/
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.