• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


The Conversation (1974)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Η Συνομιλία

Θρίλερ | 113' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 24 Ιαν 1975
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 11/11/2002
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.92 %
Αξιολόγηση: 8.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/10   (8.14/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Ο Χάρι Κολ είναι ο καλύτερος εισβολέας στην ιδιωτική ζωή. Μπορεί να καταγράψει τη συνομιλία μεταξύ δυο ανθρώπων οπουδήποτε. Μέχρι στιγμής εξαιτίας του έχουν πεθάνει τρεις.

 

- Κριτική από το Cine.gr:


Το θεμα στις μερες μας ειναι επικαιρο, παντως η συγκεκριμενη ταινια το διαπραγματευεται με μοναδικο τροπο, αν και γυριστηκε το 1974.

Η ερμηνεια του Jene Hackman ειναι αξιοπροσεκτη, οπως και η σκηνοθεσια.

Αν ο Νονος, ο Δρακουλας, το Αποκαλυψη τωρα ειναι απο τις αγαπημενες σας ταινιες, καιρος να αγαπησετε και μια Συνομιλια…

-AMERICAN HISTORY X: Ο Harry Caul (Gene Hackman) ειναι ιδιωτικος ντετεκτιβ, με ειδικοτητα την παρακολουθηση τηλεφωνικων συνομιλιων. Οι συναδελφοι του πιστευουν οτι ειναι ιδιοφυΐα στη δουλεια του, ο ιδιος ομως γνωριζει οτι αυτο δεν ειναι αληθεια: Το διαμερισμα του ειναι τοσο ανασφαλες που ο ιδιοκτητης μπαινει ανενοχλητος την ημερα των γενεθλιων του. Τα γραμματα του ανοιγονται και διαβαζονται σε καθημερινη βαση, το τηλεφωνο του δεν ειναι απορρητο. Στο αποκορυφωμα της αδεξιοτητας του, του κλεβουν μια κασετα με μια πολυ σημαντικη συνομιλια, γεγονος ικανο να οδηγησει σε δολοφονια Ο Harry ομως δεν ειναι αδεξιος. Ειναι αδιαφορος. Και μετανιωνει γι αυτο. Τοποθετημενος στην μετα-Watergate και μετα-Βιετναμ εποχη, ο Coppola αποδιδει στον ηρωα του τα χαρακτηριστικα ενος ολοκληρου εθνους: Ο Harry δεν ειναι κακος ανθρωπος, καταδιωκεται απο τις τυψεις που γεννα η αδιαφορια του και το μονο που τον ενδιαφερει ειναι ο μικροκοσμος μιας δουλειας που απεχθανεται.

-ΑΠ’ ΤΑ ΠΑΛΙΑ…: Το βαρος καλειται να σηκωσει ο Gene Hackman σε εναν ρολο κλειδι για την μετεπειτα καριερα του. Υποδυομενος εναν απο τους πιο φροντισμενους χαρακτηρες που εχουμε παρακολουθησει ποτε στον κινηματογραφο, δινει στον ηρωα του την προσωπικοτητα αλλα και την ατονια που υπαγορευει ο ρολος με εκπληκτικη ερμηνευτικη επιδεξιοτητα αλλα και εντονο προσωπικο τονο. Ωστοσο, πανω απο τις κοινωνικες της προεκτασεις, Η Συνομιλια ειναι ενα θριλερ. Και ως τετοιο εχει να μας προσφερει αφθονες στιγμες αγωνιας, υπο την λεπτομερειακη κινηματογραφηση ενος υποδειγματικου Coppola, που αισθανομενος την ταινια ως ενα απο τα πιο προσωπικα του δημιουργηματα, διαβρεχει το τελικο αποτελεσμα με το παθος ενος νεου κινηματογραφιστη που σπανια συνανταμε στα ανοητα και γεματα κλισε αντιστοιχα φιλμ της συγχρονης εποχης. Τιμημενη με τον Χρυσο Φοινικα στο φεστιβαλ των Καννων, η Συνομιλια μας επαναφερει σε μια εποχη οπου η τεχνη του filmmaking δεν ηταν τοσο απλη υποθεση…

-ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ: Martin Stett (Harrison Ford): «Δεν σε ακολουθω, σε ψαχνω. Υπαρχει μεγαλη διαφορα.»

-2½ ΓΑΜΟΙ:

1) Κατι περισσοτερο απο ενα ευφανταστο θριλερ, η ταινια ψυχογραφει μια ολοκληρη γενια που ανεχτηκε εναν βρωμικο πολεμο και γεννησε ενα μεγαλο σκανδαλο.

2) Ο Allen Garfield στο ρολο του επιδοξου ανταγωνιστη, δινει μια κορυφαια ερμηνευτικη παρασταση, κλεβοντας τον τιτλο του καλυτερου βοηθητικου ρολου απο τον Harrison Ford.

+½) Coppola at his best. Τιμη σε εναν μεγαλο δημιουργο.

-ΚΑΙ 1½ ΚΗΔΕΙΑ:

1) O Harrison Ford. Οσο περιεργο και αν ακουγεται. Άμε να παιξεις με τον Indiana σου…

+½) Αγωνια με λαχταρα να σε νοιαζομαι… Καημενε…

Βαθμολογία: 9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars9/10 Stars (9/10)

Βρεττος Λιαπης




Μια προσωπική, καλοδουλεμένη και ελαφρώς απαιτητική δημιουργία του Francis Ford Coppola (τη γύρισε αμέσως μετά το Νονο) ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη στις ταινίες της εβδομάδας. Κι από την άλλη μια εξαιρετική ερμηνεία του Gene Hackman, που εκμεταλλεύεται έναν από τους πιο καλοδουλεμένους χαρακτήρες που έχουν γραφεί για ταινία, για να υποδυθεί αυτό που ο ίδιος έχει παραδεχτεί ως τον καλύτερο ρόλο της καριέρας του. Ο Coppola –που έχει γράψει και το σενάριο- καταπιάνεται αυτή τη φορά με το σκοτεινό κόσμο της κατασκοπίας. Ο Hackman είναι ο Harry Caul, ίσως ο καλύτερος, ιδιωτικός ντετέκτιβ στην Αμερική, αλλά ταυτόχρονα υποφέρει από εσωτερικές ανασφάλειες και συναισθηματική δυστυχία στην προσωπική του ζωή. Αισθάνεται ότι πρέπει να αλλάξει και η ευκαιρία του δίνεται όταν, σε μια συνομιλία που μαγνητοφωνεί, καταλαβαίνει ότι μπορεί να αποτρέψει ένα φόνο. Το one man show του Hackman σφραγίζεται από όνειρα, μονολόγους, μεταπτώσεις και εντυπωσιακά ξεσπάσματα. Οι αξίες του –ηθικές, θρησκευτικές- σταδιακά εξασθενούν υπό το βάρος των υποχρεώσεων και της μοναξιάς που του επιβάλλει το επάγγελμά του. Η μαγνητοφωνημένη συνομιλία του γίνεται ψύχωση. Το τέλος-κορύφωση είναι ένα εντυπωσιακό και σκοτεινό σχόλιο του Coppola γι’ αυτό που φαίνεται, αλλά δεν είναι και για την προσωπική εγκατάλειψη που τείνει να γίνει το μόνο καταφύγιο του ανθρώπου που βιώνει αυτό το παράδοξο. Η σκηνή στο τέλος με τον Hackman να καταστρέφει το σπίτι του και αμέσως μετά να παίζει σαξόφωνο αγγίζει τα όρια της ποιητικής έκφρασης.

Oh Yeah! : Μαζί με όλα τα παραπάνω έρχεται και η εξαιρετική μουσική που είτε ζωντανά είτε στο background συνοδεύει την αγωνία του πρωταγωνιστή.

Oh No! : Δε βρίσκω κάτι. Είναι βέβαια απαιτητική ταινία, αλλά επιβραβεύει με την αρτιότητά της τον τηλεθεατή.

Βαθμολογία: 9-/10 Stars9-/10 Stars9-/10 Stars9-/10 Stars9-/10 Stars9-/10 Stars9-/10 Stars9-/10 Stars9-/10 Stars (9-/10)

Μιχάλης Μουτσέλος




Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2005

Πέρασα την πρώτη μισή ώρα της ταινίας, προσπαθώντας να καταλάβω τι σόι πανωφόρι ήταν αυτό που φορούσε ο Hackman. Ένα είδος παλτού, τουλάχιστον σε κόψιμο και μέγεθος, μόνο που φαινόταν να είναι φτιαγμένο απ’ το υλικό των αντιανεμικών, αυτό το πολύ λεπτό, πλαστικό πράγμα που σε κάνει να μοιάζεις σαν να φοράς σακούλα σούπερ μάρκετ, και πέρα απ’ αυτό δεν εξυπηρετεί απολύτως κανένα σκοπό. Γιατί το φορούσε; Όποτε ήταν έξω, τουλάχιστον τη μέρα, είχε μια χαρά λιακάδα…

Μετά το μισάωρο περνούσε περισσότερο χρόνο μέσα, οπότε φορούσε μόνο το λιωμένο κοστούμι του κι ένα ζευγάρι ακουστικά, πράγμα που έκανε την ταινία αρκετά πιο κλειστοφοβική, και σε συνδυασμό με τον συνειδητά μοναχικό, εσωστρεφή και παρανοϊκό χαρακτήρα του Caul, την μετέτρεπε σε πραγματική μέγγενη.

Η ταινία είναι γενικά από τις αγαπημένες των κριτικών, και θεωρείται μια από τις καλύτερες του ’70 -ένα υπόδειγμα ψυχολογικού-τεχνολογικού θρίλερ. Ο σαρωτικός τρόπος που η τεχνολογία είχε εισβάλει στην αμερικανική κοινωνία της εποχής, είχε ξεπεράσει τις δυνατότητες των ιθυνόντων να τη χειριστούν σωστά, οδηγώντας στις σχιζοειδείς συμπεριφορές που επιδεικνύει ο ωτακουστής, ο οποίος γνωρίζοντας τις δυνατότητες των σύγχρονων συστημάτων παρακολούθησης και τις αδρές αμοιβές που μπορεί να λάβει κανείς για να πουλήσει τα ευρήματά τους, κρατά όλη του τη ζωή κλειδωμένη στα συρματοπλέγματα του υπογείου του. Ανίκανος να εμπιστευτεί έστω και το παραμικρό στοιχείο γι’ αυτόν (όπως το πόσων χρονών είναι) ακόμη και στην κοπέλα που μοιράζεται το κορμί της μαζί του, ο Caul είναι αναγκασμένος να βλέπει από απόσταση τη ζωή του να εξαφανίζεται, παγιδευμένος σ’ αυτόν τον φαύλο κύκλο της μανίας καταδιώξεώς του.

Αυτό που συνήθως ξεχνούν να αναφέρουν οι κριτικοί, είναι το πόσο βαρετή είναι πλέον η εξιστόρηση αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού στην ψυχοσύνθεση του Caul που μας προσφέρει ο Coppola. Ο Caul είναι ένας αρκετά ενδιαφέρον χαρακτήρας, και ο Hackman τον ενσαρκώνει με αξιώσεις, αλλά ο Coppola, που φαίνεται να νομίζει ότι έχει στήσει το δικό του παιχνίδι παρακολούθησης μ’ αυτήν την ταινία, επιμένει να παρουσιάσει την κάθε μικρή κι ανούσια λεπτομέρεια της καθημερινότητας της δουλειάς του Caul, σε σημείο που απλά δε μας ενδιαφέρει πια. Δεν είναι δα και τόσο εύκολο να ταυτιστούμε με τον ήρωα, οπότε το πόσες φορές θα στρίψει το τρίτο μπουτόν για να καθαρίσει ο ήχος, εμένα δε μου φάνηκε πια και τόσο ενδιαφέρον. Επιπλέον, το ότι που και που βγάζει πυκνωτές και αντιστάσεις από το συρτάρι του, οι οποίοι φαίνεται να κάνουν σε μισό λεπτό ό,τι προσπαθούσε να κάνει χειροκίνητα στα προηγούμενα 15, επίσης δε βοηθάει. Απλά επιβεβαιώνει τις υποψίες ότι η ταινία θα μπορούσε να έχει τελειώσει στο μισό χρόνο.

Τώρα που το σκέφτομαι, άραγε να με παρακολουθούν εδώ μέσα; Θα καταλαβαίνουν υποθέτω ότι χρειάζομαι κούρεμα…

Ιωσήφ Πρωιμάκης (Movie Dungeon)


 
The Conversation (1974) - kprncs - Τρί 12 Ιουλ 2016 - 14:46
ΣΧΟΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=944&page=4]
The Conversation (1974)
ΠΛΟΚΗ : O Harry Gaul (Gene Hackman) είναι ειδικός παρακολουθήσεων και λειτουργεί την δική του μικρή επιχείρηση. Είναι γνωστός στον κύκλο του επαγγέλματος του ως "ο καλύτερος υποκλοπέας" σχεδιάζοντας τον δικό του εξοπλισμό παρακολουθήσεων...
Στην προσωπική του αλλά και στην επαγγελματική του ζωή είναι μοναχικός και δυσπρόσιτος, σε βαθμό που επηρρεάζει αρνητικά όχι μόνο την ερωμένη του αλλά και τον συνεργάτη του Stan (John Casale).
Παρόλη την ασφαλίτικη νοοτροπία του, είναι γενικά αδιάφορος στην δική του αυτοπροστασία. Ετσι, η σπιτονοικοκυρά του μπαίνει εύκολα -και απρόσκλητη- στο διαμέρισμα του και του του ανοίγει και διαβάζει την αλληλογραφία του...
Στην τελευταία δουλειά του με τον Σταν επιχειρούν να καταγράψουν την προσωπική συζήτηση ενός νεαρού ζευγαριού σε μία πολυσύχναστη πλατεία, συζήτηση που περιέχει ενδείξεις για μία επερχόμενη, βίαιη, κρίση στην σχέση τους...
Η συμφωνία με τον πελάτη του, γνωστός ως "ο διευθυντής", είναι να παράσχει την κατάλληλη ηχογράφηση της συζήτησης ...
Οταν όμως αρνείται να την παραδώσει, τότε αυτή εξαφανίζεται από τα χέρια του, επιπλεον δε τον απειλουν για την ζωή του...
ΚΡΙΤΙΚΗ: Αυτή είναι μία λιγότερο γνωστή δουλειά του Francis Ford Coppola (σε σχέση με τον "Νονό" και την "Αποκάλυψη Τώρα"), εξ ίσου ενδιαφέρουσα και περιεκτική σε μηνύματα.
Ο Coppola, πατώντας στο παντοτινό και αμείωτο ενδιαφέρον των Αμερικανών για τις ιστορίες συνωμοσίας, χρησιμοποιεί την παράνοια του ήρωα του και την διαφθορά και την απόλυτη δύναμη της εξουσίας του "διευθυντή" σαν σκαλοπάτια στην εξέλιξη της ταινίας, αυξάνοντας της ένταση της...
Ο Hackman υποδύεται εναν απο τους πιο μπλεγμένους και φροντισμένους χαρακτηρες ταινιών θρίλερ και δίνει στον ήρωα την προσωπικοτητα του με μεγάλη ερμηνευτικη επιδεξιοτητα.
Η "The Convessation " ειναι ενα εξαιρετικό θριλερ, χωρίς κοινότυπη βία και με αγωνία για την τελική εκβαση της. [ΚώσταςΚΓΠ08072016](7/10)
 
Legacy - Χρήστος Καλκάνης - Unverified - Τετ 03 Οκτ 2007 - 20:52
Εδω ο Τζιν Χακμαν ειναι μοναδικος, εχωντας τον πρωταγωνιστικο ρολο σε μια ταινια κατασκοπειας χαμηλων τονων. Εδω μην αναζητατε δραση. Θα βρειτε μονο πλοκη, αγωνια και σασπενς που θα το ζηλευε και ο Χιτσκοκ.
Βαθμολογια: 8/10
Χρήστος Καλκάνης
 
Legacy - Χρηστος Παναγοπουλος - Unverified - Παρ 22 Οκτ 2010 - 23:32
Σιγουρα δεν ειναι η καλυτερη και η πιο δημοφιλης ταινια του Coppola ,ειναι ομως ενα καταπληκτικο κατασκοπευτικο θριλερ που δεν περνα απαρατηρητο…Ο Gene Hackaman ισως δινει την καλυτερη ερμηνευα της καριερας του ενω στην ταινια συμμετεχουν και αλλοι αξιοσημειωτοι ηθοποιοι οπως ο John Cazale και ο Harrison Ford .Η ταινια καταφερνει ειδικα προς το τελος να δημιουργησει αγωνια ,ενω ξεχωριζουν η ατμοσφαιρικη μουσικη της και η καταπληκτικοι σκηνοθεσια του Coppola .Αξιζει σιγουρα…
4/5

Χρηστος Παναγοπουλος
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.