• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Πρώτη Φορά Νονός (2007)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
First Time Godfather

Σάτιρα | 86'
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 4 Οκτ 2007
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 15/1/2008
Διανομή: Odeon
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Ελληνικά - Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.14 %
Αξιολόγηση: 5.58/105.58/105.58/105.58/105.58/105.58/10   (5.58/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




 

- Συντελεστές :

Αντώνης ΚαφετζόπουλοςΗθοποιός ....Λευτέρης Παναγάκης 

Ελένη ΚαστάνηΗθοποιός ....Κα Παναγάκη 

Tex PardueΗθοποιός ....Alex 

Μάνος ΓαβράςΗθοποιός ....Νικήτας Παναγάκης 

Τάσος ΚωστήςΗθοποιός ....Μανεδάκης 

Νίκος ΠαπανδρέουΣυγγραφέας ....βιβλίο 

Ολγα ΜαλέαΣκηνοθετης   

Ολγα ΜαλέαΣεναριογράφος   

Νίκος ΠαπανδρέουΣεναριογράφος   



 
Legacy - stratosl - Unverified - Πεμ 11 Οκτ 2007 - 19:00
Γενικα χλιαρη ειναι η Μαλεα...Δε νομιζω οτι η υπολοιπη φιλμογραφια της εχει τιποτα το ρηξικελευθο και ιδιαιτερο...Οποτε τι να περιμενουμε κι απ`αυτο;;
stratosl
 
Legacy - JIM - Unverified - Τετ 16 Ιαν 2008 - 07:53
ΝΑ ΠΟΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΑΒΕΤΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑΒΕΤΕ.ΑΛΛΑ ΕΙΠΑΜΕ ΑΠΟ ΚΟΛΗΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ "ΚΡΙΤΙΚΗ" ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ
JIM
 
Legacy - margkan - Unverified - Παρ 29 Φεβ 2008 - 19:34
Όταν κυκλοφορησε στις αιθουσες, περυσι, η ταινια της Όλγας Μαλεα «Πρωτη φορα νονος» δεν διανοηθηκα ουτε στο ελαχιστο, να παω, για να την δω. Μια καλη ταινια για το DVD του χρονου, σκεφτηκα, για καποιο χειμωνιατικο βραδακι παρεα με ολη την οικογενεια. Πραγματικα δεν επεσα εξω. Ειλικρινα δεν καταλαβαινω, πως αυτη η ταινια κατατασσεται στις κωμωδιες. Σε ποιο σημειο ακριβως πρεπει να γελασει κανεις. Αν η σκηνοθετης θελει να γελασουμε με την κρητικη διαλεκτο και με τον τροπο που οι συμπατριωτες μας μιλανε τα ελληνικα, ε! εμεις δεν θα της κανουμε την χαρη. Ουτε θα γελασουμε με τα τερτιπια των πολιτικαντιδων. Όλοι αυτοι, που θεωρουν, οτι εχουν τον λαο στο τσεπακι τους και τον μεταχειριζονται, πατωντας πανω στον πονο του-ασχετα αν το πετυχαινουν η οχι-δεν μας βρουν ουτε και στο ελαχιστο ετοιμους να τους χαριστουμε, εστω και για να σπασουμε τη πλακα μας.

Ειλικρινα δεν με ενδιαφερει αν ο συγγραφεας και συνσεναριογραφος της ταινιας ο Νικος Παπανδρεου περιγραφει προσωπικα βιογραφικα στοιχεια. Το να τα περιγραφει, δεν μειωνει καθολου την σημασια τους και τον αρνητικο ρολο που αυτα επαιξαν στην πολιτικη ιστορια του τοπου μας.

Ο μικρος Άλεξ, γιος του προεδρου της δημοκρατικης παραταξης και υποψηφιου πρωθυπουργου, καλειται στην θεση του πατερα του, να βαφτισει την κορουλα ενος κομματαρχη της παραταξης στην Κρητη, για καθαρα ψηφοθηρικους λογους. Ο Άλεξ τελειως ξενος με την κατασταση που επικρατει στο νησι, βρισκεται σε μια τρομερη εσωτερικη συγκρουση. Το παιδι μεσα του αρνειται να παιξει τον ρολο αυτο, αλλα η ηθικη υποχρεωση που αισθανεται προς τον πατερα του, υπερισχυει των δικων του συναισθηματων. Οι κανονες, τα ηθη και τα εθιμα με τα οποια ερχεται αντιμετωπος τον φερνουν σε αδιεξοδο και οι μονοι ανθρωποι με τους οποιους καταφερνει, να αποκτησει κωδικα επικοινωνιας, ειναι τα συνομηλικα του παιδια. Στο τελος μετα την βαφτιση και τον «πρωτοτυπο», εξω απο το κειμενο λογο του, καταφερνει να εξασφαλισει για τον πατερα του, τα απαραιτητα για την εκλογη του, «ψηφαλακια».

Λυπαμαι, αν δεν διαθετω το απαραιτητο χιουμορ, για να γελασω με την παραπανω ιστορια. Ξερω οτι, οταν η ταινια αυτη παιχτηκε στις αιθουσες, αποτελεσε μια σχετικα εμπορικη επιτυχια. Με αφηνει αδιαφορο. Δεν ειμαι αντιθετος με τις εμπορικες ταινιες. Το ζητουμενο ειναι, να υπαρχει ποιοτητα σε αυτο που γινεται. Στην συγκεκριμενη περιπτωση δεν αρκει η γελοιοποιηση της καταστασης, για να απενοχοποιησει το εγκλημα, που διαπραχθηκε και συνεχιζει να διαπραττεται σε βαρος του λαου. Η υφαρπαγη των ψηφων απο οποιαδηποτε κομματικη πλευρα και αν προερχεται, ειναι μια πολυ σοβαρη υποθεση. Η επιδερμικη προσεγγιση για χαρη, «του ευπεπτου», σε καμια περιπτωση δεν μπορει να συγκριθει με τις παλιες, καλες ελληνικες κωμωδιες, τον «Μαυρογιαλουρο» του Λαμπρου Κωνστανταρα η τον «Γκορτσο» του Διονυση Παπαγιαννοπουλου. Εκει η κριτικη προερχονταν απο τα κατω. Ο κοινωνικος εξευτελισμος του μπαγαμποντη πολιτικου ηταν ολοφανερος και προεξειχε καθε αλλης προοπτικης. Στην ταινια της Όλγας Μαλεα επιχειρειται με μια γλυκερη απο τα μεσα ματια και απο την φιλοτιμη προσπαθεια του αθωου παιδιου, να δοθει μια λυτρωτικη αφεση αμαρτιων.

Η μονη αστεια σκηνη ειναι αυτη, που εγινε στο σαλονι του σπιτιου μας. Όταν ξεκινησαμε, να βλεπουμε την ταινια, στην αρχη αναρωτηθηκαμε, αν θα χρειαζοταν να βαλουμε υποτιτλους για τους αγγλικους διαλογους, μιας και θα παρακολουθουσαν τα παιδια. Αποφασισαμε να ξεκινησουμε χωρις και να το κρινουμε στην πορεια. Όταν τα Κρητικατσια αρχισαν να μιλανε, κοιταχτηκαμε ολοι με νοημα. Οι υποτιτλοι ηταν πραγματι απαραιτητοι.


margkan
 
Legacy - try.pis - Unverified - Τετ 18 Ιουν 2008 - 21:19
Παρα πολυ καλη. Καλη ερμηνεια και στον Καφετζοπουλο και στην Καστανη
Βαθμολογια:(9/10)
try.pis
 
Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.