• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Iklimler (2006)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Κλίματα Αγάπης
- Γνωστό και ως:
Climates
Les Climats

Δραματική | 101'
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 30 Νοε 2006
Διανομή: AMA Films
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Τουρκικά
Δημοτικότητα: 0.02 %
Αξιολόγηση: 7.23/107.23/107.23/107.23/107.23/107.23/107.23/107.23/10   (7.23/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




- Gallery:



 

- Συντελεστές :

Ebru CeylanΗθοποιός ....Bahar 

Nuri Bilge CeylanΗθοποιός ....Isa 

Nazan KirilmisΗθοποιός ....Serap 

Arif AsciΗθοποιός ....Arif 

Fatma CeylanΗθοποιός ....η μητέρα του Isa 

Nuri Bilge CeylanΣκηνοθετης   

Nuri Bilge CeylanΣεναριογράφος   



 
Legacy - Γιώργος Μάντζιος - Unverified - Παρ 01 Δεκ 2006 - 11:17
Τα «Κλιματα Αγαπης», και οχι "Κυματα Αγαπης", ειναι η τελευταια ταινια του συγχρονου –με ολη τη σημασια της λεξης –Τουρκου σκηνοθετη Nuri Bilge Ceylan. Μια εκπληξη πρωτου μεγεθους που μας επιφυλαξε αποψε (23-11-2006) το 47ο Φεστιβαλ Θεσσαλονικης στο τμημα «Ματιες στα Βαλκανια». Στην ταινια πρωταγωνιστουν ο ιδιος ο σκηνοθετης, που εχει γραψει και το σεναριο, η γυναικα του και σε καποιους ρολους, εμφανιζονται και οι δυο γονεις του! Οικογενειακη υποθεση λοιπον. Ο μεταφρασμενος-προφανως απο τα γαλλικα- τιτλος της ταινιας, μαλλον ειναι παραπλανητικος-Iklimier (Κλιματα) ειναι ο αυθεντικος. Ο σκηνοθετης που ειχε την υπομονη και την ευγενεια να ανοιξει διαλογο με τους θεατες μετα το τελος της προβολης, επεσημανε οτι ο ιδιος δεν κανει εθνικο κινηματογραφο. Ουτε κινηματογραφο κοινωνικης κριτικης.. Επηρεασμενος απο τον Kiarastami και τον Ozu,, οπως δηλωνει, καταπιανεται με θεματα που απασχολουν ευρυτερα εθνικα και κοινωνικα στρωματα.
Και πραγματι. Αν δεν υπηρχε η γλωσσα και τα ονοματα των ηρωων της ταινιας , ουτε που θα πηγαινε ο νους σου οτι παρακολουθεις τουρκικη ταινια. Οι μιναρεδες, οι ιμαμηδες, οι μαντιλες, απουσιαζουν επιδεικτικα, οχι μονο στο Κας –Έφεσο- απ’ οπου ξεκιναει η πλοκη της ταινιας, και στην Κωνσταντινουπολη, οπου στη συνεχεια μεταφερεται, αλλα ακομη και στη μακρινη Ανατολη, οπου τερματιζεται! Κι αυτο δε συμβαινει, οπως εξηγησε ο σκηνοθετης, γιατι φοβαται την κοινωνικη κριτικη, αλλα επειδη τον ενδιαφερουν θεματα ψυχης. Θα τον πιστεψουμε.
Η ταινια ξεκινα με τον Isa (καθηγητη τεχνης στο Πανεπιστημιο του Βοσπορου) και τη Bahar (ηθοποιο σε λαϊκα σιριαλ) να περιφερονται στα εντυπωσιακα ερειπια του Αρτεμισιου της Εφεσου κι αργοτερα να κολυμπουν στα νερα του Κας. Απο την πρωτη στιγμη καταλαβαινει κανεις οτι κατι δεν παει καλα στο ζευγαρι. Τα επανειλημμενα υπερβολικα κοντινα πλανα με την ενταση και την αμηχανια που κυριαρχει αναμεσα στους πρωταγωνιστες, την «εκκωφαντικη» σιωπη, οπου ακους ακομη και το φτερουγισμα της μυγας, μαρτυρουν τη μεγαλη δεξιοτεχνια, με την οποια ο σκηνοθετης διεισδυει στα εγκατα της ψυχης των χαρακτηρων του. Κατοπιν παρακολουθουμε –σε κλειστο χωρα πια-σκηνες που ολοι λιγο-πολυ ζησαμε η παρακολουθησαμε σε αλλους , οταν μια σχεση παρει την κατω βολτα. Το καθε τι που κανει η λεει ο ενας να πυροδοτει την εκρηξη του αλλου. Οι διακοπες παιρνουν τελος και το ζευγαρι γυριζει χωριστα στην Πολη.
Εκει παρακολουθουμε τον Isa στη δουλεια του στο πανεπιστημιο και συγχρονως γινομαστε μαρτυρες της επιθυμιας του για γυναικεια παρουσια. Μια ερωτικη επαφη με την Serap (στο ρολο της η Nazan Kesai), που φαινεται οτι ηταν παλια του ερωμενη, δεν θα καλυψει το μεγαλο κενο του Isa. Η σκηνη της ερωτικης επαφης του ζευγαριου ειναι εξοχη. Μας ερχεται κατευθειαν απο τα χρονια του παλαιολιθικου αντρα που συνανταει γυναικα μετα απο μηνες περιπλανησης και μοναξιας. Έτσι τελειωνει και το Φθινοπωρο. Κι οταν αρχιζουν οι χειμερινες διακοπες με το πυκνο χιονι να χαραζει τον κλειστο οριζοντα, ο Isa θα ταξιδεψει αεροπορικως για μια μικρη επαρχιακη πολη της Ανατολης, οπου η Bahar με το συνεργειο της γυριζουν σκηνες του σιριαλ της εβδομαδας. Ταπεινος και μετανιωμενος θα της ζητησει συγγνωμη, θα της υποσχεθει οτι θα αλλαξει, θα γινει αλλος ανθρωπος, θα τη βεβαιωσει οτι χωρις αυτη η ζωη του δεν εχει νοημα, αν θελει ειναι ετοιμος να την παντρευτει και να κανει παιδια μαζι της και τα αλλα γνωστα απο παρομοιες στιγμες. Κι η γυναικα , παρα τις αρχικες επιφυλαξεις της, καμπτεται. Τον επισκεπτεται τη νυχτα στο αθλιο δωματιακι του (Hotel Kiliz Arslan!) και περναει τη νυχτα διπλα του. Έτσι ντυμενη, οπως ηρθε. Και την επομενη, που ειναι η μερα της επιστροφης του Isa στην πολη, ολοι ξερουμε: η Bahar θα γυρισει μαζι του. Όπως ξερουμε επισης οτι τιποτε δεν θα αλλαξει. Μονο οι πρωταγωνιστες καμωνονται οτι το αγνοουν.
Μια εξοχη ανατομια της ανθρωπινης σχεσης ενος αντρα με μια γυναικα, χωρις περιττους διαλογους, με ευγλωττα και αποκαλυπτικα πλανα μεγαλης διαρκειας-οσοι εχουν εθιστει στην καταιγιστικη, αλλα εντελως επιπολαιη πλοκη των ταινιων του Χολιγουντ, σιγουρα θα δυσανασχετησουν – αλλα δεν εχει σημασια. Πρεπει να καταλαβουν οτι μια αποτοξινωση θα τους κανει να δουν τον κινηματογραφο με αλλο ματι…οπως ακριβως τον ειδε ο μεγαλος Kiarstanmi στη «Γευση του Κερασιου» κι ο Ozu στο «Τελος του Φθινοπωρου»


Γιωργος Μαντζιος




Γιώργος Μάντζιος
 
Legacy - StratosL - Unverified - Τετ 06 Δεκ 2006 - 03:20
Δεν μπορω να καταλαβω...Τι ειδαν πια ολοι οι μεγαααλοι κριτικοι σ`αυτη την ταινια και την αποθεωνουν; Η ταινια δεν επιφυλασσει εκπληξεις ουτε στο ελαχιστο, κινειται στη σφαιρα του μετριου και του κοινοτοπου και ξεχνιεται πολυ γρηγορα. Μενουν μονο καποια ομορφα σκηνοθετημενα πλανα για να λεμε οτι κατι καλο ειχε. Μου αρεσε καπως και η ερμηνεια της γυναικας του πρωταγωνιστη
StratosL
 
Legacy - ezorzovi - Unverified - Δευ 10 Αυγ 2009 - 03:49
Το εργο ειναι σκηνοθετικα τελειο, αλλα αυτο που με χαλασε ηταν το τελος, που ηταν αναποτελεσματικο και δεν ειχε να προσφερει τιποτα στην ταινια. Έτσι, αυτο που μπορω να πω ειναι οτι ειδα μια μετρια ταινια.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5/10
ezorzovi
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.