• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών


Τρί 05 Σεπ 2006

CHILDREN OF MEN - Το οδυνηρό αύριο...σήμερα




Γη, 2027. Εξαιτίας μιας μόλυνσης, για 19 ολόκληρα χρόνια, οι γεννήσεις παιδιών έχουν μηδενιστεί, γεγονός που έχει οδηγήσει ολόκληρο τον πλανήτη σε κατάσταση παροξυσμού. Ελάχιστα κράτη, έχουν καταφέρει να διατηρήσουν, μέσω μιλιταριστικών και δικτατορικών θεσμών, την ακεραιότητα τους, στον πόλεμο ενάντια στους αντάρτες, που ζητούν την παγκόσμια ενότητα. Ανάμεσα τους η Βρετανία, στην οποία ζει αηδιασμένος από τις εξελίξεις ο Θίο, ένας παλιός ακτιβιστής που προτιμά πλέον την ηρεμία της εξοχής από τον πόλεμο των δρόμων. Την γαλήνη του θα διακόψει η παράκληση από την Τζούλιαν, υψηλόβαθμο στέλεχος των ανταρτών και πρώην ερωμένη του, να μεταφέρει μια γυναίκα με απόλυτη μυστικότητα και με ασφάλεια εκτός του νησιού, για επιστημονικές μελέτες. Ο λόγος είναι πως η Κι, μια έγχρωμη μετανάστρια, είναι οκτώ μηνών έγκυος και πρόκειται να φέρει στον κόσμο το πρώτο παιδί μετά από δύο δεκαετίες.

Από όποια σκοπιά και να κοιτάξει κανείς το θέμα μιας ταινίας όπως το Children Of Men, το ενδιαφέρον σε κάθε περίπτωση εκτοξεύεται στα ύψη. Κοινωνική, πολιτική, μελλοντολογική, οικολογική, δίχως να στεκόμαστε στην περίπτωση εκείνη, που κάποιος θα θελήσει να την παρακολουθήσει σαν μια απλοϊκή περιπέτεια δράσης. Η πλήρης περιεχομένου δημιουργία του Alfonso Cuaron, μας στέλνει χρονικά στο μέλλον, περίπου είκοσι χρόνια μακριά από το σήμερα. Δίχως αυτό όμως να σημαίνει πως μπροστά μας θα εμφανιστεί κανένας Verhoevenικός κόσμος, γεμάτος ιπτάμενα σκάφη και extreme τεχνολογίες. Τα πάντα είναι ίδια με τώρα. Τα πάντα εκτός από την μέση ηλικία των ανθρώπων, που χάρη στην μη ύπαρξη ανανέωσης, έχουν οδηγήσει στην απώλεια ελπίδας και στην απόγνωση.

Τρομερή η σεναριακή βάση που χρησιμοποιεί ο Μεξικάνος. Τρομερή όμως και η εξέλιξη της υπόθεσης, αφού εντέλει δεν πέφτει στην παγίδα του ξεκινάμε και όπου βγει. Η ταινία παρόλο που είναι γεμάτη πολεμικές συρράξεις, εκρήξεις και ένταση, δεν είναι μια φανφαρόνικη υπερπαραγωγή, αντίθετα μοιάζει πιο πολύ με σκηνοθετική δημιουργία, αφού τα πάντα είναι μελετημένα στην ακρίβεια τους, μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Ο Cuaron, έχοντας κερδίσει πολλά από την αναμενόμενη επιτυχία του Potter IV, τα επενδύει όλα και πάλι στον αγώνα και κάνει το κομμάτι του, ένα έργο δικό του, δίχως κατευθυντήριες γραμμές. Και όπως δείχνει το αποτέλεσμα δικαιώνεται πλήρως.

Τα πλάνα δράσης που καθοδηγεί, κυρίως μονής λήψης είναι αποτέλεσμα άριστης αισθητικής και μελέτης. Η κάμερα ακολουθεί τον ήρωα και το «πακέτο» από πολύ κοντά, δίχως να τον χάνει ούτε για κλάσμα δευτερολέπτου, καθηλώνοντας τον θεατή μαζί τους. Ειδικά στο τελευταίο χρονικά σημείο της καταδίωξης, πολλοί είναι εκείνοι που θα πιστέψουν πως το ανάλογο (τεχνικά) πλάνο στο Heat του Mann δεν είναι παρά μόνο μια…αργή κίνηση.

Η επιτυχία του σκηνοθέτη που ξεκίνησε την πορεία του με το Y Tu mama Tambien, αναδεικνύεται από το γεγονός, πως ενώ στο φιλμ συμμετέχουν τεράστια ονόματα όπως ο Clive Owen, η Julianne Moore και ο Michael Caine, εντούτοις εκείνος εξελίχθηκε στο μεγάλο αστέρι του πρότζεκτ. Οι τρεις προαναφερόμενοι είναι έξοχοι - αναμενόμενο - στις ερμηνείες του, ο πρώτος στον βασικό ρόλο του Θίο και οι υπόλοιποι υποστηρίζοντας την ιστορία. Μικρή έκπληξη αποτελεί η παρουσία της άπειρης Claire-Hope Ashitey, που δίνει με αξιώσεις την μορφή της σε εκείνη την κυοφορούσα γυναίκα, που στην κοιλιά της μεταφέρει το μέλλον ενός ολόκληρου κόσμου.



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.