• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Κυρ 05 Οκτ 2008

MADE IN GREECE εν έτει 2008-2009 Μέρος 2ο


Διαβάστε εδώ το πρώτο μέρος του αφιερώματος



Νομίζατε πως θα σας αφήναμε παραπονεμένους; Νομίζατε ότι μόνο αυτές είναι οι ελληνικές παραγωγές της χρονιάς; Τότε γελιέστε… Αν είστε λάτρεις του ελληνικού κινηματογράφου ή απλά τον παρακολουθείτε που και που, καλό είναι να πάρετε μια ακόμα γεύση από ελληνικό σινεμά…Ορίστε λοιπόν.

Μοιραία Σχέση: Η ταινία του Ερρίκου Ανδρέου, που έχει να πιάσει κάμερα γύρω στα τριάντα χρόνια, πραγματεύεται τη μοιραία σχέση ενός αντιστασιακού με την κόρη ενός εφοπλιστή, στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Συν: Παλιομοδίτικη αισθητική. Θυμίζει μελό του ‘50 και παλιό καλό (;) ελληνικό κινηματογράφο.
Πλην: Τώρα αυτό είναι καλό; Για ορισμένους ναι.


Without: Η ζωή ενός συνηθισμένου μεσοαστικού ζευγαριού και η πορεία του μέχρι τη διάλυση, η οποία περνάει μέσα από την επιθυμία για οικονομική και κοινωνική πρόοδο.
Συν: Θεματολογία βασισμένη στα προβλήματα του σύγχρονου ανθρώπου. Σούπερ πρωταγωνιστές, από τους πιο αξιόλογους της γενιάς τους.
Πλην: Σινεμά για περιορισμένα γούστα…


Χώρα Προέλευσης: Η ιστορία μιας υιοθεσίας μέσα από τρεις γενιές, η οποία τελικά θα αποκαλυφθεί μετά από πολλά χρόνια και θα φέρει αντιμέτωπα τα νεότερα μέλη της οικογένειας σε μία σύγκρουση μέχρις εσχάτων.
Συν: Ποντάρω στο ισχυρό κινηματογραφικό προφίλ του νεαρού Θάνου Σαμαρά. Σταθερή αξία του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου.
Πλην: Σπονδυλωτή ταινία, ριψοκίνδυνη απόπειρα για το ελληνικό σινεμά.


Πέρα Κάσσιρος: Ένας Γερμανός μηχανικός που δουλεύει σε μια ασυνείδητη οικολογικά πολυεθνική πηγαίνει σε ένα νησί του Αιγαίου, στην Πέρα Κάσσιρο για την κατασκευή ενός έργου. Εκεί σύντομα θα αντιληφθεί ότι οι «ιδιόμορφοι» κάτοικοι εισπράττουν χρήματα από το δημόσιο, για έργα που δεν θα ολοκληρωθούν ποτέ. Ο Δυτικός πολιτισμός, η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη και η ανθρώπινη απληστία έρχονται σε σύγκρουση με τις αγνές και πρωτόγονες αντιλήψεις των κατοίκων ενός απομονωμένου νησιού.
Συν: Δράμα και κωμωδία, χαρά και συγκίνηση συναντιόνται στην Πέρα Κάσσιρο…
Πλην: Πολλά πρόσωπα, τραγελαφικές καταστάσεις, πολλά συναισθήματα. Ευχόμαστε να αποφευχθεί η επιφανειακή απεικόνιση όλων αυτών.


Ricordi Mi: Η σκηνοθέτης της ταινίας Παρα λίγο, παρα Πόντο, παρα Τρίχα συναντάει τη βραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Τζήμου σε μια ταινία που περιγράφει την προσπάθεια μιας γυναίκας να ξεπεράσει το χαμό του συζύγου της και να αντιμετωπίσει της αναμνήσεις του παρελθόντος.
Συν: Λες και ο ρόλος είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της Τζήμου. Λες και την ταινία αυτή έπρεπε να τη σκηνοθετήσει η Στέλλα Θεοδωράκη. Αξιόλογη ακούγεται η συνεύρεση αυτή….
Πλην: ….Θα είναι όμως πετυχημένη;


Ισοβίτες: Ο σκηνοθέτης Θόδωρος Μαραγκός μέσα από τη σχέση δύο φυλακισμένων με διαφορετική αντίληψη για τη ζωή, προσπαθεί να ερμηνεύσει τη λέξη ελευθερία, τονίζοντας παράλληλα την αξία που προσδίδει ο κάθε άνθρωπος σε αυτή. Ο πρώτος την έχει ανάγκη και την επιθυμεί διακαώς, ο δεύτερος θεωρεί ότι η πραγματική ζωή είναι εκεί που βρίσκεται και δε θέλει με τίποτα να την αποχωριστεί.
Συν: Μοιάζει ανθρώπινη, με φιλοσοφική διάθεση όπως οι περισσότερες ταινίες του σκηνοθέτη.
Πλην: Άνισος σκηνοθέτης, στη χειρότερη των περιπτώσεων θα αποτελειώσει το όραμά του, στην καλύτερη θα το απογειώσει…


Τα Οπωροφόρα της Αθήνας: Αμέσως μόλις τελείωσε τα γυρίσματα της ταινίας Αθήνα Κωνσταντινούπολη (η οποία θα προβληθεί φέτος) ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ρίχτηκε και πάλι στη δουλειά. Η ιστορία λέει ότι ένας άντρας περιπλανιέται στα οπωροφόρα της πόλης και προσπαθεί να επικοινωνήσει με τους περαστικούς, αλλά δεν τα καταφέρνει..
Συν: Μα μιλάμε σοβαρά, πρόκειται για τη νέα ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου.
Πλην: Δε θα είμαι αντικειμενικός. Δε ψάχνω να βρω. Θεωρώ την παρουσία του κεφάλαιο στην ελληνική κινηματογραφική ιστορία.


Κυνόδοντας: Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου παρουσιάζει τις συνέπειες στη καθημερινότητα τριών παιδιών που έζησαν όλη τους τη ζωή μέσα σε ένα σπίτι, χωρίς να γνωρίζουν τίποτα για τον κόσμο. Δύο γονείς ανατρέφουν με λίγο παράξενο τρόπο τα τρία τους παιδιά, αποκλείοντας τα ταυτόχρονα από εξωτερικά ερεθίσματα.
Συν: Η ιστορία θυμίζει έντονα το δικό μας Κωσταλέξι…
Πλην: Η προηγούμενη ταινία του σκοτεινού, μελαγχολικού και κλειστοφοβικού αυτού σκηνοθέτη μισήθηκε από κάποιους τόσο έντονα όσο αγαπήθηκε από κάποιους άλλους…


Οι Σκλάβοι στα Δεσμά τους: Μια αρχοντική οικογένεια αντιλαμβάνεται την πτώση της κυριαρχίας της, στη Κέρκυρα του 20ου αιώνα και προσπαθεί να κάνει τα πάντα για να επιβιώσει. Το σενάριο στηρίζεται στο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη.
Συν: Από τις ελάχιστες ταινίες εποχής της χρονιάς.
Πλην: Σε οποιαδήποτε κινηματογραφική ταινία και τηλεοπτική σειρά εποχής, βλέπουμε τη Δήμητρα Ματσούκα μέσα.


Carousel: Μια γυναίκα προσπαθεί να ξεπεράσει το βιασμό που υπέστη στα παιδικά της χρόνια και να ορθοποδήσει, όμως τα φαντάσματα του παρελθόντος την έχουν στοιχειώσει.
Συν: Η επιστροφή του Τακη Μόσχου.
Πλην: Η τελευταία, άντε και η προτελευταία ταινία του σκηνοθέτη.


Χαμένη Αρκαδία: Μια παρέα αμερικανών εφήβων ταξιδεύει με αμάξι στην Ελλάδα και ανακαλύπτει έναν τόπο ξένο αλλά παράλληλα και οικείο. Η αγάπη του για την πατρίδα έφερε το Phedon Papamichael πίσω σε αυτή για ακόμα μια φορά.
Συν: Το καστ περιλαμβάνει διεθνή ονόματα, όχι όμως ιδιαίτερα αξιόλογα, τα οποία δίνουν μία διαφορετική γοητεία στο όλο εγχείρημα.
Πλην: Η προηγούμενη ταινία του σκηνοθέτη (που προβλήθηκε στα πλαίσια του 14ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας) δεν άρεσε και πολύ στο Βασιλείου.


Σε όλες τις παραπάνω προσθέστε επίσης τις εξής: Το Διαχειριστή (Ένας 45άρης πατέρας 2 παιδιών, βασανίζεται καθημερινά από τα οικογενειακά του προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα εκτελεί χρέη διαχειριστή σε μια πολυκατοικία με χαλασμένη αποχέτευση. Μέσα σε όλα αυτά, εισβάλει στη ζωή του μια νεαρή κοπέλα που του ζητάει να περνούν λίγες ώρες μαζί) του Περικλή Χούρσογλου, τη Χρυσόσκονη της Μαργαρίτα Μαντά, τη νέα ταινία του Γιάννη Φάγκρα (Πες τη Μορφίνη ακόμα την ψάχνω) Forget me not, την Καντίνα (Η ιστορία ενός καλοσυνάτου 40άρη που χωρίς να το θέλει δημιουργεί προβλήματα σε όσους επισκέπτονται την καντίνα του) του Σταύρου Καπλανίδη, το Χορεύοντας στον Πάγο (Οι ιστορίες τριών γυναικών από την ανατολική Ευρώπη που προσπαθούν να περάσουν παράνομα τα σύνορα για να έρθουν στην Ελλάδα) του Σταύρου Ιωάννου, Το Βουνό μπροστά (Μια ομάδα πυροτεχνουργών ταξιδεύει με ένα βανάκι, αλλά όταν μένει στο δρόμο, χάνει κάθε δυνατότητα επικοινωνίας) του Βασίλη Ντούρου και το Αμα δεν σε θέλει του Βασίλη Νεμέα. Πολλές επιλογές προσφέρει το ελληνικό σινεμά τη φετινή χρονιά. Ίσως αξίζει λίγο παραπάνω την προσοχή μας.


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.