• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineDVD


Δευ 28 Μαρ 2005

ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΕΣ ΝΥΦΟΥΛΕΣ!




Την πρώτη εβδομάδα της Σαρακοστής διάλεξε η Odeon προκειμένου να βγάλει σε κυκλοφορία την τελευταία δημιουργία του Παντελή Βούλγαρη «Νύφες» της πιο ακριβής μέχρι στιγμής παραγωγής από καταβολής ελληνικού κινηματογράφου. Το αντιφατικό αυτό ταίριασμα των λευκών νυφικών με την μουντή προ-Πασχαλινή περίοδο δεν πτόησε και τις άλλες εταιρίες που προμήθευσαν την αγορά με πολύ δυναμικούς τίτλους, όπως το “Mystic River” που επιτέλους μετά από έναν ολόκληρο χρόνο κυκλοφορεί σε δίσκο αλλά και ενός μικρού διαμαντιού από την μακρινή Ασία του “2046” που κερδίζει με διαφορά την εκτίμηση των πιο ψαγμένων σινεφίλ.



25 λέξεις – Ανάμεσα στις 700 υποψήφιες νύφες που ταξιδεύουν με το υπερωκεάνιο στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, βρίσκεται και η επαναστατημένη Νίκη, από την Σαμοθράκη, που από την πρώτη στιγμή θα νιώσει κάτι ξεχωριστό για έναν συνταξιδιώτη της, τον μελαγχολικό φωτογράφο Νόρμαν.

Στο Ράφι – Τελικά υπάρχει ο όρος ελληνικό μπλοκμπάστερ? Ή είναι και αυτό ένα από τα πολύ σύντομα ανέκδοτα που ακούγονται κατά κόρον στις παρέες. Έναν μόλις χρόνο μετά το μαγικό πέρασμα της “Πολίτικης Κουζίνας” για την οποία είχαμε την χαρά να τα πούμε πολύ πρόσφατα, μια ακόμη εγχώρια παραγωγή έρχεται για να αποδείξει την δυναμικότητα και την δυναμική του κινηματογράφου της πατρίδας μας. Δυναμικότητα αφού η φιλοδοξία των ελλήνων παραγωγών του φιλμ έφτασε να κτυπήσει την πόρτα χρηματοδοτών ακόμη και από το Χόλιγουντ και δυναμική αφού ακόμη και μια παλιομοδίτικη φαινομενικά ιστορία, έφτασε στο σημείο να συγκινήσει στην θεατρική της διαδρομή περίπου 300 χιλιάδες θεατές. Σκορ διόλου ευκαταφρόνητο – δεν θα ήταν φρόνιμο να επιχειρηθούν εισπρακτικές συγκρίσεις – σε περίοδο που το ποσό αυτό δεν αγγίζουν με κανέναν τρόπο πολυδιαφημισμένες ταινίες μπλοκμπάστερ πια.

Νομίζω πάντως πως αν πίσω από το γενικό πρόσταγμα δεν βρισκόταν ο πιο αγαπητός ίσως Έλληνας σκηνοθέτης των τελευταίων 25 ετών, ο Παντελής Βούλγαρης, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν το ίδιο. Πιθανότατα και το σύγγραμμα της Ιωάννας Καρυστιάνη να μην είχε γίνει ποτέ σενάριο. Ο γνωστός για την επιμονή του Βούλγαρης όμως πολύ γρήγορα – ακόμη και η πενταετία που του πήρε είναι λίγος χρόνος για τα ελληνικά δεδομένα – κατόρθωσε να μαζέψει τα χρήματα που απαιτούνταν ώστε να κάνει το όνειρο πραγματικότητα.

Το να μιλήσει κανείς για τους αριθμούς που κατέρριψαν οι “Νύφες” παραγωγικά και εισπρακτικά είναι ίσως το λιγότερο που τους αρμόζει. Μέσα από τις πολύ σπουδαίες φωτογραφίες του πιο επιτυχημένου Έλληνα κινηματογραφιστή, του Θανάση Αρβανίτη, αποτυπώνεται στο φιλμ, μια ολάκερη περίοδος του ελληνισμού, για την οποία πολύ λίγα περιστατικά έχουν γίνει γνωστά στις μέρες μας. Δηλαδή ο γνωστός νόμος της ελλιπούς παράδοσης έχει και πάλι δράσει για τα καλά.

Το ταξίδι των νυφών στην Αμερική, στο άγνωστό, στο μέλλον που μοιάζει πλημμυρισμένο από εκατοντάδες ερωτηματικά, είναι ένα από τα στοιχεία της άγνωστης ελληνικής ιστορίας, που δείχνουν σε απόλυτο τρόπο ποιος ήταν ο τρόπος σκέψης των φτωχών κοινωνιών, την περίοδο που ακολούθησε την μικρασιατική καταστροφή. Ο Βούλγαρης κατορθώνει, νομίζω άψογα στο κομμάτι που του αναλογεί, να αποδώσει στην ψυχή του θεατή το τι ίσχυε εκείνη την δύσκολη περίοδο τόσο για την Ελλάδα όσο και για ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη. Όπως πολύ καλά τα πάνε και οι πρωταγωνιστές του, με προεξέχοντες τους δύο βασικούς,
την Βικτόρια Χαραλαμπίδου, που ερμηνεύει έντιμα την πολυλογού, απότομη αλλά και τόσο καλόκαρδη και φιλότιμη Νίκη και τον Damian Lewis ως διανοούμενο δυναμικό φωτογράφο, που η συμμετοχή του στο πολύωρο πολεμικό δράμα “Band Of Brothers” τον κατέστησε ως γνώριμη φιγούρα στο ελληνικό κοινό. Πολύ καλές στιγμές και για τον Δημήτρη Καταλειφό, έναν από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους ρολίστες που συνεργάζεται για ακόμη μια φορά με τον Βούλγαρη μετά τα “Πέτρινα Χρόνια” στον ρόλο του μελαγχολικού Καπετάνιου, την Εύη Σαουλίδου, που στον ρόλο της νευρωσικής και ερωτευμένης με τον καλό της στρατιώτη Χαρώς, κάνει ένα σημαντικό βήμα για την καριέρα της και τον Steven Berkoff ο οποίος καταφέρνει να δώσει οντότητα στον ρόλο του πατρόνου Καραμπουλάτ. Παραφωνία η παρουσία της Εβελίνας Παπούλια που ακόμη δεν αντιλήφθηκα ποιος ήταν ο ρόλος της σε όλο το φιλμ.

Αυτό το τελευταίο είναι και το μεγάλο μειονέκτημα των “Νυφών” αφού ο Βούλγαρης έχοντας στα χέρια του πολλές ώρες κινηματογραφημένου υλικού, προβληματίστηκε πάρα πολύ στο μοντάζ, που είναι το αδύναμο σημείο της ταινίας. Χαμένες σκηνές οδηγούν σε αδυναμία παρακολούθησης κάποιων περιφερειακών χαρακτήρων που πιθανότατα θα ήταν σημαντικοί για την εξέλιξη της υπόθεσης.

Disc – Όντας Σαρακοστή, με την κυκλοφορία των “Νυφών” η Odeon προσφέρει έναν άκρως νηστίσιμο δίσκο στους έλληνες θεατές στον τομέα της ενοικίασης. Και αυτό διότι το rental DVD περιέχει αποκλειστικά και μόνο την ταινία, στην extended πάντως μορφή της (κατά δέκα λεπτά επεκτεινόμενη) όπως προβλήθηκε στα διεθνή φεστιβάλς. Δυστυχώς οι παιδικές ασθένειες δεν έχουν εγκαταλείψει ούτε τις σύγχρονες εγχώριες παραγωγές – και ας συνυπογράφουν σε αυτές ονόματα όπως του χασούρη Scorsese – αφού τόσο η ηχητική απόδοση όσο και η οπτική δεν δίνονται στην καλύτερη δυνατή τους ποιότητα. Το σάουντρακ των “Νυφών” δοσμένο σε μπάντα Dolby Digital 5.1 είναι αναιμικό, με ένα διαρκές φύσημα να χαρακτηρίζει κάθε σκηνή και με την περιφέρεια να κάνει αραιά και που την εμφάνιση της φαντάζοντας μάλιστα σαν ψεύτικη. Στον τομέα της εικόνας η κατάσταση είναι ακόμη πιο κακή, αφού όλα σχεδόν τα πλάνα μοιάζουν φλουταρισμένα και οποιαδήποτε απόπειρα βελτίωσης τους στο ψηφιακό τράνσφερ μάλλον πέφτει στο κενό. Ειδικά οι στιγμές που η δράση μεταφέρεται στο σκοτεινό κατάστρωμα – αν μάλιστα αναπαράγονται στις μεγάλες ίντσες – δημιουργούν μέτρια εντύπωση στον θεατή με τον πολύ χοντρό κόκκο τους.

Από την άλλη μεριά όμως την φτωχή έκδοση για ενοικίαση ακολουθεί μια πολύ όμορφη συλλεκτική έκδοση, με την ονομασία “Two – Disc Extended version” που εκτός από τον προαναφερόμενο δίσκο περιλαμβάνει ακόμη έναν στα πρότυπα των διεθνών κυκλοφοριών γεμάτο πρόσθετο υλικό που περιλαμβάνει πάρα πολλές κομμένες σκηνές με σχολιασμό από τον δημιουργό, ένα πολύ ενδιαφέρον making of που περιέχει συνεντεύξεις από τους βασικούς συντελεστές, στιγμές από την λαμπερή πρεμιέρα της ταινία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τρέιλερ και ένα όμορφο 16σέλιδο έντυπο με πολλές φωτογραφίες και πληροφορίες από την παραγωγή. Γενικά το ελληνικό DVD δείχνει να βαδίζει δείγματα προόδου.

Μμμμ… - Οι “Νύφες” σε γενικές γραμμές είναι μια ξεχωριστής σημασίας εγχώρια παραγωγή, που καταφέρνει για δεύτερη συνεχή χρονιά να κρατά στο επίκεντρο των εξελίξεων ψηλά την ελληνική σημαία στα κινηματογραφικά δρώμενα. Πιστεύω πάντως πως θα μπορούσε το αποτέλεσμα να ήταν πολύ πιο προσεγμένο αφού υπάρχουν λεπτομέρειες που το θέμα ξεφεύγει της προσοχής. Εξαίρετος από πλευράς extras ο επιπλέον δίσκος που προσδίδει άλλο κύρος, που δεν το δίνουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, στο διπλό sell through σετ.

ΕΙΚΟΝΑ –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (5/10)
ΗΧΟΣ –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (5/10)
EXTRAS –
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars (7/10)
ΝΥΦΕΣ
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (6/10)







25 λέξεις – Τρεις δεκαετίες μετά το παράξενο συμβάν που στιγμάτισε την παιδικότητα τους, ένα ακόμη τραγικό περιστατικό, θα φέρει κοντά τρεις φίλους με κοινή καταγωγή, προβληματικό παρόν και αβέβαιο μέλλον.

Στο Ράφι – Η ιστορία αρχίζει να ξετυλίγεται σε έναν ανηφορικό δρόμο, σε μια φτωχική συνοικία της Βοστόνης, όπου τρία μικρά παιδάκια περνούν την ώρα τους ανέμελα, παίζοντας το αγαπημένο τους χόκει. Η μέρα αυτή θα μείνει καθοριστική στην μνήμη τους αφού δύο ανώμαλοι ηλικιωμένοι, υποδυόμενοι τους αστυνόμους θα παρασύρουν το ένα εκ των τριών σε μια απόμερη καλύβα στο δάσος και θα ασελγήσουν πάνω του για πολλές ημέρες, πριν τελικά καταφέρει να τους το σκάσει.

Ο ίδιος δρόμος είναι το σκηνικό πολλά χρόνια αργότερα όταν και οι τρεις πλέον είναι ενήλικες και έχουν φτιάξει τις δικές τους οικογένειες. Ο Τζίμι έχοντας περάσει μέρος της ζωής του στην φυλακή έχει φτιάξει ένα γωνιακό μπακάλικο, γνωρίζοντας σε ικανοποιητικό βαθμό τον σεβασμό της γειτονιάς. Ο Σον έχει εξελιχθεί σε υψηλόβαθμο στέλεχος της αστυνομίας, ο γάμος του όμως περνά πολύ δύσκολες ώρες. Ο Ντέιβ, τέλος, ποτέ του δεν κατόρθωσε να ξεπεράσει τις τέσσερις ημέρες της ομηρίας του και ακόμη και τώρα που έχει φτιάξει την δική του οικογένεια, τα ψυχικά τραύματα είναι αμέτρητα.

Ένα Βοστονέζικο πρωινό, οι τύχες των τριών θα συναντηθούν και πάλι όταν η ανήλικη κόρη του Τζίμι θα βρεθεί φρικτά δολοφονημένη, μια υπόθεση που θα αναλάβει να επιλύσει το τμήμα ανθρωποκτονιών του οποίου ηγείται ο Σον. Σημείο κλειδί της υπόθεσης είναι πως ο Ντέιβ είναι από τους λίγους που είδαν τελευταία φορά την μικρή Κέιτι ζωντανή. Από το σημείο αυτό ξεκινά μια ιστορία αυτοδικίας, εκδίκησης, προδοσίας και ακραίων συναισθημάτων, που μόνον η ματιά του μεγάλου Clint θα μπορούσε να φέρει εις πέρας σε τέτοιο σημαντικό βαθμό.

Για να είμαι ειλικρινής μετά και το “Mystic River” δεν περίμενα με τίποτα πως θα μπορούσε ο Eastwood να παρουσιάσει στο κοινό του που τον λατρεύει, κάτι πιο σημαντικό. Τι λάθος! Μόλις λίγους μήνες αργότερα με διέψευσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Αλλά για να πω και την πλήρη αλήθεια ούτε και το “Ποτάμι” περίμενα στην πρώτη του ανάγνωση να είναι τόσο καλό.

Το κύριο στοιχείο του είναι το σφικτό σενάριο που δένει άψογα με τις εκπληκτικές ερμηνείες από το σύνολο των συμμετεχόντων στην ταινία. Και βέβαια την μερίδα του λέοντος της εκτίμησης κερδίζει ο Sean Penn, δίχως άλλο ο ηθοποιός με την πιο αλματώδη πρόοδο από τα πρώτα του βήματα, που στις μέρες μας έχει κατορθώσει να φτάσει στην συνείδηση του κοινού σε επίπεδα που πριν χρόνια βρίσκονταν ονόματα σαν τον Hoffman, τον De Niro ή τον Pacino. Προσωπικά πιστεύω πως στο “Ποτάμι” είναι εκπληκτικός αλλά όχι καλύτερος από το “21 Grams”. Το Oscar πάντως το πήρε για το συγκεκριμένο φιλμ. Όπως συνέβη ακριβώς και με τον Tim Robbins, τον πανύψηλο ηθοποιό που την καριέρα του μέχρι τώρα είχε σφραγίσει ο ρόλος του Ντιφρέν, του φιλήσυχου τροφίμου των φυλακών του Shawshank. Με μια λέξη εκπληκτικός στον ρόλο του Ντέιβ, που η παιδικότητα του διακόπηκε πολύ πρόωρα, ένα μελαγχολικό πρωινό, πάνω στο φρεσκοστρωμμένο τσιμέντο του πεζοδρομίου.

Επίσης έχουμε σημαντική στιγμή στην καριέρα του Kevin Bacon, του αδικημένου της παρέας που ακόμη η πορεία του δεν έχει αναγνωριστεί καλλιτεχνικά ενώ οι καλές εμφανίσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Εξαιρετικές οι ερμηνείες υποστήριξης από τις κυρίες Laura Linney και Marcia Gay Harden που παίζουν ρόλους συζύγων με μαεστρία, ενώ περιέργως καλός είναι και ο συνήθως μέτριος τελευταία Laurence Fishburne.

Disc – Έχοντας υπόψη το σύνολο σχεδόν των εκδόσεων των ταινιών του Μαρτίου, δίχως μεγάλη σκέψη αναδεικνύω το “Mystic River” ως DVD του μήνα. Και αυτό διότι καταφέρνει να συνδυάσει σε πολύ υψηλό βαθμό μια πολύ καλή ταινία με ένα εκπληκτικό DVD Set. Το οποίο λίγο καιρό ακόμη να αργούσε θα βλέπαμε πρώτα σε δίσκο το “Million Dollar Babe”. Μεγάλες καθυστερήσεις τον τελευταίο καιρό από την AV. Ευτυχώς που αποζημιώνει τόσο με τις εκδόσεις όσο και με την τιμολογιακή της πολιτική.

Το σετ είναι διπλό και στον πρώτο δίσκο συμπεριλαμβάνεται αποκλειστικά το κυρίως θέμα δίνοντας του τον απαιτούμενο χώρο για να απλώσει τις αρετές του. Η εικόνα και ο ήχος αγγίζουν σχεδόν το άριστα με την εικόνα να κλέβει την καρδιά μας αφού το τράνσφερ είναι εξαίρετο σε κάδρο 2.35/1 που αποτυπώνει έντεχνα το ύφος, το περιβάλλον, την ατμόσφαιρα και την χρωματική δυναμική της περιόδου. Η Βοστόνη παρουσιάζεται ακριβώς όπως πρέπει. Μουντή και ξηρή. Μέσα στις αντίθετες ακριβώς συνθήκες που θα έπρεπε να προκαλεί το κατάφυτο δάσος αλλά και ο μόνιμα σκοτεινός ποταμός. Ηχητικά οι συνθήκες είναι εξίσου καλές με τα 5 συν 1 κανάλια να λειτουργούν ικανοποιητικά αλλά όχι με την ανάλογη διάρκεια. Φυσικά το ενδιαφέρον μονοπωλεί το κεντρικό με τους διάλογους να δίνονται έξοχα αλλά και τα front channels να αποδίδουν έντεχνα το μουσικό θέμα που υπογράφει – ποιος άλλος – ο Eastwood! Εναλλακτικά την ταινία συνοδεύει μια πρωτότυπη συζήτηση των Tim Robbins και Kevin Bacon, οι οποίοι πρωταγωνιστούν και στον δεύτερο – Full Extra – δίσκο.

Εκεί θα βρείτε μια πληθώρα ντοκιμαντέρ που εξηγούν ακόμη περισσότερο τα πως και γιατί της όλης ιστορίας. Αρχή γίνεται με το Beneath the Surface όπου ένας ένας παρελαύνουν οι κύριοι δημιουργοί του φιλμ. Συμπεριλαμβανόντων του σεναριογράφου Brian Helgeland και του συγγραφέα Dennis Lehane ακολουθεί το δωδεκάλεπτο From Page To Screen που αποκαλύπτονται μικρά μυστικά από την συγγραφή του σεναρίου, ενώ υπάρχουν τρεις ακόμη μεγάλες συνεντεύξεις των Eastwood, Bacon και Robbins στον διάσημο Charlie Rose. Μερικά τρέιλερ ολοκληρώνουν τα πρόσθετα στα οποία για ακόμη μια φορά η παρουσία του Penn είναι σχεδόν μηδενική!

Μμμμ… - Είναι καλό να σταθούμε στα καλά και να μην γκρινιάξουμε για την τεράστια αργοπορία στην κυκλοφορία του “Mystic River” σε δίσκο. Υπέροχο σετ, εκπληκτική ταινία, σπουδαίοι ηθοποιοί δίνουν μάθημα υποκριτικής, μέγας άνθρωπος του σινεμά στην σκηνοθετική καρέκλα μοιράζει υποσχέσεις για τον επόμενο – δηλαδή αυτόν που ήδη διανύουμε – χρόνο, άσχετα αν κανείς δεν τον πήρε στα σοβαρά. Πρόταση αγοράς για τους σοβαρούς συλλέκτες.

ΕΙΚΟΝΑ –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (9/10)
ΗΧΟΣ –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (8/10)
EXTRAS –
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars (8/10)
MYSTIC RIVER
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (8/10)







25 λέξεις – Ένα σκοτεινό και μουντό δωμάτιο ενός μίζερου ξενοδοχείου με τον αριθμό 2046 και οι μνήμες που ξεπηδούν μέσα από τις πόρτες του, δίνει το υλικό σε έναν παράξενο και τυχοδιωκτικά συμπεριφερόμενο συγγραφέα να γράψει το νέο του βιβλίο.

Στο Ράφι – Δεν νομίζω πως χωρούν πολλά λόγια να περιγράψει κανείς το μεγαλείο των σκηνών που απεικονίζονται στις δύο ώρες που διαρκεί το “2046”. Ένα φιλμ που ξεκινά εκεί που σταμάτησε πριν μερικά χρόνια το “In The Mood For Love” που παρουσίασε εκπλήσσοντας το κοινό ο Wong Kar Wai από την πρώην ανεξάρτητη και νυν Κινέζικη κτήση του Χονγκ Κονγκ.

Δοσμένο εντελώς ανατρεπτικά και δίχως να ακολουθεί την πεπατημένη το “2046” δεν προσπαθεί να κερδίσει τον θεατή με βάση την κρίκο κρίκο εξιστόρηση του θέματος του. Τα πρώτα πλάνα κιόλας μαρτυρούν του λόγου το αληθές όταν οι προοπτικές είναι περίεργες με τα πρόσωπα να κόβονται από τους κακοφωτισμένους τοίχους την ώρα που ανάμεσα στην απόπειρα των συνειρμών παρεμβάλλονται οι στριγκλιές και τα πολύχρωμα βαγόνια ενός συρμού που ταξιδεύει ψυχές και μνήμες στο μακρινό μέλλον.

Η υπόθεση του φιλμ εκτυλίσσεται στα μέσα της δεκαετίας του 60 όταν στο φτωχικό ξενώνα ένας μισογύνης δημοσιογράφος που αρέσκεται να σκορπά τα λεφτά του δεξιά κι αριστερά θα γνωρίσει τις τρεις γυναίκες που σημάδεψαν την ζωή του. Ή μήπως η παρουσία του σημάδεψε τα δικά τους όνειρα και φιλοδοξίες? Μόνο η ταχεία αμαξοστοιχία και οι επιβαίνοντες σε αυτήν που κινούνται με ιλιγγιώδη ταχύτητα μπορούν να δώσουν μια απάντηση. Και αυτή όχι με σαφήνεια.

Ερμηνείες σοκ από τους γνωστότερους ηθοποιούς της αχανούς Κίνας, που τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς και στην πατρίδα μας. Κύρια από τον Tony Leung, εντελώς αλλαγμένο από το “Hero” που παίζει τον βασικό χαρακτήρα της ιστορίας. Πάνω του κτίζεται με άνεση όλη η ταινία αφού ο σκηνοθέτης έντεχνα έχει φροντίσει από νωρίς να τον τροφοδοτήσει με μια ιδιαίτερη δυναμική. Το συγκλονιστικό πρόσωπο της ιστορίας είναι όμως η Ziyi Zhang που ερμηνεύει μια πανέμορφη πόρνη, την Μπάι Λινγκ, που κυριολεκτικά καθηλώνει με την ακραία ευαισθησία της επιμένοντας για τόσα χρόνια να κερδίσει την ανεξάρτητη καρδιά του κυνικού Τσόου Μο Γουάν. Σύντομο πέρασμα από την περίφημη Li Gong ενώ το γυναικείο κουαρτέτο συμπληρώνουν οι Faye Wong ως κόρη του πανδοχέα, που είναι ερωτευμένη με έναν Ιάπωνα ταξιδιώτη, και η εξίσου όμορφη Maggie Cheung.

Disc – Ειλικρινά δεν θα μπορούσα να περιμένω κάτι περισσότερο από την έκδοση σε DVD της Prooptiki, ακόμη και αν ο πήχης των ψηφιακών δίσκων made in China δημιουργικά, έχει ανέβει εντυπωσιακά μετά και τον “Hero”. Εντούτοις τόσο η οπτική αλλά κυρίως η ηχητική απόδοση της ταινίας αφήνουν πάρα πολύ καλή γεύση στο φινάλε, παίζοντας μάλιστα και πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ταινίας. Αν και η χρωματική απόδοση στο αναμορφικό widescreen κάδρο ζορίζεται υπερβολικά στα ημιφωτισμένα και θολά πλάνα, εντούτοις παίρνει καλό βαθμό αφού βοηθά σημαντικά στο να αναπαραχθεί σωστά η άποψη του σκηνοθέτη. Πάντως ο κόκκος είναι πολύ πιο έντονος από ότι συνήθως.

Η μπάντα Dolby Digital 5.1 αν και σε σπάνιες περιπτώσεις τονίζει τα περιφερειακά ή το υπογούφερ – μόνο στις στιγμές του μέλλοντος με το σφύριγμα του τρένου – εντούτοις αποδίδει πολύ όμορφα τα μουσικά θέματα που κινούνται από το σπαρακτικό Casta Diva με την Gheorghiou μέχρι το επαναλαμβανόμενο αντάτζο που ραγίζει την καρδιά. Εκτός από μια επεξηγηματική περισσότερο συνέντευξη του σκηνοθέτη δεν υπάρχει κάτι άλλο στα επιπλέον πρόσθετα του δίσκου. Πρέπει με τον καιρό και οι Κινέζοι όμως να αποκτήσουν την αίσθηση του μάρκετινγκ και της προώθησης του προϊόντος τους για να γεμίζουν τα δισκάκια.

Μμμμ… - Εκπληκτική ζωγραφιά. Μαγική κινηματογραφική στιγμή. Αν πρόκειται να την δείτε σε λίγες ίντσες είναι απλά σαν να την κατακρεουργείτε. Δεν ενδείκνυται για Home Cinema εκτός και την δείτε σε εύρος μεγαλύτερο των δυόμισι μέτρων. Δεν είναι για μικρά εικονάκια το μέγεθος της τέχνης του Kar Wai!

ΕΙΚΟΝΑ –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (6/10)
ΗΧΟΣ –
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars
6/10 Stars (6/10)
EXTRAS –
3/10 Stars
3/10 Stars
3/10 Stars (3/10)
2046
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars
4/10 Stars (8/10)







ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΚΟΜΗ
WICKER PARK – ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ
Η αμερικάνικη εκδοχή της σημαντικής επιτυχίας με την υπέροχη Bellucci και τον Vincent CasselL’Appartement” όπως την φαντάστηκε ο σκηνοθέτης Paul McGuigan. Ένας νεαρός διαφημιστής λίγο πριν το μεγάλο του επαγγελματικό ταξίδι προς την καταξίωση – ουσιαστικά την Κίνα – βλέπει μερικά σημάδια που του θυμίζουν μια παλιά του αγάπη και αποφασίζει να τα ακολουθήσει. Η ταινία δεν είναι κακή, απλά άλλο να τριγυρνάς για να βρεις τον έρωτα της ζωής στο Παρίσι και άλλο στο Σικάγο. Ο Josh Hartnett σε καμία περίπτωση δεν φαντάζει ο σούπερ-εραστής που μπορεί να κάνει καλά (μετρήστε) και την Diane Kruger, και την Jessica Pare αλλά και την Rose Byrne. Δεν απορρίπτεται, αλλά…


DE-LOVELY
Στιγμιότυπα από την πολυτάραχη ζωή του σπουδαίου αμερικάνου μουσικοσυνθέτη Κόουλ Πόρτερ, όπως την μεταφέρει στο πανί ο παλαίμαχος πια Irwin Winkler. Από τα νεανικά ανέμελα χρόνια στο Παρίσι, μέχρι τις στιγμές των σπουδαίων επιτυχιών σε Μπροντγουέι και Χόλιγουντ αλλά και τον βαρύ τραυματισμό του εν ώρα ιππασίας. Πάντοτε στο φόντο υποβόσκει το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας του, γεγονός ταμπού στις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα. Πολύ καλές ερμηνείες από τον Kevin Kline, που μάλλον τυποποιείται σε τέτοιους ρόλους, της Ashley Judd που είναι προτιμότερη ξανθιά, αλλά και μιας πλειάδας καλλιτεχνών όπως οι Robbie Williams, Natalie Cole, Elvis Costello, Sheryl Crow, που ερμηνεύουν σύγχρονες διασκευές των έργων του Πόρτερ. Για τους φίλους της καλής μουσικής! Begin the Beguine…


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.