• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineDVD


Τρί 28 Ιουν 2005

CARPENTER ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΤΜΗΜΑ 13!




Με τις πρώτες καλοκαιρινές άδειες να κάνουν την εμφάνιση τους στον ορίζοντα πολλοί θα πίστευαν πως η κινηματογραφικές εξελίξεις θα πέρναγαν στο περιθώριο. Τι λάθος! Με την επερχόμενη κυκλοφορία στις αίθουσες του φιλμ που πρόκειται να σαρώσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ – θέρους, τον καταιγιστικό “Πόλεμο Των Κόσμων”, η Ελλάδα αντιλαμβάνεται κι επίσημα πως η φράση «ραντεβού τον Σεπτέμβρη» είναι πια παρελθόν. Πόσο μάλλον αν ρίξετε μια ματιά και στις επερχόμενες κυκλοφορίες που πρόκειται να βγουν στις (air conditioned ή ενίοτε jasmine freshened) αίθουσες της χώρας. Αλλά και το οικιακό σινεμά μην νομίζετε πως πάει πίσω. Το αντίθετο θα έλεγα αφού οι προτάσεις της εβδομάδας είναι αξιόλογες, σαφώς καλύτερες της περασμένης, με τον εκσυγχρονισμό μιας σπουδαίας ταινίας του μεγάλου Carpenter, το “Assault On Precinct 13” να τεντώνει τις αισθήσεις μας στα άκρα. Για να δούμε τι θα βρούμε στα ράφια του Videorama, λίγο πριν μας χαιρετήσει και ο Ιούνης!



Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ASSAULT ON PRECINCT 13 – ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ 13


25 λέξεις – Σε ένα απομονωμένο αστυνομικό Τμήμα του Ντιτρόιτ, οι λιγοστοί ένστολοι που βρίσκονται σε υπηρεσία, μαζί με τους κακοποιούς που είναι κλεισμένοι στο κρατητήριο, θα δεχτούν την επίθεση αγνώστων, που έχουν έναν μυστηριώδη σκοπό.

Στο Ράφι – 100.000 δολάρια. Ποιο κινηματογραφικό σχέδιο θα μπορούσε κανείς να πραγματοποιήσει με αυτό το πενιχρό ποσό? Ακόμη και αν το ανεβάσουμε τιμαριθμικά, μιας και το ποσό αυτό δαπανήθηκε το 1976 στην παραγωγή της ταινίας “Assault On Precinct 13”, δεν θα ξεπεράσουμε το εκατομμύριο. Οπότε μπορούμε να διανοηθούμε με ευκολία τι μπορεί ένας σκηνοθέτης να φτιάξει με αυτά τα λίγα χρήματα. Πόσο μάλλον να γράψει ιστορία, αναγκάζοντας το Χόλιγουντ τριάντα χρόνια αργότερα να χρησιμοποιήσει το ίδιο το θέμα της ταινίας του σαν βάση σε μια μεταφορά του στην σημερινή εποχή. Αυτά τα απίθανα κατορθώματα, την δημιουργία επιτυχιών από το οικονομικό πουθενά, ελάχιστοι κατάφεραν να πετύχουν στην αιωνόβια κινηματογραφική ζωή. Ένας από αυτούς ο μεγάλος John Carpenter, ο άνθρωπος που άλλαξε ολάκερη την πορεία του θρίλερ αγωνίας, με τις δημιουργίες του άλλοτε να χρησιμοποιούνται αυτούσιες ως πρότυπο άλλων σκηνοθετών που αρέσκονται στην αντιγραφή και άλλοτε να διασκευάζονται ελλείψει άλλων σημαντικών σεναρίων (βλέπε και επερχόμενο “ The Fog ”).

To “Precinct 13” ήταν η δεύτερη μόλις κινηματογραφική απόπειρα του Carpenter, που ουσιαστικά σύστησε το όνομα του στο παγκόσμιο στερέωμα, αμέσως μετά το b – για να μην πω c - movie “Dark Star” και λίγο πριν την απογείωση με το “Halloween”. Χρησιμοποιώντας παντελώς άγνωστους ηθοποιούς, λόγω κυρίως των δυσχερών οικονομικών συνθηκών αλλά με όρεξη, έμπνευση και μεράκι παρουσίασε το απόλυτο κλειστοφοβικό θρίλερ, αναγκάζοντας ακόμη και τον πολύ Tarantino να ομολογήσει πως το “Assault” είναι η ταινία αναφοράς του…

Στο παγωμένο Ντιτρόιτ, λίγο πριν ο παλιός χρόνος παραδώσει την σκυτάλη του στον νέο, η «εορταστική» βάρδια του Αστυνομικού τμήματος 13 της πόλης, είναι έτοιμη να πιάσει δουλειά, ελπίζοντας το βράδυ της παραμονής Πρωτοχρονιάς να περάσει χωρίς ιδιαίτερες σκοτούρες. Την ομάδα ασφαλείας αποτελούν ένας βετεράνος κι έτοιμος για συνταξιοδότηση υπαστυνόμος μαζί με την νυμφομανή γραμματέα του τμήματος έχοντας για επικεφαλή τον αστυνόμο Τζέικ Ρένικ, τον οποίο οι ψυχολογικές συνέπειες μιας εντελώς αποτυχημένης αποστολής πριν από πολλά χρόνια, έχουν ακινητοποιήσει σε ένα γραφείο του ερειπωμένου κι έτοιμου για κατεδάφιση Σταθμού.

Εντελώς αναπάντεχα και ενώ η νύχτα κυλά ήρεμα, αποφασίζεται η μεταγωγή στο κρατητήριο του τμήματος, μιας ομάδας κακοποιών ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται και ο Μάριον Μπίσοπ, ένας ιδιόμορφων αντιλήψεων μαφιόζος που κατηγορείται για τον θάνατο αστυνομικών. Από την στιγμή που θα κλειστούν όμως στο κελί οι κρατούμενοι, θα ξεκινήσει μια βίαιη πολιορκία γεμάτη απρόοπτα και εκπλήξεις που θα ενώσει στην ίδια ομάδα εκπροσώπους του νόμου και παρανόμους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την θανάσιμη απειλή.

Ομολογώ πως η μεταφορά του έργου του Carpenter από τον Jean-Francois Richet, αγνώστων λοιπών στοιχείων, είναι αρκετά καλή. Δεν αρκείται στο να αντιγράψει το σενάριο του μεγάλου σκηνοθέτη, αλλά προσθέτοντας νέους χαρακτήρες, αλλάζει σημαντικά τις σχέσεις των εγκλωβισμένων στο κτίριο, αλλά ταυτόχρονα του δίνεται η ευκαιρία να παρουσιάσει καινούργιες σκηνές δράσης, που ομολογουμένως θα ταίριαζαν ακόμη και στο πρωτότυπο. Αυτό που ενοχλεί στην ανάγνωση του σεναρίου, είναι πως είναι λιγάκι δύσκολο στον απλά σκεπτόμενο θεατή να πιστέψει πως μια ομάδα εκπροσώπων μπορεί να αποκλειστεί παντελώς από το υπόλοιπο σύστημα, δίχως να έχει κανέναν τρόπο επικοινωνίας. Τριάντα χρόνια εξέλιξης της τεχνολογίας είναι πολλά, πάρα πολλά.

Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του φιλμ παίζουν οι πρωταγωνιστές, που στην πραγματικότητα παίζουν με πολύ χαλαρούς ρυθμούς, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό την «άγνοια κινδύνου» της παραγωγής του 76’. Ο Ethan Hawke που κρατά τον βασικό ρόλο του κολλημένου στο άσχημο παρελθόν Ρένικ, κάνει μια εμφάνιση πολύ πιο αγριεμένη από αυτές των ήρεμων περιπατητικών “Before Sunset” και “Before Sunrise”. Ο χαρακτήρας του είναι αυτός που κρατά τον ρυθμό του φιλμ και φυσικά η εμπειρία του Hawke είναι ικανή για να τον φέρει εις πέρας.

Από την άλλη μεριά τον δισυπόστατο Μπίσοπ (τι κακό και αυτό με τούτο το όνομα, πάντα σε κάθε ταινία που αναφέρεται είναι προβληματικό!) παίζει ο Larry Fishburne, επίσης έμπειρος ηθοποιός που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις. Γύρω από το βασικό δίδυμο, οι περιφερειακοί ρόλοι μοιράζονται στον καλό ρολίστα Brian Dennehy ως τον υπό συνταξιοδότηση υπαστυνόμο, στον John Leguizamo που παριστάνει έναν ψυχασθενή κρατούμενο ενώ οι κυρίες Maria Bello και Drea De Matteo είναι, τουλάχιστον εμφανισιακά, χάρμα οφθαλμών. Ο Gabriel Byrne ψυχρός και αδιάφορος δείχνει να έχει παραμείνει στις δάφνες του “Usual Suspects”.

Disc – Δύο όπως πάντα οι εκδόσεις της Odeon για το “Assault”. Στις προθήκες ήδη υπάρχει η απλή προς ενοικίαση edition που εκτός ότι είναι γυμνή από πρόσθετα δεν προσφέρει και την επιπλέον μπάντα DTS που θα βρείτε στην Collector’s που θα κυκλοφορήσει εντός των επομένων ημερών. Μια έκδοση πραγματικά όνειρο, που θα ικανοποιήσει απόλυτα όσους ασχολούνται με την συλλογή DVDs, αφού προτείνεται ακόμη και για αγορά. Οι λόγοι? Η εξαιρετική εικόνα που προσφέρεται σε αναμορφικό widescreen κάδρο 2.35/1, με υπέροχη αναπαραγωγή της μαύρης απόχρωσης ειδικά στις υποφωτισμένες σκηνές. Τα προβληματάκια από την συμπίεση είναι ελάχιστα και εντοπίζονται κυρίως προς το φινάλε της ταινίας. Ηχητικά σαφέστατα η DTS είναι πολύ πιο δυναμικά γραμμένη από την Dolby Digital 5.1 (που υπάρχει και στις δύο εκδόσεις) και χαρίζει εκπληκτική απόδοση του κεντρικού καναλιού των διάλογων (το πεντακάθαρο κοφτό γέλιο του Fishburne είναι όλα τα λεφτά) ενώ στην περιφέρεια ακούγεται και ο παραμικρός κάλυκας που πέφτει από τα αυτόματα των αντιπάλων.

Στα πρόσθετα της ειδικής έκδοσης υπάρχουν εκτός από τις κομμένες σκηνές με τον σχολιασμό του σκηνοθέτη και πέντε ολιγόλεπτα φιλμάκια με τους χαρακτηριστικούς τίτλους Armed and Dangerous, Behind Precinct Walls, Plan of Attack, Assault Team και Caught in the Crosshairs που παρακολουθούν από κοντά την παραγωγική διαδικασία του φιλμ. Εξαιρετική και η ειδική συσκευασία της έκδοσης αφού το τυπικό πλαστικό κουτί συνοδεύεται και από μια πολύ όμορφη χαρτονένια θήκη.

Μμμμ… - Η ταινία της Rogue Pictures σε γενικές γραμμές μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Δεν περιορίστηκε στην κεκτημένη ταχύτητα του ήδη cult πρωτότυπου αλλά επέκτεινε την δυναμική και σε νέα πεδία, όπως άλλους ρόλους και νέες σεναριακές ανατροπές. Φυσικά και προτείνεται προς παρακολούθηση, ενώ για τους πιο μερακλήδες μια ειδική κόντρα ανάμεσα στην πρώτη και την δεύτερη εκδοχή του “Assault” θα ήταν ιδανική…

ΕΙΚΟΝΑ – 7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars (7/10)
ΗΧΟΣ –8/10 Stars8/10 Stars8/10 Stars8/10 Stars8/10 Stars8/10 Stars8/10 Stars8/10 Stars (8/10)
EXTRAS – 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)
ASSAULT ON PRECINCT 13 – – 6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)




ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

MEET THE FOCKERS – ΠΕΘΕΡΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ


25 λέξεις – Έχοντας καταφέρει να πείσει τα πεθερικά του για τις αγνές του προθέσεις να αποκαταστήσει την κόρη τους, ο φουκαράς Γκέιλορντ, βρίσκεται στην δύσκολη θέση να τους γνωρίσει με τους δικούς του γονείς. Μια τραγωδία…

Στο Ράφι – Έχοντας βαρεθεί πλέον να παρακολουθώ σίκουελς που στην κυριολεξία αντιγράφουν το πρώτο μέρος, το “Meet The Fockers”, δίχως να είναι στην πραγματικότητα κάτι το σπέσιαλ, στην ματιά μου έμοιασε σαν ένα μικρό θαύμα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά την τελευταία φορά που υπήρξε δεύτερο επεισόδιο σε μια (τουλάχιστον αξιόλογη) κωμωδία, με το “Analyze That”, να το βλέπω ως καρέ καρέ πιστή κόπια του “This”. Ε, αυτό που σας ανέφερα ως παράδειγμα ξεχάστε το, αφού το “Meet The Fockers” είναι μια εντελώς διαφορετική ταινία σεναριακά από το “Meet The Parents”. Εκεί, ο κύκλος του φιλμ κλείνει με την ανάκτηση της πεθερικής εμπιστοσύνης για τον κακόμοιρο νοσοκόμο Γκρεγκ Φόκερ και τον προγραμματισμό του γάμου του με την όμορφη κόρη του πρώην πράκτορα του FBI Τζακ Μπερνς, Παμ.

Εδώ λοιπόν, η ομάδα που συναντήσαμε στο προηγούμενο τεύχος, το νεαρό ζευγάρι και οι γονείς από την μεριά της νύφης, πρέπει να κάνουν ένα μακρύ ταξίδι μέχρι τα νησιά του Κι στην Φλόριντα, προκειμένου να συναντήσουν τον Μπερνι και την Ροζ Φόκερ, τους απροβλημάτιστους γονιούς του γαμπρού. Η ανοιχτή αγκαλιά και η ντομπροσύνη όμως των Φόκερ σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζει με τον κλειστό χαρακτήρα του μονόχνοτου και μόνιμα γκρινιάρη ΚΥΠατζή, ο οποίος από την πρώτη στιγμή θα αναζητήσει τρόπους για να διαλύσει τον αρραβώνα. Στην διάρκεια της προσπάθειας του θα συμβούν μερικά ιδιαίτερα χιουμοριστικά περιστατικά – η σεναριακή προσθήκη του genius μικρού ανιψιού και του σκύλου είναι εξαιρετική – γεγονός στο οποίο θα συμβάλει ταυτόχρονα η παντελής έλλειψη σοβαροφάνειας των Φόκερ.

Αν στα μέσα της δεκαετίας του 70 υπήρχε μια ταινία με πρωταγωνιστές τον μοναδικού μαφιόζικου ύφους Robert De Niro, τον άλλοτε φοβισμένο και άλλοτε βρομόστομο Dustin Hoffman και την επαναστάτρια του δρόμου στα καλύτερα της χρόνια Barbra Streisand, είναι απολύτως βέβαιο πως ακόμη θα μιλούσαμε για αυτήν με διθυράμβους. Δυστυχώς η μοίρα τα έφερε έτσι ώστε οι τρεις αυτοί μεγάλοι καλλιτέχνες να συναντηθούν στην σκηνή, πολλά χρόνια αργότερα, και όχι σε ένα κοινωνικού περιεχομένου δράμα, αλλά σε μια κωμωδία καταστάσεων, και μάλιστα σε ρόλους που δεν μας έχουν συνηθίσει. Δεν μιλώ βεβαίως για τον Robert De Niro που επαναλαμβάνει κατ απόλυτη τιμή τον απίστευτο χαρακτήρα του “Meet The parents” αλλά κυρίως για τον Hoffman και την Streisand που είναι απίθανοι ως δικηγόρος που δεν έχει πάει ποτέ του σε δίκη (!!!) και καθηγήτρια του σεξ για υπερήλικες αντίστοιχα.

Ο Stiller δείχνει να ξεπερνά τα υψηλά επίπεδα κουταμάρας που μας χάρισε αφειδώς φέτος με τα “ Starsky And Hatch” και “Dodgeball” ενώ οι χαρακτήρες της νύφης (Teri Polo) και της μαμάς της (Blythe Danner) είναι παντελώς ανύπαρκτοι.

Disc – Προκειμένου να προϋπαντήσει με τον καλύτερο τρόπο την έξοδο του “Meet The Fockers” σε DVD, η Videosonic αποφάσισε να κυκλοφορήσει δύο εκδόσεις του φιλμ, μια απλή προς ενοικίαση και μία συλλεκτική σε ένα όμορφο πακέτο μαζί με το “Meet The Parents”. Σε ότι αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του δίσκου, η σφραγίδα της πάντα προσεκτικής Universal έχει μπει και πάλι πλατιά στην παραγωγή, προσφέροντας ένα πολύ προσεγμένο και πάλι DVD, σε όλους τους τομείς. Στην άτυπη κόντρα εικόνας και ήχου, νικητής αναδεικνύεται η οπτική πλευρά, αφού το αναμορφικό κάδρο widescreen 1.85/1 αποδίδει πολύ όμορφα φυσικά χρώματα, σε ηλιόλουστο φόντο, δίχως σημάδια από την εκτύπωση και την συμπίεση.

Ηχητικά όμως το φιλμ υστερεί φανερά αφού ακόμη και με υπεράνθρωπες προσπάθειες που έκανα, στην μπάντα Dolby Digital 5.1, το υπογούφερ δεν πήρε ούτε μια στιγμή εμπρός, ενώ στην περιφέρεια κάποια στιγμή άκουσα ένα…γαύγισμα. Κατά τα άλλα το κανάλι των διάλογων δούλεψε τουλάχιστον καλά… Στα πρόσθετα υπάρχει σχολιασμός από τον σκηνοθέτη Jay Roach, αμέτρητες κομμένες στο μοντάζ σκηνές, πλάνα από τα παρασκήνια με οδηγό την γάτα των Φόκερς, μια συνέντευξη με όλους τους συντελεστές και τρέιλερ. Πιο σημαντικό όπως είναι αναμενόμενο πρόσθετο είναι τα λάθη των γυρισμάτων, που βγάζουν αρκετό γέλιο και διαρκούν τουλάχιστον δέκα λεπτά.

Μμμμ… - Απλά και μόνο για την παρουσία των τριών πολύ μεγάλων ηθοποιών που συμμετέχουν στο φιλμ, πρέπει να το δείτε. Ανεξάρτητα αν η σοβαρότητα του δεν συνάδει με το μέγεθος των ικανοτήτων τους. Σίγουρα πάντως για την περίοδο που διανύουμε, είναι ότι πρέπει μια δροσερή ταινία με χαλαρό περιεχόμενο. Καλή!

ΕΙΚΟΝΑ – 6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)
ΗΧΟΣ – 6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)
EXTRAS – 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)
MEET THE FOCKERS – – 4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars (4/10)


ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΚΟΜΗ

SEED OF CHUCKY – Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΤΣΑΚΙ


25 λέξεις – Ο Γκλεν Τζούνιορ, γιος του σατανικού κούκλου Τσάκι και της πρασινομάτας μαριονέτας Τίφανι, περνά κρίση ταυτότητας και αναζητά απεγνωσμένα τους δικούς του, οι οποίοι όμως, σύμφωνα με το προηγούμενο επεισόδιο, είναι ήδη νεκροί…

Στο Ράφι – Το πέμπτο μέρος των φιλμικών περιπετειών της κούκλας του Σατανά, όπως μας συστήθηκε ο περίφημος Τσάκι, πριν από μιάμιση περίπου δεκαετία είναι γεγονός. Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουμε να κάνουμε και με ένα ακόμη επεισόδιο τρόμου αφού η ιστορία που υπογράφει ο κύριος Don Mancini, είναι μια μαύρη κωμωδία που ολοκληρώνει το έργο που ξεκίνησε το 1998 το “Bride Of Chucky”, όταν σε ένα απόμερο κοιμητήριο έκανε τα πρώτα βήματα της ζωής του ο μικρός γιος της θανατηφόρας μαριονέτας.

Βεβαίως για να υπάρξει θέμα και υπόθεση, ο Τσάκι και η Τίφανι επανέρχονται στην ζωή, όσοι έχουν παρακολουθήσει όλα τα μέρη της σειράς γνωρίζουν ήδη τον τρόπο, και περιπλέκονται στην ζωή ενός παράξενου μαύρου σκηνοθέτη (Redman) και μιας ψηλομύτας ντίβας του Χόλιγουντ (η Jennifer Tilly σε έναν απολαυστικό ρόλο) την ίδια στιγμή που ο γιος τους αντιμετωπίζει έντονα ψυχολογικά και υπαρξιακά προβλήματα. Εν ολίγοις το χιούμορ της ταινίας είναι ακραίο, πρωτότυπο και δεν έχει σαν στόχο το σύνολο του κοινού. Η ταινία πάντως είναι πολύ καλύτερη από πολλούς προκατόχους της αφού χρησιμοποιεί την όλη ιδέα, που είναι αλήθεια είχε βαρύνει από τις αμέτρητες συνέχειες, κάνοντας στροφή 180 μοιρών προς τον χώρο της κωμωδίας.

Disc – Η Rogue εκπλήσσει για μια ακόμη φορά θετικά προσφέροντας ένα απίθανο δισκάκι, σε διανομή της Odeon, πολύ υψηλών τεχνικών χαρακτηριστικών και πολύ ικανοποιητικών πρόσθετων. Εντυπωσιασμένος έμεινα από την οπτική απόδοση της ταινίας που προσφέρεται σε κάδρο αναμορφικό widescreen 1.85/1, που αποδίδει έξοχα τις μαύρες αποχρώσεις, χαρίζοντας ολοζώντανα φιλτραρισμένα χρώματα, υψηλή ευκρίνεια και το κυριότερο δυναμική οξύτητα. Λόγω του ότι η ταινία είναι μικρής διάρκειας, είναι περιορισμένη και η συμπίεση και κατ επέκταση και τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτήν. Ηχητικά θα μπορούσαμε να είχαμε μια πιο ζωντανή μπάντα, κυρίως στην απρόσεκτη περιφέρεια, που σε ελάχιστα πλάνα δίνει δυναμικό παρόν. Πάντως η DTS 5.1 είναι πολύ δυνατά γραμμένη και τουλάχιστον στο κεντρικό κανάλι των διάλογων δεν αφήνει κανένα απολύτως παράπονο. Εναλλακτικά το φιλμ προσφέρεται με έναν απολαυστικό σχολιασμό από τον σκηνοθέτη μαζί με την σέξι κυρία Tilly

Στην ώρα των extras μπορεί ο θεατής να παρακολουθήσει συνεντεύξεις των Τσάκι, Τίφανι και Tilly στο θέμα “Fuzion”, συγκριτικά πλάνα από τα προσχέδια και το τελικό αποτέλεσμα και φιλμογραφίες των συντελεστών και των πρωταγωνιστών.

Μμμμ… - Ταινία ειδικού ενδιαφέροντος η οποία κάνει καλοκαιρινή πρεμιέρα στο βίντεο και λογικά έχει σαν στόχο τις νεαρότερες ηλικίες που αρέσκονται σε τέτοιου είδους μίξεις, τρόμου και κωμωδίας. Κρίνοντας την πιστεύω πως τουλάχιστον διαθέτει υφή, κάτι που λείπει από ανάλογες παραγωγές, ενώ και το αξιόλογης κατασκευής DVD προσθέτει έναν ακόμη λόγο για να το παρακολουθήσετε.

ΕΙΚΟΝΑ – 7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars (7/10)
ΗΧΟΣ –6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)
EXTRAS – 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)
SEED OF CHUCKY – – 4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars (4/10)




VANITY FAIR – ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ


25 λέξεις – Για την πανέξυπνη Μπέκι Σαρπ, μια προερχόμενη από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα γκουβερνάντα με γαλλική εκλεπτυσμένη παιδεία, η άνοδος της στα υψηλά κλιμάκια της hi society αποτελεί αυτοσκοπό. Πλάνο που για την Βρετανική κοινή γνώμη των αρχών του 19ου αιώνα αποτελεί ματαιοδοξία.

Στο Ράφι – Μια ακόμη από αυτές τις φιλάσθενες παραγωγές που προερχόμενες από την νησιωτική Γηραιά Αλβιόνα, προσπαθούν να μας μεταφέρουν νοερά στην δύσκολη για την Ευρωπαϊκή ιστορία περίοδο των Ναπολεόντιων πολέμων. Γεγονός που με ευκολία καταφέρνει να αναπαραστήσει τουλάχιστον στο θέμα των εντυπωσιακά στημένων ντεκόρ και των όμορφων κοστουμιών αλλά που σε καμία περίπτωση δεν ελκύει έστω και στο ελάχιστο το ενδιαφέρον του θεατή. Η υπόθεση της ταινίας που στηρίζεται στο περίφημο βιβλίο του William William Thackeray, κινείται σε ρυθμούς χελώνας προκαλώντας μου σε πολλές περιπτώσεις δυσφορία, αφού δεν μπορέσω να εντοπίσω τι ήταν αυτό το τόσο σημαντικό που το “Vanity Fair” ήθελε να πει. Ήθελε να προβληματίσει για το κοινωνικό πρόβλημα που ίσχυε ακόμη και εν καιρώ πολέμου? Ήθελε να δείξει πως κάτι παρόμοιο ισχύει και διαχρονικά στις ημέρες μας? Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως η υπερτιμημένη σκηνοθέτιδα Mira Nair, καταφέρνει για ακόμη μια φορά να μας κάνει επίδειξη των προσόντων της πατρίδας της στα πλάνα που παρεμβάλλονται αραιά και που, αλλά και στο φινάλε που – και καλά – μας υποδεικνύει το που βρίσκεται το μέλλον. Ω, τι ατέλειωτο χασμουρητό!

Η ξανθούλα (εδώ πυρόξανθη) Reese Witherspoon, με πρόσφατες τις μπογιές και τα ρίμελ στο πρόσωπο της από τις «Εκδικήσεις της ξανθιάς» χαρίζει την έξυπνη φατσούλα της στην ηρωίδα του Thackeray, δημιουργώντας διφορούμενες καταστάσεις. Να την συμπαθήσει κανείς ή να την μισήσει? Μάλλον στο δεύτερο μέρος του ερωτήματος γέρνει η ζυγαριά, αφού αυτό που βγαίνει σαν συμπέρασμα τελικά είναι πως η Κυρία Σαρπ (ή Κρόλι ή όπως αλλιώς κατάφερνε να ονομαστεί) δεν ήταν παρά μόνο μια στυγνή και ψυχρή εκτελεστής ονείρων. Αν αξίζει πάντως κάτι από την ανεξάρτητη παραγωγή της Focus, είναι το περιφερειακό της Miss Witherspoon καστ, που δυστυχώς περνά ανεκμετάλλευτο από την δημιουργό.

Ο Bob Hoskins ως εκλιπαρών για την βοήθεια της ως γκουβερνάντας ξεπεσμένος και άξεστος κόμης, ο Gabriel Byrne στον ρόλο του ερωτευμένου με την Μπέκι πλούσιου που πληρώνει όλα τα χρέη της για λίγες στιγμές μαζί της, ο Jonathan Rhys-Meyers ως αχώνευτος στρατιώτης και φανατικός θιασώτης της διατήρησης του απολυταρχισμού, ο Rhys Ifans στην μοναδική από ότι θυμάμαι ευπρεπώς ντυμένη παρουσία του ως Άγγλος αξιωματικός και τέλος ο James Purefoy που υποδύεται τον φτωχό αλλά αριστοκρατικής προέλευσης σύζυγο, συνθέτουν την πεντάδα που περικυκλώνει την Σαρπ.

Disc – Γενικά το δισκάκι που προσφέρει η Odeon γυροφέρνει στην βάση αξιολογικά, αφού τόσο τα τεχνικά στοιχεία του όσο και τα πρόσθετα δεν ξεπερνούν την μετριότητα. Η όμορφη φωτογραφία της ταινίας σε λίγα σημεία της αναμορφικής widescreen εικόνας 2.35/1 αναδεικνύονται σε όλη τους την ομορφιά, αφού υπάρχει μια ελαφριά θαμπάδα, ένα πέπλο μπροστά από κάθε πλάνο που παρενοχλεί την ευκρίνεια. Ηχητικά ξεχώρισα το όμορφο μουσικό θέμα που αναπαράγεται ικανοποιητικά από τα μπροστινά κυρίως κανάλια, ενώ αραιά και που έκανε την εμφάνιση του και κάποιος περιφερειακός ήχος για να θυμίσει πως η μπάντα είναι πολυκάναλη Dolby Digital 5.1. Τα πρόσθετα περιλαμβάνουν σχολιασμό από την Ινδή κινηματογραφίστρια, κομμένες σκηνές και δύο ντοκιμαντέρ γύρω από την παραγωγή με τους τίτλους “Welcome To Vanity Fair” και “The Women Of Vanity Fair”.

Μμμμ… - Εκτός της όμορφης αναβίωσης μιας όμορφης αλλά απόλυτα βαρετής κατά τα άλλα περιόδου, το “Vanity Fair” αποτυγχάνει να δώσει στον θεατή αυτό ακριβώς που ζητά. Την κοινωνικοπολιτική μελέτη μιας εποχής που (πιθανότατα) ομοιάζει με το σήμερα. Μόνο προς ενοικίαση σε όσους ο 19ος αιώνας ακόμη λέει κάτι!

ΕΙΚΟΝΑ – 6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)
ΗΧΟΣ – 6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)
EXTRAS – 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)
VANITY FAIR – – 4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars (4/10)




Το CineDVD είναι μια προσφορά του





 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.