• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Possession (2002)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ερωτικό Μυστικό
- Γνωστό και ως:
Possession (2002)

Δραματική | 102' | Απαραίτητη γονική συναίνεση
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 4 Οκτ 2002
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 12/03/2003
Διανομή: Village Films
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Αγγλικά - Γαλλικά
Δημοτικότητα: 0.05 %
Αξιολόγηση: 5.53/105.53/105.53/105.53/105.53/105.53/10   (5.53/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Υπότιτλος:

Το παρελθόν θα τους συνδέσει. Το πάθος θα τους κυριεύσει.

- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Το Possession ειναι η μεταφορα στη μεγαλη οθονη του ομοτιτλου βιβλιου της Αντονια Σ. Μπαιατ, βιβλιο για το οποιο κερδισε το Βρετανικο βραβειο Μπουκερ.

Ειναι μια παραλληλη αφηγηση δυο ερωτικων ιστοριων, μιας που λαμβανει χωρα στη Βικτοριανη εποχη και μιας που λαμβανει χωρα στο σημερα και περιστρεφεται γυρω απο την ερευνα και τη μελετη για την αποκαλυψη της πρωτης.

Η προβληματικη του σκηνοθετη, Neil LaBute, ειναι να δειξει οτι, λιγο πολυ οι ηρωες και στις δυο περιπτωσεις ζουν το ιδιο πραγμα, τα αισθηματα ειναι τα ιδια, πλην ομως θελει να τονισει και τις διαφορες στις ερωτικες τους περιπετειες, διαφορες που επιτασσονται απο τα νεα ηθη της συγχρονης εποχης. Στη Βικτοριανη εποχη το θεμα του σεξ ειναι απαγορευμενο και περιβαλλεται απο εναν ρομαντισμο και εντονο φορτιο συναισθηματικοτητας. Απο την αλλη το ζευγαρι του σημερα φαινεται να εχει χασει καθε ιχνος ρομαντισμου, βλεπει το σεξ ως κατι ευκολο και καθημερινο και το αντιμετωπιζει απλα ως σαρκικη ηδονη. Δεν πιστευει καθολου στο ερωτικο παθος και στα συναισθηματα που μπορει να το περιβαλλουν. Αναβιωνοντας ομως τις περιπετειες του ‘Βικτοριανου’ ζευγαριου, ερχονται να αναθεωρησουν τις αποψεις αυτες και να ξαναγνωρισουν τον ερωτα που ερχεται απο τα βαθη της καρδιας.

Ειναι αναμφιβολα ενα πολυ καλο θεμα για μια ρομαντικη-αισθηματικη ιστορια, που θετει βασεις κοινωνικου προβληματισμου για τον θεατη, γυρω απο το πως βλεπει ο σημερινος ανθρωπος τις σχεσεις του με τους αλλους. Πλην ομως η ταινια ειναι ανευρη και απελπιστικα αργη. Παραδοξο, γιατι πολλα φαινεται να λειπουν απο την ταινια.

Ο πιο αδικημενος φαινεται να ειναι ο χαρακτηρας του Aaron Eckhart, αφου δεν εμφανιζεται καθολου ο εσωτερισμος του στην ταινια (πραγμα πολυ κακο για τον κυριο πρωταγωνιστη της ταινιας!). Ο Μιτσελ εμφανιζεται Αμερικανος στην ταινια -εν αντιθεσει με το βιβλιο οπου ειναι Βρετανος, αλλα κατωτερης κοινωνικης ταξης- για να τονιστει η παρουσια του ως outsider στην Λονδρεζικη ακαδημαϊκη κοινωνια. Ο LaBute προσπαθει να τονισει το γεγονος με τα περιστασιακα ευφυολογηματα που εκτοξευουν οι Λονδρεζοι εναντιον του για να τον πειραξουν, ωστοσο η συχνοτητα τους γινεται λιγο υπερβολικη και μαλλον μη απαραιτητη. Ωστοσο παρα την αφειδωλευτη χρηση φιλμ σε αυτο τον τομεα, ο ΛαΜπιουτ δεν μπαινει ποτε στον κοπο να μας ενημερωσει γιατι εχει παρει ενας Αμερικανος την υποτροφια στο Λονδινο αναμεσα σε τοσους αλλους υποψηφιους, κυριως Βρετανους, οπως επισης δεν μαθαινουμε τι τον ωθησε στο να ασχοληθει τοσο με τη μελετη του Ας, κατι που ισως θα ερμηνευε και το τοσο μεγαλο ενδιαφερον του να ερευνησει το παρελθον του. Σε καποια σκηνη της ταινιας ο Μιτσελ αποκαλυπτεται οτι ειναι και ο ιδιος κρυφος ποιητης, ομως αυτο παρουσιαζεται μονο ως ευκαιρια για την Μοντ να τον κοροϊδεψει. Η Μοντ απο την αλλη, φαινεται να φερει πολλες πληγες που την εχουν κανει πολυ ψυχρη και απροσιτη, ομως ποτε δε μαθαινουμε το παραμικρο γι’ αυτην και το παρελθον της. Ουτε στην δικη της περιπτωση μαθαινουμε βεβαια γιατι κυνηγαει το θεμα, αφηνομαστε απλως να πιστεψουμε οτι την παρασερνει ο Μιτσελ. Ακομη, η πολυαναμενομενη κορυφωση του ερωτα μεταξυ Μοντ και Μιτσελ δεν φτανει ποτε και το αισθημα δεν αποκτα την ενταση που περιμενει ο θεατης καθ’ ολη τη διαρκεια της ταινιας.

Κατα τα αλλα, απο αισθητικης αποψεως η ταινια ειναι αρτια, με πολυ ομαλα περασματα απο το παρον στο παρελθον και τουμπαλιν, καθως και ομορφη αναπαρασταση της Βικτοριανης εποχης, ενω οι ερμηνειες κινουνται σε αρκετα καλα επιπεδα, ο,τι θα μπορουσε να απαιτησει κανεις απο μια ταινια τετοιου ειδους.

Βαθμολογία: 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)

Πρωιμακης Ιωσηφ


 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.