• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Full Frontal (2002)


Δραμεντί | 101' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 27 Ιουν 2003
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 16/02/2004
Διανομή: Village Films
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.23 %
Αξιολόγηση: 5.81/105.81/105.81/105.81/105.81/105.81/10   (5.81/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Όλοι χρειαζόμαστε ένα νέο ξεκίνημα.

 

- Κριτική από το Cine.gr:


Παρασκευη 4 Οκτωβριου 2002 - 18:51

Κι ομως, υπαρχουν πολλοι εκει εξω που πρωτογνωρισαν τον Steven Soderbergh μεσα απο το δυναμικο του comeback στα φωτα της δημοσιοτητας με τις τελευταιες τρεις-τεσσερεις ταινιες του. Μετα απο πανω απο μια εξαετια αφανειας και ημι-αποτυχημενων εμπορικα και καλλιτεχνικα δημιουργιων, ο Soderbergh εκανε την πολυποθητη επιτυχια το 2000 με το διπλο "χτυπημα" Traffic - Τραφικ και Erin Brockovich - Εριν Μπροκοβιτς. Ειχε βεβαια προηγηθει ο The Limey - Ο Εγγλεζος το 1999, ομως η Ακαδημια αυτες τιμησε και επανεφερε το παλαι ποτε παιδι-θαυμα του ανεξαρτητου αμερικανικου κινηματογραφου στο προσκηνιο.

Και λεμε "παλαι ποτε παιδι-θαυμα", διοτι πολλα χρονια πριν, το 1989, σε ηλικια 26 ετων, ο Soderbergh εγινε ο νεαροτερος σκηνοθετης που κερδισε ποτε τον Χρυσο Φοινικα στο φεστιβαλ των Κανων. Ειχε ερθει κυριολεκτικα απο το...πουθενα με το Sex, Lies and Videotapes - Σεξ, Ψεματα και Βιντεοταινιες και εντυπωσιασε τους παντες. Επροκειτο για μια ταινια απολυτα χαρακτηριστικη αυτου που αποκαλειται "ανεξαρτητος κινηματογραφος" (ο,τι κι αν σημαινει τελικα αυτο), μια πολυ ενδιαφερουσα, σκοτεινη και γοητευτικη ταινια, που επηρεασε με την αισθητικη αλλα και με την θεματικη της πολλους δημιουργους του χωρου στα 90`s.

Σ`αυτο το art oriented ξεκινημα επιχειρει να επιστρεψει ο Soderbergh με το Full Frontal. Χρησιμοποιωντας αποκλειστικα ψηφιακη καμερα, μ` ενα απιστευτα χαμηλο προϋπολογισμο ("μολις" 2 εκ. δολαρια!), με μια πλειαδα stars που επαιξαν σχεδον δωρεαν και χωρις καμια απο τις συνηθεις ανεσεις που απολαμβανουν υπο κανονικες συνθηκες και με μονο 18 μερες γυρισματων, προσπαθει ν` απευθυνθει σ` ενα διαφορετικο κοινο απ` αυτο που απολαυσε την Ocean`s Eleven - Η Συμμορια των Εντεκα και το μαλλον political correct Traffic - Τραφικ.

Το Full Frontal, οπως και το Sex, Lies and Videotapes - Σεξ, Ψεματα και Βιντεοταινιες (θα διαβασετε πολλες κριτικες να συγκρινουν τα δυο φιλμ), ειναι (η προσπαθει να ειναι) μια ταινια χαρακτηρων. Με κοινο συνδετικο κρικο ενα παρτι για τα 40κοστα γενεθλια ενος επιτυχημενου χολιγουντιανου παραγωγου, η ταινια παρακολουθει τις πραγματικες ζωες μιας ομαδας ανθρωπων που σχετιζονται-με τον εναν η τον αλλο τροπο-μεταξυ τους και με το τελευταιο φιλμ που γυρισε ο παραγωγος. Το "πραγματικες" ερχεται αντιθεση με τα οσα βλεπουμε στο εν λογω φιλμ, που προβαλλεται ενδιαμεσα στην ταινια. Ετσι, βλεπουμε τους δυο πρωταγωνιστες, τους σεναριογραφους, τη συζυγο του ενος εκ των δυο και την αδελφη της σ` ενα φιλμ που το χαρακτηριζεις μαλλον "σπονδυλωτο".

Αν επιχειρουσαμε να καταταξουμε το Full Frontal σε καποιο απο τα συμβατικα κινηματογραφικα ειδη, θα μιλουσαμε για κομεντι. Ωστοσο, ο ορος αυτος ειναι μαλλον απλοϊκος και ανεπαρκης, αφου και στοιχεια ψυχολογικου δραματος βλεπουμε και μια διαθεση κριτικης για τους ημιτρελους, λιγακι "χαμενους" παροικουντες το Χολιγουντ χαρακτηρες.

Τα ερωτηματα που τιθενται ειναι δυο: Πρωτον, ποσο μας πειθει ο Soderbergh για τις προθεσεις του και, δευτερον, ποσο ικανοποιητικο ειναι το τελικο αποτελεσμα. Η απαντηση και στα δυο ερωτηματα, ειναι ΛΙΓΟ.

Το Full Frontal δεν ειναι καμια πρωτοτυπη ταινια. Το μοτιβο της "ταινιας-μεσα-σε-ταινια" το εχουμε ηδη δει πολλακις, οι διαλογοι-ενω φαινονται αρχικα ενδιαφεροντες-καταληγουν συντομα σε φλυαρια, ενω το τελος της ταινιας σ` αφηνει μαλλον μπερδεμενο, χωρις να εχεις την αισθηση οτι αυτο που ειδες ειχε καποιο ιδιαιτερο νοημα η ειχε κατι συγκεκριμενο να πει. Με αλλα λογια, μηπως η ταινια εγινε γιατι ο Soderbergh θελει ν` αποδειξει οτι ακομα "μετραει" σαν καλλιτεχνικος σκηνοθετης;

Ουτε και η περιεργη αισθητικη της ταινιας (grainy καμερα στο χερι στις "πραγματικες" σκηνες και "κλασικη" κινηματογραφιση στις σκηνες της "ταινιας") λεει τιποτα σ`ενα πιο "υποψιασμενο" κοινο (στο οποιο αλλωστε επιχειρει να απευθυνθει εδω ο σκηνοθετης). Παρολο που στην αρχη η ταινια ξεκινα σαν μια ευχαριστη εκπληξη (μετα τα χολιγουντιανα δημιουργηματα του Soderbergh), στην πορεια αποδυκνειεται οτι μαλλον δεν εχει κατι σπουδαιο να πει. Μια-δυο αστειες η εξυπνα στημενες σκηνες ειναι απλως η εξαιρεση...

Βαθμολογία: 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)

Γιαννης Παλαβος


 
Legacy - `Eφη - Unverified - Πεμ 03 Ιουλ 2003 - 21:04
Μια ταινια,τι ταινια;Δεν υπηρχε σεναριο,θολη καμερα σε σημειο που εφτανα να πω:"Η ταινια δε βλεπεται η η μυωπι μου ειναι;".Δεν εχω φυγει ποτε απο σινεμα και αν και κατεχω την αποψη οτι ειναι απαραιτητο να βλεπεις πρωτα μια ταινια καιμετα να κρινεις,δυστυχως σ`αυτη δεν μπορουσα να κανω διαφορετικα και εφυγα.Κριμα ολα τα ταλεντα που χαραμισαν το χρονο τους για να προβληθουν σ`ετουτη την ταινια.Λυπαμαι τα χρηματα του φοιτητικου εισιτηριου,το οποι αγορασα...
`Eφη
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.