• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Monster (2003)


Αστυνομική | 109' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 27 Φεβ 2004
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 5/7/2004
Διανομή: PlayTime
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.23 %
Αξιολόγηση: 7.40/107.40/107.40/107.40/107.40/107.40/107.40/107.40/10   (7.40/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Βασισμένο σε αληθινή ιστορία.

- Gallery:



 

- Συντελεστές :

Charlize TheronΗθοποιός ....Aileen WuornosAcademy Award Winner

Christina RicciΗθοποιός ....Selby Wall 

Bruce DernΗθοποιός ....Thomas 

Lee TergesenΗθοποιός ....Vincent Corey 

Annie CorleyΗθοποιός ....Donna 

Patty JenkinsΣκηνοθετης   

Patty JenkinsΣεναριογράφος   



 
Legacy - Κωστας Ζησης - Unverified - Δευ 23 Φεβ 2004 - 21:30
Ποτε καποιος λογικα σκεπτομενος δε θα αναλογιζοταν οτι θα εφευγε απο μια τανια οπου η κεντρικη ηρωιδα εχει διαπραξει 4 φονους, ολοι ανεξαρτητοι μεταξυ τους, ο ενας πιο στυγνος απο τον αλλο, και παρολαυτα θα αισθανοταν μια δοση συμπαθειας προς αυτην. Αλλιως δε δικαιολογειται η θλιψη που πολλοι απο εμας ενιωσαν με το τελος του εργου.
Η ιστορια βασιζεται σε αληθινα γεγονοτα και στους διαδοχικους φονους που πραγματοποιει η Αιλιν (CHARLIZE THERON), μια γυναικα-πορνη του πεζοδρομιου που μετατρεπεται σε στυγνο δολοφονο, προκειμενου να εξασφαλισει αρκετα χρηματα ετσι ωστε να κρατησει κοντα της το μοναδικο ισως ατομο που η ιδια αισθανθηκε να της παρεχει τοσο πολυ συσσωρευμενη αγαπη και συναισθηματικη καλυψη. Η ιδια (THERON), προδωμενη απο την ιδια τη ζωη και απο αθλιες οικογενειακες συνθηκες, αναγκαζεται να βγει στο πεζοδρομιο απο μικρη ηλικια, αναζητωντας να βρει σε καποιον απο τους πληρωμενους εραστες της, αυτον που θα την οδηγουσε στο δρομο της επιτυχιας και της δημοσιοτητας. Ματαια, ομως αφου ο κοσμος του αγοραιου ερωτα δε φημιζεται για το συναισθηματικο του πλουτο και τη γενναιοδωρια του. Βρισκομενη στο χειλος του γκρεμου οικονομικα και ψυχολογικα, και εντελως απελπισμενη απο την παντελη ελλειψη αγαπης και ενδιαφεροντος στη ζωη της, γνωριζει τη Σελμπυ (CHRISTINA RICHIE), ενα μικροσκοπικο κοριτσι που παλευει να ξεφυγει απο τον κλοιο μιας τυπικης, συντηρητικης Αμερικανικης οικογενειας και να ξυπνησει σεξουαλικα με μια αλλη γυναικα διπλα της. Στα ματια της Σελμπυ, η Αιλιν φανταζει θεα και προτυπο ανεξαρτησιας. Προκειμενου ομως να τη δελεασει να μεινει κοντα της και να αψηφησει την οικογενεια της που την πιεζει να απαρνηθει το δυσβατο μονοπατι μιας σχεσης με μια γυναικα πορνη, η Αιλιν, πραγματοποιει μια σειρα απο αδιστακτους φονους, προκειμενου να εξασφαλισει τα ευπρεπως προς το ζην για το νεο της ερωτα που την οδηγει σε παραληρημα. Βγαζει ετσι ολο το μισος της για τους αντρες αυτους που επι χρονια ικανοποιουσαν τις πιο ανωμαλες ορεξεις τους πανω της και ματαιοπονα προσπαθει-ληστευοντας και επειτα σκοτωνοντας τα ανυποψιαστα θυματα της-να δημιουργησει μια πλαστη εικονα προσωρινης ευτυχιας, ντελιριου και οικονομικης ανεξαρτησιας.
Η σκηνοθετης JENKINS, εχοντας στην πραγματικοτητα μελετησει πανω απο 8000 επιστολες που η βαρυποινητης Αιλιν Γουορνος εστελνε κατα τη διαρκεια της 12ετους φυλακισης της σε παιδικο της φιλο, καταφερε να μπει για τα καλα στην ψυχολογια της Αιλιν και να αποδωσει με τροπο ανθρωπινο και συναισθηματικο την ψυχολογια μιας απο τις πιο ανελεητες γυναικες serial killers. Η Αιλιν, ωστοσο, προβαλλεται απο τη συγγραφεα αδιστακτη μεν, αλλα και ενα ατομο διψασμενο για αγαπη και ανθρωπινη επαφη. Το γεγονος οτι αναγκαζεται να σκοτωσει για μια αλλη γυναικα, χωρις η ιδια ποτε της να εχει βιωσει τον ερωτα με γυναικα, φανερωνει τη διψα της για ξεφυγει απο την αλλοτριωση και να διατηρησει για πρωτη φορα στη ζωη της ζωντανη την ανυπερβλητη αναγκη του να υπαρξει ερωτευμενη.
Η ταινια -αν και σοκαρει- ειναι οντως ακρως ανθρωπινη και συγκινει το θεατη ακομα και με τη βαναυσοτητα της. Η THERON -μεταμορφωμενη για την αναγκη του ρολου απο μια ακρως αισθησιακη θεα του HOLLYWΟOD σε μια υπερβαρη και ανδροπρεπης γυναικεια μορφη, δινει στην κυριολεξεια μαθηματα ηθοποιειας. Αν σε λιγες μερες το χρυσο αγαλματακι δε γινει δικο της, θα ειναι μια απο τις μεγαλυτερες αδικιες στο θεσμο των OSCAR. Το τολμημα της σκηνοθετη να εμπιστευτει αυτον το τοσο απαιτητικο ρολο μιας εκ των καταστασεων ασχημης και αρσενικης λεσβιας σε μια απο τις πιο εμφανισημες γυναικες του HOLLYWOOD επιασε τοπο. Η CHARLIZE την εβγαλε ασπροπροσωπη με την πρωτου μεγεθους ερμηνεια της. Πολυ καλη και η CHRISTINA RICHIE στο ρολο της μικροσκοπικης γυναικας που καταφερε να κανει την THERON να ξεπερασει καθε φαντασια για χαρη της.
Εξαιρετικες ερμηνειες λοιπον σε μια ταινια, που θα διχογνωμησει εξαιτιας του τολμηρου περιεχομενου της. Μενει να δουμε αν θα αρεσει στους θεατες, αφου ξεφευγει απο τα HAPPY ENDING κλισε BLOCKBUSTER MOVIES που κατακλυζουν την εποχη μας. Eνα μεγαλο λοιπον μπραβο στους παραγωγους της ταινιας που τολμησαν να πρωτοπορησουν με την επιλογη κυριως του τοσο αντι-συμβατικου θεματος της ταινιας.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9/10
Κωστας Ζησης
 
Legacy - makis - Unverified - Κυρ 22 Φεβ 2004 - 23:30
Πηγα να δω μια ερμηνεια για την οποια ολοι μιλαγανε & ειδα μια πολυ καλη ταινια!Να τα παρουμε απο την αρχη.Η Θερον ειναι τ-ε-λ-ε-ι-α!Το ξαναγραφω ΤΕΛΕΙΑ!Το οσκαρ το εχει στο σπιτι της!Και δεν μιλαω για την μεταμορφωση.αλλα για μια ερμηνεια με ολο της το ειναι,με ολο της το σωμα!ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ!!!σιγουρα μια απο τις καλυτερες ερμηνειες ολων των εποχων!Η ταινια παρουσιαζει ανθρωπινα την ηρωιδα,πραγμα που ηταν στα θετικα της.Μας παρουσιαζονται σταδιακα γεγονοτα που την οδηγησαν στο να σκοτωνει.Παραδωξως πειστηκα ετσι που τα παρουσιαζει η σκηνοθετισα.Το θεμα ειναι κατα ποσο ολα αυτα ειναι αληθινα?Μονο η ιδια η γουορνο ξερει.Υπηρχαν και καποιοι πολυ δυνατοι μονολογοι απο την σαρλιζ που σε εκαναν να συγκινηθεις!Δεν θελω να αποκαλυψω περισσοτερα.απλα να πατε να την δειτε 8,5/10
makis
 
Legacy - ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΛΗΣ - Unverified - Σάβ 28 Φεβ 2004 - 22:07
Ναι μεν αλλα για μια ταινια που δινει προσφορο εδαφος για συμφωνιες και ασυμφωνιες και καταρχην θα παρεκκλινω απο την πλειοψηφια της εγχωριων και ξενων κριτικων που κανουν λογο στα γραπτα τους για μια ταινια one woman show επικεντρωνοντας στην γοητευτικη λυγεροκορμη Σαρλιζ Θερον και στην μεταμορφωση της σωματικα αλλα κυριως δραματουργικα σε serial killer ασχημοπαπο Aιλιν Γουορνος. Αβιαστα θα ομιλουσα περι ενος εξαιρετικου θηλυκου ντουετου (Θερον-Ριτσι) υπο την αγαστη καθοδηγηση μιας τριτης, της Πατ Τζενκινς. Απο σκηνοθετικης αποψεως η πρωτοεμφανιζομενη δημιουργος σε βαρος της προσωπικης αναγκης, πρωτοεμφανιζομενη γαρ, για αναδειξη και επιδειξη μιας προσωπικης ματιας επιλεγει και σοφα, κατα τη γνωμη μου, να πριμοδοτησει κυριως την εξαιρετικη δουλεια που εκανε πριν αλλα και κατα την διαρκεια των γυρισματων με την πρωταγωνιστρια της, την εντυπωσιακη νοτιοαφρικανα ηθοποιο-πρωην μοντελο Σαρλιζ Θερον συμβαλλοντας καθοριστικα στο εντυπωσιακο αποτελεσμα της μεταμορφωσης της που την οδηγει με μαθηματικη ακριβεια στο ραντεβου με τον θειο Όσκαρ. Βεβαια απο την αλλη αυτη η υπερβολικη, ορισμενες στιγμες, προσκολληση της στη δυναμη που μοιαζει να εκπεμπει ο κεντρικος χαρακτηρας και οι ερμηνευτικες ικανοτητες της ηθοποιου που τον ενσαρκωνει καταδικαζουν στην ληθη σημαντικες παραμετρους της δομης του σεναριου και κυριως το συναισθηματικο ευρος της σχεσης των δυο γυναικων. Η εκπληκτικη σεκανς ανθολογιας που διαδραματιζεται στην πιστα skating του επαρχιωτικου club με την εκδηλωση του ερωτικου παθους ενωπιον των εκπληκτων θαμωνων μοιαζει μετεωρη αν συνδυαστει με την ακολουθουμενη παντελη απουσια ερωτικων σκηνων, απουσια που πιστωνεται εμφανως στα οποια αρνητικα του ολου εγχειρηματος κανοντας συχνα την αποφαση της Αιλην-Θερον να διαπραττει, απο ενα σημειο και υστερα, κατα συρροη ληστειες μετα φονου με αποκλειστικο σκοπο την εξασφαλιση μιας καλυτερης ζωης για το μοναδικο ανθρωπο που αγαπησε την νεαρη Σελμπυ, αναγκη που μοιαζει παρακινουμενη απο επιφανειακα ψυχοπαθολογικα αιτια και οχι απο ενα απυθμενο ερωτικο παθος και μια αγαπη διχως ορια.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 6,8/10
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΛΗΣ
 
Legacy - Mαρία Σιούλα - Unverified - Τετ 03 Μαρ 2004 - 11:12
Πολυ καλη ταινια και ισως απο τις λιγες φορες που το Οσκαρ πηγε εκει που επρεπε.
Mαρία Σιούλα
 
Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.