• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


A Perfect World (1993)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ενας Τέλειος Κόσμος

Δραματικό Θρίλερ | 138' | Απαραίτητη γονική συναίνεση
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 18/12/2002
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.04 %
Αξιολόγηση: 7.05/107.05/107.05/107.05/107.05/107.05/107.05/107.05/10   (7.05/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Μετά από την οσκαρική επιτυχία του με το φιλμ “The Unforgiven”, ο Clint Eastwood επιστρέφει το 1993 με αυτή τη road movie, όπου σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί και πάλι.

Λίγα λόγια για το story: στις αρχές του δεκαετίας του ’60, πιο συγκεκριμένα την παραμονή της δολοφονίας του JFK, ο κατάδικος Butch Haynes (Kevin Costner) δραπετεύει από τη φυλακή Huntsville μαζί με ένα φίλο του, τον Terry Pugh (Keith Szarabajka). Αρχίζει το κυνηγητό στις πολιτείες της Αμερικής με τον Texas Ranger Red Garnett (Clint Eastwood) και την ομοσπονδιακή πράκτορα-ψυχολόγο Sally Gerber (Laura Dern) να τους ακολουθούν. Στην απεγνωσμένη τους προσπάθεια να ξεφύγουν, οι κατάδικοι απαγάγουν ένα οκτάχρονο αγόρι, τον Phillip Perry (T.J. Lowther).

Η υπόθεση, η πλοκή αλλά και η σχέση μεταξύ των χαρακτήρων δεν είναι συνηθισμένη: είθισται άλλωστε ο Eastwood να μην πραγματεύεται με επιφανειακό και δεδομένο τρόπο τις σχέσεις που αποφασίζει να παρουσιάσει. Πάντα προσπαθεί να τις προσεγγίσει από διαφορετική σκοπιά, δίνοντας νέες αποχρώσεις, που μέχρι τώρα κανείς δεν πίστευε ότι θα μπορούσαν να υποβόσκουν. Όσον αφορά το χαρακτήρα του Garnett, δεν κοπιάρει το στιλ της ταινίας “In the line”, ούτε αυτό του «Dirty Harry», Callahan: είναι ο αστυνομικός που προσπαθεί να κατανοήσει τα βαθύτερα κίνητρα των πράξεων των ατόμων που κυνηγά, τις αιτίες και τις αφορμές, για να αποφασίσει στη συνέχεια το είδος της δικαιοσύνης που θα αποδώσει, η οποία σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί να είναι τυφλή, ούτε στα πλαίσια της αντεκδίκησης.

Η προσέγγισή του αυτή δικαιολογείται απόλυτα από τον τρόπο παρουσίασης του κατάδικου Haynes, ο οποίος ναι μεν είναι ο κακός της υπόθεσης, αλλά έχει καλές προθέσεις και πάντα προσπαθεί να προλάβει τις άσχημες καταστάσεις και να μην οδηγηθούν τα πράγματα εκτός ελέγχου. Ίσως το άσχημο παιδικό παρελθόν του είναι αυτό που τον κάνει πιο «λογικό». Το χαρακτηριστικό αυτό του συγκεκριμένου ήρωα, επιβεβαιώνεται και από τη συμπεριφορά του αγοριού, που δείχνει να μη δυσανασχετεί και τόσο με την απαγωγή του, αφού μόνο την καταπίεση έχει γνωρίσει ως τώρα από την οικογένειά του και αναπτύσσει ένα περίεργο δέσιμο με τον απαγωγέα του, ένα δέσιμο που αλλάζει τον πνευματικό και ηθικό κόσμο και των δύο και αποτελεί το κύριο και καίριο σημείο της ταινίας. Και οι δύο είναι περιορισμένοι: ο ένας από το ποινικό σύστημα της χώρας του και ο άλλος από την καθιερωμένη θρησκεία. Και οι δυο δεν έχουν πατέρα. Ίσως σε έναν τέλειο κόσμο να κατόρθωναν να φτάσουν στην Αλάσκα (ο σκοπός του Haynes) και να ζήσουν εκεί ως πατέρας με γιο.

Μία άλλη είδους σχέση που ξεκινά «στραβά» αλλά καταλήγει να θεωρείται δεδομένη είναι αυτή της Gerber με τον Garnett, που επίσης επιδρά καταλυτικά στην προσωπικότητά τους.

Δεν μπορεί βέβαια να μην υπάρχει και το αντίπαλον δέος του Haynes, ο Pugh, του οποίου η ψυχή είναι πραγματικά εμποτισμένη στη ζοφερότητα.

Μέσα από αυτό το κυνηγητό βίας και ληστειών και την αντιμετώπιση διαφόρων καταστάσεων, οι εμπλεκόμενοι οδηγούνται σε μία είδους αυτογνωσίας και εξιλέωσης. Όλοι προσπαθούν να επανορθώσουν τη ζημιά που προκάλεσαν λάθη του παρελθόντος τους. Ο ίδιος ο τίτλος βέβαια, σκοπό έχει να υπενθυμίσει για άλλη μια φορά το πόσο imperfect είναι ο κόσμος μας και το πώς οι καλύτερες των προθέσεων μπορούν να χειροτερέψουν τα πράγματα. "In a perfect world this wouldn`t be happening" αναφέρει η Gerber. Μέσα σε απείρου κάλλους ειδυλλιακά τοπία συμβαίνουν οι πιο βίαιες καταστάσεις. Ταυτόχρονα, μας κάνει να αναρωτηθούμε για τη φύση του εγκληματικού νου: είναι η εκ γενετής προδιάθεση ή το περιβάλλον που το διαμορφώνει ως τέτοιο;

Οι ρυθμοί είναι αργοί, παρουσιάζοντας σε παράλληλο χρόνο τα σχέδια που καταστρώνουν οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές (μόνο σε μία σκηνή παίζουν μαζί) δημιουργώντας έτσι την ψευδαίσθηση δύο ξεχωριστών ιστοριών-ταινιών, η «σοβαρή» με τον Costner και η «κωμική με τον Eastwood. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι πράξεις βίας δεν αναπαριστώνται στο πανί (εκτός από τους γονείς που χτυπούν τα παιδιά τους), αλλά απλώς υπαινίσσονται.

Ο Eastwood αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι γνωρίζει καλύτερα από ότι παραδέχεται την τέχνη της σκηνοθεσίας, διαθέτοντας μία ιδιαίτερη μινιμαλιστική και ξεχωριστή ματιά ανάλυσης και προσέγγισης των θεμάτων του. Επενδύει περισσότερο στην ανάπτυξη και εξέλιξη των χαρακτήρων παρά στο ίδιο το story. Από την άλλη δεν μπορεί να του αμφισβητήσει κανείς την ικανότητά του να αντλεί πάντα το καλύτερο όσον αφορά την υποκριτικό ταλέντο των πρωταγωνιστών του, οι οποίοι αναδεικνύουν τον καλύτερό τους εαυτό. Ο Costner αναμφισβήτητα εκπλήσσει με την ερμηνεία του αυτή, αφού καταφέρνει να μας «διασκεδάσει» περισσότερο σε σχέση με τον Eastwood, επιδεικνύοντας τη διττότητα του χαρακτήρα του: βίαιος αλλά και τρυφερός. Και να σκεφτεί κανείς ότι πρώτη επιλογή για το συγκεκριμένο ρόλο ήταν ο Denzel Washington...

Έγκλημα, φόνος, αποξένωση, μεσοαστική Αμερική και παρεξηγημένοι αντιήρωες αποτελούν τη μαγιά του φιλμ. Και ο θεατής μετά τους τίτλους τέλους δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί “what if?”.

Βαθμολογία: 7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars7/10 Stars (7/10)

Έλενα Αυγερινού




Παρασκευή 8 Ιουνίου 2007

Γνήσιο αμερικανικό μελόδραμα του μάστορα του είδους Clint Eastwood με πρωταγωνιστή τον Kevin Costner, που αφηγείται την σχέση ενός κατάδικου με το παιδί που παίρνει μαζί του ως όμηρο σε ένα ταξίδι διαφυγής. Η ταινία, που σαφώς παραπέμπει στο Bonnie and Clyde, εστιάζει στην βία της καθημερινότητάς μας, μία βία που ασκούμε όλοι χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Ο Clint Eastwood αφού μας έχει προϊδεάσει με το Unforgiven μας προετοιμάζει για τα επερχόμενα Mystic River και Million Dollar Baby αποδεικνύοντας πόσο βαθιά μπορεί κοιτάξει στα μάτια των χαρακτήρων του και πόσο ισορροπημένα μπορεί να αποδώσει έντονα συναισθήματα που δύσκολα βρίσκουν τρόπο έκφρασης.

Βαθμολογία: 7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars (7.5/10)

Άλκηστις Χαρσούλη (Cine Tv)



 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.