• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Υπόθεση & Παραλειπόμενα


Shrek 2 (2004)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Σρεκ 2

Κινούμενα Σχέδια | 93' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 22 Οκτ 2004
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 31/1/2005
Ημερομηνία κυκλοφορίας BluRay: 22/11/2011
Διανομή: UIP
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.23 %
Αξιολόγηση: 7.68/107.68/107.68/107.68/107.68/107.68/107.68/107.68/10   (7.68/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




- Υπότιτλος:

Μια φορά κι έναν άλλον καιρό…

 

- Πλοκή:


ο Shrek αναγκάζεται να γνωρίσει τα πεθερικά του που ζουν σε ένα βασίλειο που μοιάζει υπερβολικά με το Χόλυγουντ! (έχει και πινακίδα σε λόφο!), τα οποία δεν είναι και πολύ ενθουσιασμένα με τον γαμπρό που βρήκε η κόρη τους. Προσθέστε σε αυτό και την διαβολική νονά-νεράιδα που θέλει την πριγκήπισα για τον... κανακάρη της, Prince Charming, το σκοτεινό μυστικό του Βασιλιά και τον παπουτσωμένο γάτο σαν πληρωμένο δολοφόνο για να βγάλει από τη μέση τον Shrek...


- Παραλειπόμενα:


Τεχνική: Computer-animated (ψηφιακό)


Ο Shrek και η αγαπημένη του πριγκίπισσα Fiona επιστρέφουν από τον μήνα του μέλιτoς. Στο σπίτι τους στον βάλτο βρίσκουν μια πρόσκληση να επισκεφτούν τους γονείς της Fiona στο βασίλειό τους και να γνωρίσει το βασιλικό ζεύγος τον γαμπρό. Μια σειρά από πολλές περιπέτειες θα ξεκινήσουν για το ζευγάρι και τον αχώριστο φίλο τους τον γάιδαρο.

Το φθινόπωρο του 2001 ξεκίνησε η παραγωγή του Shrek 2, της πιο αναμενόμενης ταινίας κινουμένων σχεδίων και μεγαλύτερης εισπρακτικής επιτυχίας το 2004. Η αρχική βλέψη ήταν βγει στις αίθουσες γύρω στα Χριστούγεννα του 2004. Επειδή οι περισσότεροι ήρωες και κάποια προγράμματα είχαν ήδη δημιουργηθεί από την πρώτη ταινία, ο χρόνος για να ολοκληρωθεί το εγχείρημα ήταν μικρότερος από αυτόν της πρώτης. Θυμίζουμε ότι το Shrek απαίτησε πέντε χρόνια.

Shrekking
Ο πρωταρχικός στόχος της ομάδας παραγωγής ήταν η ιστορία, όπου και δόθηκε μεγάλη βαρύτητα. Ο παραγωγός Aron Warner αναφέρει: «Θέλαμε να κάνουμε κάτι αρκετά διαφορετικό από την πρώτη ταινία, με το να ανοίξουμε λίγο την οπτική της γωνία. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, συνέχεια αναρωτιόμασταν αν αυτό που κάναμε ήταν αστείο, αν αυτό έβγαινε μέσα από την καρδιά μας. Έχει να πει κάτι όσο στην πρώτη ταινία;» «Δε θέλαμε να παρουσιάσουμε κάτι που ήδη είχε δει ο κόσμος στο πρώτο «Shrek» αναφέρει ο έτερος παραγωγός David Lipman. Θέλαμε να ξαναεπισκεφτούμε τον προηγούμενο κόσμο, αλλά με μια πιο φρέσκια ματιά, με ένα νέο βλέμμα, αλλά το ίδιο διασκεδαστικά και έξυπνα όπως την πρώτη φορά.»
Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Andrew Adamson ομολογεί ότι όταν ο Jeffrey Katzenberg του πρότεινε να γυρίσουν ένα sequel, σκέφτηκε ότι «η ιστορία είχε φτάσει σε ένα παραμυθένιο τέλος, με τους ήρωες να παντρεύονται και να ζουν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα. Όμως αυτό μας οδήγησε σε κάτι καινούριο. Τι γίνεται μετά τον γάμο; Τι παθαίνει κανείς όταν παντρεύεται και το σόι του άλλου;»
Το να γνωρίσει τους γονείς της Fiona ήταν το τελευταίο πράγμα που πέρναγε από το μυαλό του Shrek. Οι βασιλικές τρομπέτες όμως διέλυσαν τον μήνα του μέλιτος για το ευτυχισμένο ζευγάρι, όταν ο βασιλιάς και η βασίλισσα της μακρινής χώρας καλούν την κόρη τους για να γνωρίσουν και τον «γοητευτικό» της σύζυγο. Έτσι, έχουμε ένα ακόμα σημείο που εμπεριέχει η ταινία: το να βρίσκεις αυτά που περιμένεις, ή μάλλον να μην τα βρίσκεις. Ο Adamson λέει: «Όλοι γνωρίζουμε ότι η Fiona περίμενε τον όμορφο πρίγκιπα για να περάσει καλά μαζί του. Το ίδιο βέβαια περίμεναν και οι γονείς της, οπότε το να δουν στη θέση του ένα τέτοιο πλάσμα είναι μεγάλο σοκ.»
Ο σκηνοθέτης Kelly Asbury επισημαίνει: «Το Shrek 2 ανακαλύπτει τι συμβαίνει όταν η φυσική ισορροπία σε ένα παραμύθι διασπάται. Οι γονείς της Fiona την είχαν κλειδώσει σε έναν πύργο, περιμένοντας τον όμορφο πρίγκιπα να την ελευθερώσει από τα μάγια που τη μεταμόρφωναν σε ένα άσχημο ogre. Περίμεναν να πάνε όλα όπως είχαν προγραμματίσει, αλλά δεν περίμεναν ότι ένα ogre θα ερχόταν να σπάσει τα μάγια από την αντίθετη πλευρά.»
Το Shrek παρήγαγε πολύ γέλιο λόγω του ότι σατίριζε πολλά αγαπημένα παραμύθια. Το ίδιο συναντάμε και στο 2, δε χαρίζεται σε κανένα, αλλά επιπλέον δανείζεται και πολλά στοιχεία από διάφορες διάσημες ταινίες. Ο σκηνοθέτης Conrad Vernon λέει ότι η ομάδα παραγωγής το διασκέδαζε με το να βρίσκει όσο το δυνατόν πιο πολλές ιστορίες και παραμύθια για να κοροϊδέψει. «Βουτάγαμε στα βιβλία για να βρούμε κάτι που ίσως μας είχε ξεφύγει και ήταν πάρα πολλά. Το πρόβλημα ήταν ότι μερικά από αυτά δεν τα γνώριζαν πολλοί ή ήταν παντελώς άγνωστα. Έτσι μείναμε στα γνωστά παραμύθια, βρίσκοντας καινούρια πράγματα να κοροϊδέψουμε.»

Far, far and away
«Θέλαμε να κάνουμε την πόλη όσο το δυνατόν πιο αντίθετη από τον Shrek. Τι είναι όμως ο Shrek; Τι θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει καλύτερα αυτόν τον κόσμο; Η απάντηση ήταν εύκολη: το Beverly Hills, όλα όσα ο Shrek δεν είναι και δεν έχει. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν διασκεδαστικό να βάζαμε τον Shrek σε ένα περιβάλλον αντίθετο με τον κόσμο του.» Σε αυτό το βασίλειο ζουν οι πιο high ήρωες παραμυθιών όπως η Ραπουνζέλ, η Χιονάτη και η Σταχτοπούτα. Όταν οι ήρωές μας μπαίνουν στο βασίλειο, είναι σαν τους τουρίστες που επισκέπτονται το Hollywood. Ο σχεδιαστής παραγωγής Guillaume Aretos και ο art director Steve Pilcher σχεδίασαν την χώρα με μεσαιωνικό στιλ, κάτι που θα περιμέναμε σε μια τέτοια ιστορία, αλλά με μια ματιά που να επιφέρει γέλιο. «Προσπαθήσαμε να προσδιορίσουμε και να σχεδιάσουμε αυτό που είχαν οραματιστεί οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες, κυρίως τα κωμικά στοιχεία. Σπρώξαμε τα πράγματα όσο μπορούσαμε για να κάνουμε αυτή τη μίξη.»
«Υπάρχουν πάρα πολλά αστεία που διαδραματίζονται στο βάθος και δεν είναι εύκολο να τα δει κανείς όλα με την πρώτη ματιά, όπως συνέβη και στην πρώτη ταινία. Τη δεύτερη ή και τρίτη φορά που θα δεις το Shrek 2 θα εντοπίσεις πολλά από αυτά.» Ο Aretos και η ομάδα του έκαναν τρισδιάστατα μοντέλα των χώρων για να δείξουν στους σκηνοθέτες που ακριβώς θα έκαναν τα γυρίσματα. «Είναι πιο εύκολο με τρεις διαστάσεις παρά με δύο», εξηγεί. Με την ίδια διαδικασία κατασκευάστηκαν όλοι οι ήρωες στο Shrek 2, όπως και στην πρώτη ταινία: αντί για χάρτινα δημιουργήματα, είχαν φτιάξει αντικείμενα από πηλό. Ο σχεδιαστής των χαρακτήρων Tom Hester λέει ότι: «Για μένα η κατασκευή πήλινων αντικειμένων είναι ο πιο εύκολος τρόπος να επικοινωνώ τα χαρακτηριστικά των ηρώων. Καλά είναι τα σχέδια, αλλά σου δίνουν μόνο μία γωνία. Με το γλυπτό καταλαβαίνεις πως θα φαίνεται ο ήρωας από κάθε πλευρά, ενώ παράλληλα οι animators μπορούν να φανταστούν πως θα κινείται.»
Το τελευταίο και καθοριστικό κομμάτι για την ολοκλήρωση ήταν τα κοστούμια. Η σχεδιάστρια κοστουμιών Isis Mussenden που επίσης έκανε τα κοστούμια για την πρώτη ταινία, αναφέρει: «Δεν έχει μεγάλη διαφορά να σχεδιάζεις κοστούμια για μια κανονική ταινία και για μία κινουμένων σχεδίων. Κάνουμε τα σχέδια αλλά δεν ράβουμε τα ρούχα.» Για τον Shrek κράτησε τα ίδια ρούχα, ενώ για την πριγκίπισσα Fiona προτίμησε κάτι διαφορετικό. Τα χρώματα είναι πιο ευχάριστα, με σχέδια, δηλώνοντας κάποια αλλαγή. Εκτός από τους βασικούς ήρωες, η Mussenden σχεδίασε και την ενδυμασία όλων των άλλων χαρακτήρων. Στη συνέχεια έδωσε στους animators κομμάτια από ύφασμα όλων των τύπων και χρωμάτων, για να κατανοήσουν την κίνηση που πρέπει να έχουν, την αίσθηση του βάρους τους και πως αντιδρούσαν στο φως και σε άλλους παράγοντες.
Υπήρχε ανάμειξη τέχνης και τεχνογνωσίας για την ολοκλήρωση των ρούχων. Η Mussenden, αφού ετοίμαζε το σχέδιο, το αναπροσάρμοζε στην κλίμακα του κάθε ήρωα. Η ειδική ομάδα στην PDI/Dreamworks αναλάμβανε τότε να δώσει στο δύο διαστάσεων σχέδιο την ψηφιακή του μορφή, με το να τα ράβει οπτικά, σύμφωνα με τις επιταγές και προδιαγραφές της Mussenden. Το δύσκολο κομμάτι με τα ρούχα είναι ότι πρέπει να κινούνται και να λυγίζουν σύμφωνα με την κίνηση του ήρωα. Η ομάδα ειδικών εφέ κάθισε και ανέλυσε για το κάθε ύφασμα τη σχέση που έχει με τις κινήσεις του σώματος. Αφού έκαναν τις περισσότερες και πιο συνηθισμένες κινήσεις ενός ανθρώπου, εξακρίβωσαν τον τρόπο και σε ποια σημεία θα έπρεπε να εμφανιστούν ζάρες σε ρούχα. Έτσι, ανέπτυξαν ένα ειδικό πρόγραμμα, το οποίο ανάλογα με την κάθε κίνηση των ηρώων, έδινε και τις ανάλογες πτυχώσεις στα ψηφιακά υφάσματα. Το βελούδο για παράδειγμα κρύβει τις ζάρες, ενώ το μετάξι τις αναδεικνύει.

It’s a tough job but somebody has to do it
Ο κλασικός σχεδιαστής James Baxter αναγκάστηκε να παρατήσει το μολύβι και να πιάσει το… ποντίκι. «Η μεγάλη διαφορά είναι ότι χειριζόμαστε ένα ήδη δημιουργημένο μοντέλο, έτσι δε μπορείς να δημιουργήσεις έναν ήρωα από την αρχή ως το τέλος. Για τις κινήσεις και επιδόσεις όμως χρησιμοποιούμε τις ίδιες τεχνικές με το παλιό καλό σχέδιο. Απλά ο υπολογιστής είναι ένα άλλο εργαλείο, όπως είναι το μολύβι.»
Ο υπολογιστής βέβαια διευκολύνει τη δημιουργία περίπλοκων σκηνικών, ακόμα και τη συνύπαρξη χιλιάδων κομπάρσων. Στην ταινία υπάρχει μια σκηνή όπου έχουμε γύρω στους 6000 πολίτες να καλωσορίζουν την πριγκίπισσα Fiona και τον άντρα της. Έτσι, κατασκευάστηκαν άντρες, γυναίκες και παιδιά με γενικά χαρακτηριστικά και έπειτα αλλάζανε μερικά από αυτά τυχαία, όπως τα μαλλιά, τα ρούχα και το σώμα. Επίσης, δημιούργησαν και κάποιες κινήσεις όπως παλαμάκια, κούνημα χεριών, περπάτημα και τα μοίρασαν με τυχαία σειρά στους κομπάρσους. Με τη χρήση του DCC (Dynamic Crowd Character), μπορούσαν να κάνουν τους ήρωες να αντιδράνε δυναμικά σε ότι συμβαίνει και να κοιτάνε από τη δικιά τους γωνία τη δράση και όχι μαζικά σε κάποιο κενό σημείο.
Ο προϊστάμενος των οπτικών εφέ Ken Bielenberg εξηγεί: «Η απαίτηση ήταν να έχουμε το πλήθος να αντιδράει δυναμικά σε ό,τι γίνεται στη σκηνή. Για παράδειγμα, να έχεις έναν χαρακτήρα να περπατάει και όταν βλέπει δίπλα του τον Shrek να τρομάζει και να πετάγεται.» Το DCC επίσης δίνει την ευχέρεια στους δημιουργούς να χειρίζονται άψογα τη θέση και προσανατολισμό των ποδιών των ηρώων, για να μπορούν να ισορροπούν και να περπατάνε σωστά.
«Θέλαμε αυτή τη φορά να κάνουνε κάτι ακόμα καλύτερο, να πάμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Όλα αυτά βέβαια γίνονται με τη βοήθεια της τεχνολογίας, χωρίς αυτή τίποτα δε θα μπορούσαμε να είχαμε καταφέρει.» Για μια ακόμα φορά, η Dreamworks προτίμησε την τεχνολογία της Hewlett Packard για την επίτευξη των δύσκολων στόχων. Η υποδομή που παρείχε στην ομάδα ειδικών εφέ ήταν παραπάνω από πολύτιμη. Πάνω από 300 υπολογιστές χρησιμοποιήθηκαν, παρέχοντας πρωτόγνωρο και απόλυτο έλεγχο πάνω στη δημιουργία της ταινίας, καθώς και μεγάλη ευελιξία. Για τη διαδικασία του rendering, η ομάδα του ψηφιακού μέρους χρησιμοποίησε πάρα πολλούς servers που «έτρεχαν» στα 3GHz.
Φως, περισσότερο φως
Τα δύο πρωτοποριακά επιτεύγματα που έχουμε στο Shrek 2 έχουν να κάνουν με το φως. Το ένα ήταν η αναπήδηση σκιάς, μια μορφή σφαιρικής φωτεινότητας και το άλλο διάχυση κάτω από την επιφάνεια, όπου υπήρχε η αίσθηση της ημιδιαφάνειας στους ήρωες. Το πρώτο στηρίζεται στην αναπήδηση του φωτός πάνω στα αντικείμενα. Στο παρελθόν, θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν πολλές πηγές φωτός, χωρίς όμως να υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τώρα, το πρόγραμμα λαμβάνει τη μοναδική πηγή φωτός που υπάρχει και με την αναπήδηση του τελευταίου στον χώρο, δίνει φυσικό αποτέλεσμα. «Το να φωτίσεις ένα πιγούνι από κάτω ήταν δύσκολο, γιατί το φως έρχεται από πάνω και έπρεπε να πειραματιστείς πολλές φορές. Το καινούριο πρόγραμμα υπολογίζει μόνο του το ποσοστό του φωτός που πρέπει να υπάρχει και έτσι το αποτέλεσμα είναι πιο φυσικό και απαλό.» Το άλλο πρόγραμμα αναλαμβάνει δράση εκ των έσω. «Πολλοί από μας δεν έχουν συνειδητοποιήσει πόσο φως περνάει από το δέρμα μας. Αν πάρουμε για παράδειγμα έναν φακό και τον βάλουμε πάνω στην παλάμη μας, θα δούμε ότι το δέρμα μας είναι σχεδόν διάφανο κατά ένα τρόπο. Έτσι, τώρα το δέρμα του Shrek και των φίλων του φαίνεται πιο φυσικό, παρά σαν ένα κομμάτι μέταλλο ή πλαστικό.»
Το προηγούμενο πρωτοποριακό πρόγραμμα που είχε χρησιμοποιηθεί στην πρώτη ταινία, είχε κερδίσει βραβείο Όσκαρ. Τι έκανε; Ήταν ένα σύστημα το οποίο μπορούσε να δώσει ανθρώπινα χαρακτηριστικά σε κινούμενα σχέδια και το οποίο ήταν καινοτόμο. Σε αυτή την ταινία χρησιμοποιήθηκε πάλι το ίδιο, η ίδια δοκιμασμένη συνταγή. Η διαδικασία που ακολούθησαν οι technical directors των χαρακτήρων Lucia Modesto και Lawrence D. Cutler, ήταν να δημιουργήσουν ένα κρανίο στον υπολογιστή και μετά να εναποθέσουν επίπεδα μυών και τελικά το δέρμα. Το δέρμα είναι προγραμματισμένο να αντιδράει σύμφωνα με τις κινήσεις των μυών σε διάφορους συνδυασμούς και τελικά να μπορεί να έχει το απαιτούμενο αποτέλεσμα που επιζητούν οι δημιουργοί. Για το Shrek 2, οι technical directors προσέθεσαν ακόμα περισσότερους μύες στα πρόσωπα, για παράδειγμα μόνο το πρόσωπο του Shrek έχει 218. Λεπτομέρειες όπως το μήλο του Αδάμ και περισσότερες αναλυτικές κινήσεις του λαιμού, για να υπάρξει αληθοφάνεια κατά τη διάρκεια που ο ήρωας τρώει κάτι, είναι ενδεικτικές.

Άστα τα μαλλάκια σου
Το κομμάτι της κόμης των ηρώων ήταν ακόμα πιο απαιτητικό, αφού προστέθηκαν περισσότεροι ανθρώπινοι χαρακτήρες. Ένας ειδικός σε περούκες βοήθησε σημαντικά τους δημιουργούς να κατανοήσουν την κίνηση των τριχών, την κατασκευή τους και τον χρωματισμό τους για την προσέγγιση διαφόρων χτενισμάτων. Οι animators έγιναν εικονικοί κομμωτές, αφού ασχολήθηκαν με ψηφιακό κομμωτήριο, κουρεύοντας, λούζοντας, χτενίζοντας και κάνοντας περμανάντ! Τρίχες…


Για την κίνηση των τριχών, εκτός από την σχετικότητα που είχαν με την κίνηση του κεφαλιού και του σώματος, η ομάδα των Modesto και Cutler μπορούσε να επιλέγει μερικές τούφες και να τις διαχειρίζεται κατά βούληση. Για μερικούς ήρωες, όπως ο βασιλιάς Harold που φοράει κορώνα, έπρεπε να προσεχθούν πολλά επιμέρους κομμάτια, όπως ο φωτισμός και οι κινήσεις της κορώνας, σε συνδυασμό με τις κινήσεις του κεφαλιού και του σώματος. Αντίθετα, η βασίλισσα που φοράει φιλέ, έχει το μεγαλύτερο μέρος των μαλλιών κολλημένο με το φιλέ και μερικές τρίχες να προεξέχουν τρυπώντας το.


Για το τρίχωμα του γάιδαρου χρησιμοποιήθηκε το ίδιο πρόγραμμα που χρησιμοποιήθηκε και στο πρώτο Shrek. Ονομάζεται γεωμετρική σκίαση και καθορίζει ουσιαστικά πόσο το τρίχωμα μεγαλώνει και κινείται. Δε χρησιμοποιήθηκε στον γάτο λόγω ότι φοράει πολλά ρούχα, έχει πιο πυκνό τρίχωμα και οι κινήσεις του είναι πολυπλοκότερες σε σχέση με τον γάιδαρο. Βέβαια, οι τρίχες του Παπουτσωμένου Γάτου ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι, αφού ως ζώο έχει και περισσότερους μύες να κινήσει, για παράδειγμα ουρά και μουστάκια. Τα σημεία ελέγχου για τον γάτο είναι τέσσερις φορές περισσότερα από κάθε άλλο ήρωα.
Τελικά στις γάτες αρέσει να βρέχονται; Στις αληθινές ίσως ναι, στις ψηφιακές όμως υπάρχουν αντιρρήσεις. Μετά από μια νεροποντή, το τρίχωμα του γάτου έπρεπε να προσεχθεί πάρα πολύ για να φανεί αληθινό. Έπρεπε να κατευθύνουν τις τρίχες προς τα κάτω με τέτοιο τρόπο, ώστε να φανεί το βάρος από τη βροχή και να μαζευτούν μαζί όπως έχουν την τάση να κάνουν οι βρεγμένες. Αυτό βέβαια κατορθώθηκε με πολλές και διαφορετικές τεχνικές, το αποτέλεσμα όμως είναι συναρπαστικό. Νιάουρ!

Trivia
  • Η νονά-νεράιδα Dama Fortuna είχε δημιουργηθεί αρχικά για την πρώτη ταινία.
  • Ταμπέλες και ονόματα παρωδίες:
    - Burger Prince (Burger King)
    - Olde Knavery (Old Navy)
    - Far Far Away sign (Hollywood sign)
    - Romeo Drive (Rodeo Drive)
    - Versarchery (Versace)
    - Farbucks Coffee (Starbucks)
    - Tower of London Records (Tower Records).
  • Έκανε το μεγαλύτερο άνοιγμα που έκανε ποτέ ταινία κινουμένων σχεδίων, ενώ μέσα σε 25 μόνο μέρες έγινε η ταινία κινουμένων σχεδίων με τα περισσότερα έσοδα: 346,5 εκατομμύρια δολάρια μόνο στην Αμερική. Χωρίς να έχει προβληθεί σε όλες τις χώρες του κόσμου και με budget γύρω στα 70 εκατομμύρια δολάρια, έχει γίνει η νούμερο 1 ταινία για το 2004, η νούμερο 7 όλων των εποχών και έπεται συνέχεια.
  • Η Fiona έχει ένα πόστερ πάνω από το κρεβάτι της με τον Sir Justin. Τον καιρό που γινόταν η ταινία, η Cameron Diaz τα είχε με τον Justin Timberlake.
  • Ο William Steig, συγγραφέας του πρωτότυπου βιβλίου, πέθανε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Η ταινία είναι αφιερωμένη σε αυτόν.
  • Ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία παραγωγής της τρίτης συνέχειας.
  • Η εταιρεία παραγωγής είναι η διάσημη για τις ταινίες κινουμένων σχεδίων Pacific Data Images.
  • Σε ρόλο έκπληξη, ο Larry King, δημοσιογράφος του CNN.
    Ο γράφων σε μια προσπάθεια να «μπει» στο ρόλο του βασιλιά! (Στοκχόλμη, Ιούλιος 2004)

    Επίσημο site: www.shrek2.com
    Στέλιος Πούλιας (Cine-Making Of - 22/10/2004)




    Εισιτήρια τριημέρου πρεμιέρας στην Αθήνα (22/10-24/10): 27.000
    Συνολικά Εισιτήρια στην Αθήνα: 96.500
    Συνολικά Εισιτήρια στην Ελλάδα: 161.500


    · Ο χαρακτήρας του Shrek βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Γουίλιαμ Στάιγκ [www.williamsteig.com] που γεννήθηκε το 1907 και από 23 ετών ήταν ο βασικός σκιτσογράφος της εφημερίδας New Yorker. To 1968 αποφάσισε να γράψει βιβλία για παιδιά, διατηρώντας, όμως, το ενήλικο χιούμορ του που τον είχε εδραιώσει ως έναν από τους πιο πνευματώδεις κομίστες της γενιάς του. Υπολογίζεται ότι τα βιβλία του έχουν σημειώσει πωλήσεις άνω των δύο εκατομμυρίων αντιτύπων. Πέθανε πλήρης ημερών στις 3 Οκτωβρίου του 2003.
    · Πέρα από τους ήρωες της πρώτης ταινίας που επανεμφανίζονται [Κακός Λύκος, Μπισκοτούλης, Πινόκιο, Χιονάτη, Σταχτοπούτα], το Shrek 2 μας συστήνει τα Τρία Γουρουνάκια, την όμορφη Ραπουνζέλ, τους Χάνσελ & Γκρέτελ, την Τοσοδούλα, τους Τζακ & Τζιλ, τη Μικρή Γοργόνα, τους Πίτερ Παν & Κάπτεν Χουκ και άλλους χαρακτήρες της παιδικής μυθοπλασίας: ένας ολόκληρος παραμυθένιος κόσμος [ξανα]ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη!
    · Τόσοι και… τέτοιοι επώνυμοι δεν έχουν συνυπάρξει ποτέ ξανά για τις ανάγκες μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων: η βραβευμένη με Όσκαρ Τζούλι Άντριους, ο υποψήφιος για Όσκαρ Τζον Κλιζ, ο πιο διάσημος δημοσιογράφος της αμερικανικής τηλεόρασης, Λάρι Κινγκ, δήλωσαν ότι δεν θα επιχειρούσαν κάτι ανάλογο για κανένα άλλο project!
    · Τη μουσική υπογράφει ο Βρετανός Χάρι Γκρέγκσον Γουίλιαμς, ενώ οι αποκλειστικές συμμετοχές στο σάουντρακ ονομάτων όπως αυτά των Counting Crows [το “Accidentally In Love” είναι το πρώτο σινγκλ], Frou Frou [διασκευάζουν το “Ηolding Out For A Hero” της Bonnie Tyler], Butterly Boucher [στη διασκευή του “Changes” του David Bowie με τον ίδιο το Λεπτό Λευκό Δούκα στα φωνητικά], Lipps Inc. [με το disco classic “Funky Town” που ακούγεται και στο τρέηλερ], Eels, Tom Waits, Nick Cave & The Bad Seeds [και οι τρεις με ολοκαίνουρια τραγούδια], Pete Yorn [ανερχόμενος Αμερικανός τραγουδοποιός που εδώ διασκευάζει υποδειγματικά το “Ever Fallen In Love” των Buzzcocks], αναμένεται να σχηματίσουν ουρές και στα δισκοπωλεία. Τέλος, το ντουέτο του Αντόνιο Μπαντέρας με τον Έντι Μέρφι στο “Livin’ La Vida Loca” του Ricky Martin είναι ξεκαρδιστικό. To σάουντρακ κυκλοφορεί από τις 17 Μαϊου στη χώρα μας από τη Universal Music.
    · Η πρώτη δημόσια προβολή της ταινίας πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το Σάββατο 15 Μαϊου, στο πλαίσιο του επίσημου διαγωνιστικού τμήματος του φετινού Φεστιβάλ των Καννών (2004), απόδειξη του ποιοτικού εκτοπίσματος που φέρει το όνομα “Shrek”, ειδικά μετά την θριαμβευτική υποδοχή που περίμενε την πρώτη ταινία στο ίδιο φεστιβάλ προ τριετίας, γεγονός πρωτοφανές για φιλμ κινουμένων σχεδίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το “Shrek” απέφερε συνολικά κέρδη 477 εκατομμυρίων δολαρίων [ήταν η πιο επιτυχημένη ταινία του 2001]! Φέτος που όλοι οι stars παρευρέθησαν σημειώθηκε ρεκόρ δημοσιότητας και δεν αποκλείεται η ταινία να γίνει το πρώτο animated film στην ιστορία που θα στεφθεί με το Χρυσό Φοίνικα…
    · Το έγκυρο περιοδικό Variety χαρακτηρίζει το “Shrek” «ένα μοντέρνο, πλην όμως ήδη διαχρονικό αριστούργημα», ενώ το πιο λαοφιλές κινηματογραφικό site imdb.com προβλέπει ότι το “Shrek 2” θα αξιολογηθεί με άριστα!
    · Όλη η ψηφιακή επεξεργασία της εικόνας [animation] έχει γίνει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και την απαιτητική σκηνοθεσία υπογράφουν ούτε ένας ούτε δύο αλλά τρεις έμπειροι δεξιοτέχνες του είδους: Άντριου Άνταμσον, Κέλι Άσμπουρι και Κόνραντ Βέρνον. Ο τελευταίος, ζηλεύοντας τους διάσημους ηθοποιούς, «δάνεισε» και τη φωνή του στον Μπισκοτούλη! H παραγωγή ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2001, προτού δηλαδή καν η πρώτη ταινία ολοκληρώσει την πορεία της στις αίθουσες.
    · Η Κάμερον Ντίαζ δέχθηκε να επαναλάβει το... φωνητικό ρόλο της πριγκίπισσας Φιόνα έναντι 10 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι ηχογραφήσεις διήρκησαν μόλις μία εβδομάδα!


  •  
    Legacy - Αλκίνοος - Unverified - Τετ 27 Οκτ 2004 - 17:23
    Ο χαρακτιρισμος > δεν εχει υποσταση σ αυτην την ταινια. Μπορει καποιος βλεποντας το trailer της ταινιας να βγαλει ενα τετοιο συμπερασμα αλλα κανει ενα μεγαλο λαθος .Καθαροαιμα σπαρταριστη κωμωδια για ολες τις ηλικιες ισως απο τις πιο αξιολογες των τελευταιων 3 χρονων!
    Αλκίνοος
     
    Legacy - MAKIS-MARINAKIS - Unverified - Παρ 29 Οκτ 2004 - 11:49
    ΤΑΙΝΙΑΡΑ ΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ Κ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΔΙΚΟΜΩΔΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ! ΝΑ ΠΑΤΕ ΟΛΟΙ (ΑΝΩ ΤΩΝ 16)! Κ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Κ ΕΝΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙ......... ΣΗΜΕΡΑ > ΣΤΟ ΓΕΛΙΟ!

    MAKIS-MARINAKIS
     
    Legacy - ΜΑΚΙΣ ΓΟΝΖΑΛΕΣ - Unverified - Παρ 29 Οκτ 2004 - 11:50
    ΤΑΙΝΙΑΡΑ ΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ Κ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΔΙΚΟΜΩΔΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ! ΝΑ ΠΑΤΕ ΟΛΟΙ (ΑΝΩ ΤΩΝ 16)! Κ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Κ ΕΝΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙ......... ΣΗΜΕΡΑ > ΣΤΟ ΓΕΛΙΟ!

    ΜΑΚΙΣ ΓΟΝΖΑΛΕΣ
     
    Legacy - than - Unverified - Τρί 09 Νοε 2004 - 20:09
    katapliktiki tainia me poli eksipno xioumor kai foberous xaraktires.tainia gia mikrous kai megalous kai apo autes pou de tis xortaineis me mia mono fora sto cinema.foberos o papoutsomenos gatos.klebei tin parastasi....
    than
     
    Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.

    Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.