• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Υπόθεση & Παραλειπόμενα


National Treasure (2004)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Στα Ιχνη του Χαμένου Θησαυρού

Περιπέτεια | 131' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 14 Ιαν 2005
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 16/5/2005
Ημερομηνία κυκλοφορίας BluRay: 27/10/2010
Διανομή: Προοπτική
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Αγγλικά - Ισπανικά
Δημοτικότητα: 0.13 %
Αξιολόγηση: 6.86/106.86/106.86/106.86/106.86/106.86/106.86/10   (6.86/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




- Υπότιτλος:

Για να σπάσει τον κώδικα, πρέπει να σπάσει όλους τους κανόνες.

 

- Πλοκή:


Από την παιδική του ηλικία, ο αρχαιολόγος Μπεν Γκέιτς γνώριζε για τον έναν χαμένο εδώ και 2000 χρόνια θησαυρό, καθώς οκτώ γενιές της οικογένειάς του προσπαθούσαν να τον εντοπίσουν. Τώρα ο Μπεν έχοντας αρκετά στοιχεία, γνωρίζει ότι για να βρει τον θησαυρό θα πρέπει να κλέψει την Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ, στη συνέχεια να αποκωδικοποιήσει τον κρυμμένο χάρτη, να ξεφύγει από το FBI και τους υπόλοιπους που αναζητούν το Χαμένο Θησαυρό…


- Παραλειπόμενα:


Στα ίχνη του χαμένου θησαυρού
Ένας αρχαιολόγος ψάχνει να βρει έναν θησαυρό κρυμμένο από τους George Washington, Thomas Jefferson και Benjamin Franklin. Για να τον βρει θα πρέπει πρώτα να λύσει γρίφους που κρύβονται στο πίσω μέρος της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας. Το δυσκολότερο όμως μέρος είναι ότι πρώτα πρέπει να την κλέψει!
Παντού υπάρχει ένας μύθος
Η ιστορία για την πραγματοποίηση της ταινίας ξεκινάει από μια ιδέα του Oren Aviv, ο οποίος είναι πρόεδρος της Buena Vista Picture Marketing και του δημιουργικού συνεργάτη του Charles Segars. Πολλά χρόνια πριν, ο τηλεοπτικός παραγωγός Charles Segars βρέθηκε στο Εθνικό Αρχείο της Ουάσινγκτον και έτυχε να ακούσει τα λόγια ενός μαθητή για το έγγραφο της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας, που ήταν φυλαγμένο σε μια ειδική βιτρίνα. Ο μαθητής, δεν μπορούσε να διαβάσει κάποια σημεία και αναφώνησε πως «είναι γραμμένα με αόρατη μελάνη». Στην πραγματικότητα, το έγγραφο φαίνεται πως είχε εκτεθεί για μεγάλο διάστημα στο φως και έχει ξεθωριάσει, κάνοντας τους επιστήμονες τώρα να μελετούν πως να το διασώσουν.

Με αφορμή αυτό όμως, ο Segars ανακάλυψε ότι πολλοί Πρόεδροι έβρισκαν διάφορες μεθόδους για να προφυλάσσουν τα πολύτιμα εθνικά έγγραφα. Έτσι, έδωσε την ιδέα για μια ταινία στο στυλ του «Ιντιάνα Τζόουνς», που θα περιλάμβανε έναν χαμένο θησαυρό και έναν εθνικό «θησαυρό»! «Ολοένα και μας άρεσε η ιδέα ότι κάποιος έπρεπε να κλέψει αυτό το έγγραφο για να το προστατεύσει καθώς και το γεγονός ότι περιέχει ένα χάρτη για θησαυρό. Στην πορεία σκεφτόμασταν που θα μπορούσε να είναι, πως τον έκρυβαν μέσα από τα χρόνια και άλλα.»

«Ανέκαθεν ήθελα να κάνω μια έξυπνη ταινία με κυνήγι θησαυρού, γεμάτη με μυστικούς κώδικες, γρίφους, ήρωες, κακούς και συνεχείς ανατροπές.» αναφέρει ο παραγωγός Jerry Bruckheimer. «Σε όλους αρέσει ένα καλό μυστήριο και αυτό είναι πολύ καλό, αφού αναφέρεται στην πραγματική αμερικανική ιστορία. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε το τολμηρό επιχείρημα της κλοπής της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας και τότε είναι που αρχίζει πραγματικά η διασκέδαση.»

«Όταν ετοιμάζαμε την ταινία, ο «Κώδικας Da Vinci» δεν είχε καν γραφτεί. Είμαστε χαρούμενοι που το βιβλίο πάει τόσο καλά και ελπίζουμε ότι αυτοί που το διάβασαν, θα έρθουν να δουν την ταινία.» Έτσι απολογείται ο παραγωγός της ταινίας Jerry Bruckheimer στην κατηγορία ότι η ταινία έχει πολλές ομοιότητες με το πασίγνωστο – πλέον – βιβλίο του Dan Brown. Ο σκηνοθέτης Jon Turteltaub είχε ήδη αναπτύξει το προσχέδιο ένα χρόνο πριν μιλήσει με τον Bruckheimer και αυτό είναι περίπου εφτά χρόνια πριν. «Αυτές οι ταινίες είναι αρκετά δύσκολο να γίνουν, τα σενάριά τους επίσης. Αν δείτε πως ήταν το προσχέδιο τότε μέχρι το τελικό θα καταλάβετε τι διαφορά έχουν. Στην αρχή είχαμε κάνει ουσιαστικά μια χαζή ταινιούλα και προσπαθήσαμε να προσθέσουμε ρεαλισμό και περισσότερη υπόθεση.»

Θησαυρός καλά κρυμμένος
Η δυσκολία του σκηνοθέτη ήταν η εφαρμογή ρεαλισμού σε ένα πολύπλοκο σενάριο περιπέτειας. «Είχαμε μια ταινία με κυνήγι θησαυρού και δεν είχαμε τον θησαυρό για πολύ ώρα. Πιο πολύ επικεντρωνόμαστε πάνω στον χάρτη παρά στον θησαυρό. Η ιδέα ότι ο χάρτης είναι πιο πολύτιμος από τον ίδιο τον θησαυρό είναι ενδιαφέρουσα, καθώς και το γεγονός ότι είναι δυσκολότερο να βρεις τον χάρτη παρά τον θησαυρό. Έπειτα έπρεπε να βρούμε ένα συσχετισμό μεταξύ τους και να υπάρχει μια ιστορική σημασία και έννοια. Έτσι λοιπόν ελέγξαμε τόνους από πραγματικούς θησαυρούς και αποφασίσαμε να μη δημιουργήσουμε έναν ψεύτικο γιατί δε θα ήταν καλό για την ταινία.»

Η εταιρείες παραγωγής είναι η Junction Entertainment και η Jerry Bruckheimer Films. Η ταινία είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2000 αλλά αναβλήθηκε. Και ο δεύτερος προγραμματισμός όμως για προβολή μέσα στο 2003 δεν κατόρθωσε να επιτευχθεί. Τα τελευταία πέντε χρόνια, εννέα διαφορετικοί σεναριογράφοι προσπαθούσαν να μετατρέψουν την ιδέα που είχε στο μυαλό του ο Jon Turteltaub σε εφικτό σενάριο. Οι παραγωγοί συμβουλεύτηκαν αληθινούς κυνηγούς θησαυρών για να κατανοήσουν τον τρόπο που σκέφτονται. Επίσης ήρθαν σε επαφή με κρυπτογράφους και ανθρώπους που σπάνε κώδικες, για να σχεδιάσουν τους γρίφους που πρέπει να λύσει ο Ben Gates. Για την κλοπή του πολύτιμου εγγράφου πήραν τη γνώμη από ειδικούς σε εγκληματική λογική, έτσι ώστε να διατυπώσουν ένα λογικό σχέδιο.

Ποιος ψάχνει τι;
Όταν ο Cage είδε το υλικό, δεν πίστεψε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πιστευτό. «Με γέμισε δέος το γεγονός ότι κάποιος θα πήγαινε να κλέψει την Ανακήρυξη της Ανεξαρτησίας, όμως δεν ήμουν σίγουρος αν θα πετύχαινε. Μετά από την κουβέντα που είχα με τους Turteltaub και Bruckheimer, είδα ότι είχαν προσλάβει τους καλύτερους τεχνικούς συμβούλους για να κάνουν έρευνα στο πως ακριβώς θα γίνει στα πλαίσια της ταινίας και να είναι όσο το δυνατόν πιο αληθινό. Και το ότι θα το έκανα φορώντας ένα σμόκιν με έκανε ακόμα πιο ενθουσιώδη!»

«Ο λόγος που βάλαμε ένα σμόκιν στον Cage για να κλέψει την Ανακήρυξη της Ανεξαρτησίας ήταν για να επιφέρουμε έναν ανάλαφρο και χαριτωμένο τόνο, παρά μια συνηθισμένη σκηνή με πιστολίδι.» Ο Cage αναφέρει: «Στο μυαλό μου έρχεται ο James Bond καθώς και ο Cary Grant κι αυτό είναι περίεργο γιατί στην αρχή των γυρισμάτων, όταν κάναμε πρόβες, δε μπορούσα να καταλάβω το ύφος της ταινίας. Ο Jon Turteltaub ήταν αυτός που με βοήθησε, δίνοντας την κατάλληλη ώθηση και κατεύθυνση της ταινίας. Ο ήρωας θα μπορούσε να ήταν ο Jimmy Stewart στα ‘30 ή ’40…» Ο Bruckheimer τολμάει να ισχυριστεί ότι «πιο πολύ πλησιάζει «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων», τουλάχιστον ως προς το ύφος. Και αυτό πιστεύαμε ότι θα γινόταν.»

Για τον γυναικείο ρόλο έψαχναν ανάμεσα σε πολλές ηθοποιούς, οι οποίες όμως έπαιζαν τον ρόλο με κωμικό ύφος, κάτι που δεν ήθελε η παραγωγή. Η ιδανική θα έπρεπε να έχει δυνατή παρουσία για να μπορεί να σταθεί δίπλα στον Nicolas Cage και αυτή δεν ήταν άλλη από τη γερμανίδα καλλονή Diane Kruger. «Έχει κάτι στο βλέμμα της και πάνω της που σε μαγνητίζει αλλά παράλληλα σε κρατάει σε απόσταση. Πολλές υποψήφιες ήταν απλά χαριτωμένες, η Diane είναι έξυπνη και παίζει στην πραγματικότητα. Αυτός είναι ο λόγος που την επιλέξαμε.»

Από την άλλη πλευρά, δε μπορείς να έχεις ένα μεγάλο ήρωα αν δεν έχεις έναν σπουδαίο κακό αντίπαλο απέναντί του. Για τον ρόλο αυτό ο Sean Bean ήταν ο ιδανικός. «Είναι ένας sexy κακός. Παίζει πολύ έξυπνα, έχει φοβερή ικανότητα στη φωνή του και είναι πολύ δυνατός και άνετος ταυτόχρονα με τον εαυτό του στην οθόνη. Ήταν ο ιδανικός για κάποιον που δεν έχει ηθικούς φραγμούς προκειμένου να πετύχει αυτό που θέλει.»

Οι περισσότεροι ηθοποιοί έπαιξαν άνετα τις επικίνδυνες σκηνές τους, με πρώτο και καλύτερο τον Cage, που πλέον είναι εξοικειωμένος μετά από τόσες περιπετειώδεις ταινίες που έχει γυρίσει. Ο Justin Bartha είναι αυτός που μοιάζει να είναι λίγο έξω από τα νερά του. «Το πιο δύσκολο πράγμα για μένα είναι να παίζω και να γίνονται εκρήξεις γύρω μου, δεν το έχω συνηθίσει. Έπρεπε να φέρομαι όσο το δυνατότερο φυσικότερα, όπως έπαιζαν οι άλλοι ηθοποιοί.»

Για τους περισσότερους που ασχολήθηκαν με την ταινία, υπήρχε μια μεγάλη διαδικασία εκπαίδευσης. Όλοι σχεδόν έμαθαν την αμερικανική ιστορία και γνώρισαν ενδιαφέροντα μέρη. Η Kruger λέει: «Ως ευρωπαία είχα να διαβάσω πολλά πράγματα. Παρόλο που έμενα στη Νέα Υόρκη για πάρα πολλά χρόνια, δεν είχα πάει ποτέ στην Ουάσιγκτον ή στη Φιλαδέλφεια. Έτσι ήταν μια καλή ευκαιρία για μένα να γνωρίσω καινούρια μέρη, αφού αισθάνομαι λίγο αμερικανίδα και οι περισσότεροι φίλοι μου είναι αμερικανοί.»

Που να κρύψετε έναν θησαυρό (αν έχετε βέβαια)
Για τον Turteltaub ήταν απαραίτητο να γυρίσει τις σκηνές σε όσο το δυνατόν φυσικά και αληθινά μέρη. «Έπρεπε όλα να φαίνονται αληθινά για να κατανοήσει ο κόσμος το μεγαλείο της ταινίας. Όταν παίρνεται η απόφαση να κλαπεί η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, η σκηνή θα μπορούσε να λαμβάνει χώρα σε οποιοδήποτε μέρος. Γιατί όμως να μην είναι στη σκιά του Λίνκολν; Γιατί να μην αναδεικνύεται το μεγαλείο και η σημασία της απόφασης; Μετά πάνε στη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου να κοιτάξουν κάποια βιβλία, θα μπορούσαν να έψαχναν αυτό που ήθελαν στο διαδίκτυο.»

Υπήρχαν όμως πολλά εμπόδια για να γυριστούν σκηνές σε κρατικά κτίρια. «Οι περιορισμοί ήταν πολύ αυστηροί και όλα ήταν πολύ δύσκολο να γίνουν. Η ασφάλεια είναι μεγάλο θέμα, είναι γεγονός. Επίσης, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο κόσμος έπρεπε να μπορεί να επισκέπτεται τα διάφορα μνημεία και να μην του απαγορεύουμε την είσοδο.» Επειδή σε πολλά μνημεία δε μπορούσαν να κινηματογραφήσουν πολύ ώρα ή σχεδόν καθόλου, αναγκάστηκαν να αναπαραστήσουν τους χώρους. Τα υπόγεια σκηνικά κατασκευάστηκαν σε στούντιο ήχου μέσα σε πέντε μήνες και απαιτήθηκε μεγάλος αριθμός ατόμων γα την περάτωσή τους οι οποίοι δούλευαν διπλοβάρδιες. Για να ολοκληρώσει τα σχέδιά του για τις κατακόμβες, ο Spencer εμβάθυνε στη μασονική αρχιτεκτονική, με απόκρυφα σύμβολα. Επισκέφτηκε μασονικές στοές, διάβασε σχετικά βιβλία και έμαθε για τα σύμβολά τους και τις τελετουργίες τους.

Από τον μύθο του θησαυρού του Τάγματος των Ιπποτών του Ναού μέχρι τα μυστικιστικά σύμβολα των μασόνων που μπορεί κανείς να βρει σε αμερικανικά δολάρια, η ταινία είναι γεμάτη μυστήριο. «Πήραμε κάτι που χρησιμοποιείς καθημερινά, όπως ένα δολάριο αλλά δεν το παρατηρείς και αποκαλύψαμε μυστικά που έχει κρυμμένα πάνω του. Μετά από αυτή την ταινία θα κοιτάτε τα δολάρια με άλλο μάτι.» αναφέρει ο Bruckheimer. Ο Turteltaub συνεχίζει: «Αν και η ιστορία είναι φανταστική, συνεχώς αναπτύσσει αληθινά στοιχεία. Οι ενδείξεις έρχονται στην επιφάνεια μέσα από πραγματικά ιστορικά γράμματα και μνημεία, τα οποία είναι γνωστά σε όλους. Όλα όσα γίνονται βασίζονται σε αληθινές ιδέες και πράγματα τα οποία υπήρχαν.»

«Ένα από τα στοιχεία που μας τράβηξε «Στα ίχνη του χαμένου θησαυρού», λέει ο παραγωγός Chad Oman, «είναι ότι υπάρχει το διασκεδαστικό στοιχείο για όλους, μικρούς και μεγάλους. Υπάρχει η περιπέτεια, η αναζήτηση ενός θησαυρού, στοιχεία ρομαντισμού και χιούμορ. Μα πάνω από όλα, υπάρχει ένας ενδιαφέρον σύνδεσμος με την πραγματικότητα.»

Trivia
  • Η ταινία υπονοεί ότι υπάρχει κάτι γραμμένο πίσω από τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας. Η αλήθεια είναι ότι όντως κάτι υπάρχει: «Αυθεντική Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, 4 Ιουλίου 1976» και είναι στο κάτω μέρος του εγγράφου, γραμμένο ανάποδα.
  • Καθώς άρχισαν τα γυρίσματα στην Ουάσιγκτον, ο τυφώνας Isabel χτύπησε την περιοχή, αναγκάζοντας τους παραγωγούς να γυρίσουν τις σκηνές στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου μέσα σε οκτώ ώρες.
  • Ο Cage όταν ήταν έφηβος πήγαινε στο ίδιο σχολείο με τον Jon Turteltaub (Beverly Hills High School) και πήραν μαζί και μαθήματα ηθοποιίας.
  • Τη στιγμή που γυριζόταν μια σκηνή για τον, έναν από τους υπογράφοντες της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας, ένας γέρος πλησίασε τον σκηνοθέτη. Ποιος ήταν; Ο Charles Carroll Carter, απόγονος του Charles Carroll!

Επίσημο site: http://disney.go.com/disneypictures/nationaltreasure/splash.html

Στέλιος Πούλιας (Cine-Making Of – 14 Ιανουαρίου 2005)


 
Legacy - Δημητρης Ι. - Unverified - Τετ 19 Ιαν 2005 - 08:25
ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΠΕΙ ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΝ ΣΑΡΛΑ ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΓΑΛΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ
Δημητρης Ι.
 
Legacy - NONIBEL - Unverified - Πεμ 20 Ιαν 2005 - 15:27
Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΙΝΑΙ "ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ INDIANA JONES ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ INDIANA JONES". ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΚΕΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΛΑΜΠΕΡΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΝΩ Ο ΚΕΗΤΖ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΟΙΜΙΣΜΕΝΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ LEAVING LAS VEGAS. ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΜΟΝΟ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ
NONIBEL
 
Legacy - 6948046238 - Unverified - Δευ 24 Ιαν 2005 - 08:07
ΠΑΙΔΙΑ ΜΗ ΑΚΟΥΤΕ ΤΟΝ ΣΑΡΛΑ ΤΟΝ ΣΑΧΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΠΑΤΕ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ.ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΛΑΗ ΚΑΙ Η 1ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΠΕΡΑΝΕΙ ΠΟΛΗ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ!.ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ NA ΚΑΛΕΙΤEΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΟΥΜΕΡΟ Η ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΜΕΙΛ ΣΤΟ 6948046238@VODAFONE.GR
6948046238
 
Legacy - Lio - Unverified - Τρί 25 Ιαν 2005 - 16:42
ΜΙΑ ΧΑΖΟΜΑΡΑ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ!!!!ΑΠΟ ΣΚΗΝΙΚΑ,ΑΠΟ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ ΟΛΑ ΧΑΛΙ ΜΑΥΡΟ!!
Lio
 
Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.