• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Ugetsu Monogatari (1953)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
- Γνωστό και ως:
Ugetsu
Tales of a Pale and Mysterious Moon After the Rain

Φαντασίας | 96'
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 16/01/2007
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ιαπωνικά
Δημοτικότητα: 0.11 %
Αξιολόγηση: 8.71/108.71/108.71/108.71/108.71/108.71/108.71/108.71/108.71/10   (8.71/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τρίτη 25 Ιουλίου 2006

Ιστορίες του χλωμού φεγγαριού μετά την βροχή: αυτή είναι στο περίπου η ελληνική απόδοση του «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» - και λέμε στο περίπου, διότι μόνο έτσι είναι σε θέση τα αισθητήρια του δυτικού θεατή να συλλάβουν τις απόκοσμες δονήσεις αυτού του αριστουργήματος, που ο Kenji Mizoguchi γύρισε 2 χρόνια πριν τον θάνατό του. Πρόκειται για ένα ποιητικό – και αντιρρεαλιστικό θα προσθέταμε εμείς, ως ευρισκόμενοι de facto εκτός της ανατολικής κοσμοθεωρίας – εγχειρίδιο ταοϊκού στοχασμού, που αναιρεί την δεδομένη κατηγοριοποίηση των κινηματογραφικών ειδών μέσω μιας αιθέριας όσμωσης. Ας επιχειρήσουμε όμως μια κατατοπιστική σύνοψη.

Στην Ιαπωνία του 16ου αιώνα, που μαστίζεται από τον εμφύλιο πόλεμο, ένας αγγειοπλάστης και ο γαμπρός του εγκαταλείπουν την ταπεινή γαμήλια ζωή του χωριού για να πραγματώσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους στην πόλη. Πράγματι, ο πρώτος θα κερδίσει λεφτά με τη σέσουλα και τον έρωτα μιας πριγκίπισσας, ενώ ο δεύτερος θα διακριθεί ως Σαμουράι στο πεδίο της μάχης. Ωστόσο, η επιστροφή στο χωριό θα προσγειώσει ανώμαλα τους δύο άντρες. Μέχρι εδώ, προφανώς, το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» δίνει την εντύπωση ενός ηθικολογικού μελοδράματος. Μην βιάζεστε.

Οι βασικοί άξονες της πλοκής συμπληρώνονται από ένα διπλό άνοιγμα στον κόσμο των πνευμάτων, το οποίο θα αρκεστώ να υπαινιχθώ προς αποφυγή ενοχλητικών αποκαλύψεων. Μην περιμένετε, βεβαίως, τις κλασικές τακτικές του σασπένς από τον Mizoguchi, ο οποίος έχει ήδη αποδράσει από τα μελοδραματικά στεγανά χάρη στην αποστασιοποιημένη κινηματογράφησή και την αντιστικτική λειτουργία του ήχου. Την ώρα της πρώτης μεγαλειώδους αποκάλυψης, λοιπόν, και μόνο η κίνηση της κάμεράς του είναι παντελώς αταίριαστη με την λογική ενός δυτικού θρίλερ. Όσο για την δεύτερη ανατροπή πάνω στην διάκριση υπαρκτού – μη υπαρκτού, αυτή απλούστατα αποκαθιστά την αέναη φυσική τάξη των πραγμάτων κατά τον Mizoguchi και χαρίζει στο «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» ένα φινάλε στο οποίο υποκλινόμαστε με δέος – ακριβώς όπως με το στωικό θάνατο της γριάς Ορίν στη «Μπαλάντα του Ναραγιάμα» του Shohei Imamura, και τόσα άλλα ιαπωνικά φιλμ που μοιάζουν με δωρεάν μαθήματα συμφιλίωσης με την ιδέα του θανάτου – ή και πλήρους εξάλειψής της.

Βαθμολογία: 10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars (10/10)

Κωνσταντίνος Σαμαράς


 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.