• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Darbareye Elly (2009)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Τι Απέγινε η Ελι
- Γνωστό και ως:
About Elly

Δραματικό Θρίλερ | 119'
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 12 Νοε 2009
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 18/3/2010
Διανομή: Nutopia Entertainment
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Περσικά - Γερμανικά
Δημοτικότητα: 0.52 %
Αξιολόγηση: 7.05/107.05/107.05/107.05/107.05/107.05/107.05/107.05/10   (7.05/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Gallery:



 

- Συντελεστές :

Golshifteh FarahaniΗθοποιός ....Sepideh 

Shahab HosseiniΗθοποιός ....Ahmad 

Taraneh AlidoostiΗθοποιός ....Elly 

Peyman MoaadiΗθοποιός ....Peyman 

Merila Zare`iΗθοποιός ....Shohreh 

Asghar FarhadiΣκηνοθετης   

Asghar FarhadiΣεναριογράφος   

 Azad JafarianΣεναριογράφος   



 
Μια ταινία που δε γίνονται και πολλά - stratosl - Δευ 19 Ιουν 2017 - 13:08
Μια ταινία χαμηλών τόνων, χωρίς εκπλήξεις που φυσικά έπρεπε να το περιμένω ότι θα την απογειώσετε εδώ πέρα, όπως και όλοι οι κριτικοί παγκοσμίως, μην τυχόν δουν σοβαρή ταινία από το Ιράν, αμέσως μεγαλειώδης, συγκλονιστική και βαθμοί 8,9 ή 10 στα 10.
Για ποιο λόγο αυτή η ταινία θεωρείται θρίλερ; Άντε να πεις αγωνιάς κάπως να μάθεις τι έγινε με την Elly, από κει και πέρα τι;
Ένα δράμα που ίσως να έκανε αίσθηση στο Ιράν λόγω της θεματολογίας του αλλά τίποτα περισσότερο. Μια φλατ κατάσταση που συνεχίζει να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια, ακόμα και μετά την εξαφάνιση της Elly. Για να μη μιλήσουμε για την πρώτη ώρα που βλέπεις απλά μια παρεΐτσα να κάνει χαβαλέ και να λέει αδιάφορα πράγματα.
Από μένα 5/10, απλά για τις ερμηνείες, το ρεαλισμό και τη θεματική που αφορά το κόστος του ψέματος. That`s all όμως, ως εκεί
 
Legacy - maria_avlonitou - Unverified - Κυρ 06 Δεκ 2009 - 14:04
Θεμα της ταινιας ειναι οι κωδικες ηθικης που χαρακτηριζουν το συγχρονο Ιραν, με το ιδιορρυθμο κλειστο, πολιτικα, θρησκευτικα και πολιτιστικα, καθεστως εδω και δεκαετιες. Το σιγουρο ειναι, κι αυτο βγαινει στο σινεμα τους, οτι η κοινωνια στο Ιραν δεν εχει χασει (ακομα) το προσωπο της.
Η ιστορια σπαει στα δυο. Το πρωτο μισο φαινεται μετεωρο.
Εκδρομη για Σαββατοκυριακο, σε τοπο παραθαλασσιο, εξω απο την Τεχερανη. Η παρεα μεγαλη, τρια νεα ζευγαρια, το ενα με τρια μικρα παιδια, ενας προσφατα διαζευγμενος συγγενης που εχει ερθει απο τη Γερμανια, μια κοπελα, δασκαλα ενος απ’ τα παιδια, που εχει προσκληθει απο τη μητερα, αγνωστη στους υπολοιπους. Έξαψη και ευθυμια, ολοι δειχνουν αποφασισμενοι να περασουν καλα, παρα τις αντιξοοτητες, αφου αναγκαζονται να καταλυσουν σ’ ενα σπιτι εγκαταλειμμενο, διπλα στη θαλασσα. Τον τονο δινουν αστεϊσμοι και συνωμοτικα πειραγματα για το προξενιο που «ψηνεται».
Στο κομματι αυτο δινονται δηγματα ανοιγματος στα πλαισια που η συγχρονη Ιρανη μπορει να κινηθει. Χωρια απο την παραδοσιακη μαντιλα, οι γυναικες συμμετεχουν ισοτιμα στις αποφασεις και τα παιχνιδια, ακομα και ενδυματολογικα, οπως το τζοκεϊ καπελακι πανω απο τη μαντιλα, στο παιχνιδι βολεϊ.
Η δραματικη εξελιξη του παραλιγο πνιγμου ενος απο τα παιδια και της ταυτοχρονης εξαφανισης της κοπελας βαζει στο κυριως θεμα.
Η αναστατωση και η αγωνια που κατεχει ολους, στο ενδεχομενο που αιωρειται μεχρι τελους, του πνιγμου της κοπελας, επισκιαζεται απο το πελαγωμα τους στη διαχειριση του σκανδαλου και της ατιμωσης. Γιατι, και εδω ειναι που υπαρχει η διασταση με το ιρανικο κατεστημενο, ειναι βαρυ το παραπτωμα να ξενοκοιταει μια κοπελα που ειναι αρραβωνιασμενη, πραγμα που οι δυο φιλες, μητερα και δασκαλα, κρατησαν κρυφο απ’ ολους τους υπολοιπους.
Επιστρατευονται ψεματα, γινονται αλλεπαλληλες γκαφες για να συγκαλυφθει η ατιμωτικη αληθεια και να αποσεισθει η ευθυνη οτι εξωθουσαν σε νεο δεσμο μια κοπελα που ηταν ηδη δεσμευμενη. Κατω απ’ την πιεση των γεγονοτων, παραλληλα, αναδυονται τα πραγματικα χαρακτηριστικα των σχεσεων ανδρων γυναικων και της βιωμενης ανδροκρατικης αντιληψης.
Η ταινια δεν σχολιαζει, μονο καταγραφει, αφηνοντας ακαλυπτους τοσο τη γυναικα αυτουργο του σχεδιου συναντησης – γνωριμιας των δυο νεων, οσο και την ταραγμενη παρεα της.
Κι αυτα δε συμβαινουν μακρια, στο μακρινο Ιραν, καθως το ολο θεμα θα μπορουσε να μεταγραφει με μικρες διαφοροποιησεις για την ελληνικη η και οποιαδηποτε δυτικη κοινωνια, οπου οι προσκολλησεις σε συντηρητικα προτυπα εχουν, και καλα, ξεπεραστει.
Η σκηνοθεσια «πιανει» το κλιμα, η αγωνια του ατυχηματος μεταφερεται συγκλονιστικα και σε πραγματικους χρονους. Οι ηθοποιοι χωρανε με εκπληκτικη ανεση και μετρο στο ρολο τους, δε ξεφευγουν σε μελο παραφωνιες, με αξιολογες ερμηνευτικες στιγμες, ακομα και απο τα παιδια.

maria_avlonitou
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.