• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Oranges and Sunshine (2010)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Πορτοκάλια στον Ηλιο

Δραματική | 105' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 14 Ιουλ 2011
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 7/11/2011
Διανομή: Odeon
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.14 %
Αξιολόγηση: 6.75/106.75/106.75/106.75/106.75/106.75/106.75/10   (6.75/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

Στις δεκαετίες 1940 και 50, σχεδόν 150.000 παιδιά από διαλυμένες οικογένειες, ανύπαντρες γυναίκες κ.λπ. στάλθηκαν από την βρετανική κυβέρνηση «διακριτικά», μακριά από τα μάτια του κόσμου στην Αυστραλία ως ορφανά, στις εκεί κοινωνικές υπηρεσίες, για να διανεμηθούν «κατά βούληση», αφήνοντας τις βρετανίδες μητέρες να πιστεύουν ότι αποκαταστάθηκαν μέσα στους κόλπους καλών βρετανικών οικογενειών. Στο φιλμ, μια κοινωνική λειτουργός, η Μάργκαρετ Χάμφρεϊς (το πραγματικό όνομα της συγγραφέως του βιβλίου «Empty Cradles» που εξέδωσε το 1996), πέφτει σε μια δυο περιπτώσεις ανθρώπων που ψάχνουν τις ρίζες τους και σταδιακά ανακαλύπτει και αποκαλύπτει, ερευνώντας σε Αγγλία και Αυστραλία, το μεγάλο, σιωπηλό και εκτεταμένο σκάνδαλο που έκρυβε μέχρι και εκμετάλλευση έως και κακοποίηση παιδιών σε καθολικό ορφανοτροφείο.

Ο γιος του Ken Loach, Jim, με πείρα στην τηλεόραση, κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο και αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής του πατέρα του στο δρόμο του δραματικού ρεαλισμού, έστω κι αν το θέμα δεν αφορά την ταξική κοινωνία και τις συνέπειές της, ωστόσο αγγίζοντας μια άλλη πτυχή, αυτή της κυνικής πολιτικής μιας εξουσίας που βολεύει τα προβλήματα της πρακτικά και μπακάλικα, χωρίς πολλές ευαισθησίες. Ο Loach αποφεύγει επιμελώς την φόρμα του κοινωνικού θρίλερ και επικεντρώνεται στους ίδιους τους ανθρώπους, την κοινωνική λειτουργό, την οικογένεια της (που δοκιμάζεται από την αφοσίωσή της στο καθήκον) και βέβαια τα ίδια τα θύματα και τις συνέπειες που είχε αυτή η εκρίζωση και η ορφάνια στις ζωές τους. Αυτό θα μπορούσε να τον οδηγήσει στην παγίδα του μελό αλλά ο Loach δεν είναι Αμερικανός. Αφήνει το δράμα να μιλήσει μόνο του, από την ίδια την κατάσταση των πραγμάτων, έχοντας ως ατού τους ηθοποιούς του που ερμηνεύουν με την μέγιστη εσωτερικότητα και ρεαλιστική ακρίβεια, από τους πρωταγωνιστές μέχρι τους τρίτους ρόλους. Είναι αλήθεια ότι εδώ οι ηθοποιοί είναι ένα σκαλοπάτι πιο πάνω από τον ίδιο τον σκηνοθέτη αλλά από την άλλη δεν παύει να είναι δική του ευθύνη (και τιμή) το πώς τους καθοδήγησε. Ιδανικοί, λοιπόν, η Emily Watson συνδυάζει πολύ πειστικά την αγωνιστική θέληση με την ψυχική ευθραυστότητα, ο Hugo Weaving εκπλήσσει στο ρόλο του ευαίσθητου, τραυματισμένου ορφανού παιδιού, ακόμη αποτυπωμένο στο ενήλικο πρόσωπό του, όπως και ο Αυστραλός David Wenham που αν και κακοποιημένος έχει αναπτύξει έναν αμυντικό μηχανισμό σκληρού και νικητή στον αγώνα της επιβίωσης. Η «καταγγελία», λοιπόν, δεν είναι ρητορική και στομφώδης, άρα θέαμα προς κατανάλωση, αλλά έμμεση και ωσμωτική στη συνείδησή μας.

Ίσως κάποιοι να βρουν, και όχι άδικα, μια κάποια έλλειψη ροής, τέμπο, που θα ήταν εύκολο να λείπει, αν όπως είπαμε, είχαμε να κάνουμε με τις συμβάσεις ενός κοινωνικού θρίλερ. Μάλιστα, απουσιάζουν και αβανταδόρικα φλας-μπακ από στιγμιότυπα π.χ. κακοποίησης, που θα «άναβαν τα αίματα». Οι ήρωες τα αφηγούνται και πάλι υπαινικτικά. Προσωπικά, δεν βαρέθηκα καθόλου γιατί οι ήρωες με έπεισαν για την αληθινή τους υπόσταση. Ίσως να ήθελα μια παραπάνω ένταση στην τελική σεκάνς της επίσκεψης στο καθολικό ορφανοτροφείο, μόνο και μόνο επειδή αφορά το κλείσιμο της ταινίας, για λόγους καθαρά αρχιτεκτονικής σύνθεσης ενός δράματος. Έτσι ή αλλιώς, είναι μια πολλά υποσχόμενη αρχή για τον Jim Loach.

Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)

(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)

Χάρης Καλογερόπουλος


 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.