• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Hakuchi (1951)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ο Ηλίθιος
- Γνωστό και ως:
The Idiot

Εποχής | 166'
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 13/12/2005
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ιαπωνικά
  Δημοτικότητα: 0.01 %
Αξιολόγηση: 6.50/106.50/106.50/106.50/106.50/106.50/106.50/10   (6.50/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)





- Συντελεστές :

Masayuki MoriΗθοποιός ....Kinji Kameda 

Setsuko HaraΗθοποιός ....Taeko Nasu 

Toshiro MifuneΗθοποιός ....Denkichi Akama 

Yoshiko KugaΗθοποιός ....Ayako 

Takashi ShimuraΗθοποιός ....Ono 

Fyodor DostoevskyΣυγγραφέας ....μυθιστόρημα 

Akira KurosawaΣκηνοθετης   

Akira KurosawaΣεναριογράφος   

Eijiro HisaitaΣεναριογράφος   



 
HAKUCHI- A.K.A IDIOT (1951) - kprncs - Σάβ 12 Σεπ 2020 - 22:37
ΣΧΟΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=717804]
HAKUCHI- A.K.A IDIOT (1951)
ΠΛΟΚΗ: Ο Kameda (Masayuki Mori), που βρισκόταν σε άσυλο στην Οκινάβα, ταξιδεύει στο Χοκάιντο. Ο πόλεμος, αλλά και ο εγκλεισμός του του έχουν κλονίσει σοβαρά την υγεία, σε βαθμό που να χάνει τον έλεγχο του εαυτού του και η άνοια του να συμπυκνώνεται στην άσχημη λέξη "ηλίθιος"...
Στο Hokaido δένεται ερωτικά με δύο γυναίκες, την Taeko (Setsuko Hara) και την Ayako (Yoshiko Kuga), γυναίκες από διαφορετικούς κόσμους και με διαφορετικές παραστάσεις στην ζωή τους. Η εσωτερική ψυχική ομορφιά του Kameda τις ελκύει σε βαθμό, που να μη δέχονται προτάσεις από πλουσιότερους και δυνατότερους άντρες.
Η Taeko αγαπά πρώτη τον Kameda [την οποία κυνηγά ερωτικά και φορτικά ο πλούσιος Akama (Toshiro Mifune)], αλλά με την σειρά του ο Kameda, -όταν φαίνεται ότι δεν μπορεί να έχει την Taeko- αγαπά την Αγιάκο. Οι δυο γυναίκες θα ανταγωνιστούν σκληρά για την αγάπη του ήρεμου Kameda, αλλά ο Akama συνειδητοποιεί ότι δεν θα έχει ποτέ δική του την Taeko, που ακόμα και μετά όσα έχουν συμβεί, αυτή θέλει τον αφελή Kameda....
Τότε η τραγωδία κτυπά την πόρτα ....
ΚΡΙΤΙΚΗ: Ο Kameda εξιστορεί στον Akama τον εφιάλτη που είχε, μια ονειρική αναδρομή της εκτέλεσης από την οποία δραπέτευσε. Μετά από αυτό το επεισόδιο του θανάτου, έκανε ένα σιωπηρό σύμφωνο με το πεπρωμένο: οτιδήποτε του έφερνε η ζωή θα ήταν πολύτιμο, από το σκυλί που πέταξε πέτρες ως παιδί, ως τη συμπεριφορά του σε οποιονδήποτε άνθρωπο. Όλοι θα ήταν άξιοι της καλοσύνης του.
Ο Κουροσάβα προσάρμοσε το διάσημο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι αλλάζοντας το αυτοκρατορικό ρωσικό περιβάλλον στη φτωχή, σκοτεινή, μεταπολεμική Ιαπωνία. Ο Kurosawa ήταν μεγάλος θαυμαστής του, θεωρώντας τον τον πιο αληθινό συγγραφέα, που εντόπισε το χρήμα ως τον κινητήριο μοχλό του κακού.
Η αλήθεια φαίνεται στη συμπεριφορά του Kameda: είναι καλός άνθρωπος, επειδή έμαθε να φοβάται τον θάνατο. Η καλοσύνη βρίσκεται στον πυρήνα του ανθρώπου, γιατί αυτό που καθορίζει την κατάστασή μας είναι ο θάνατος. Η ταινία στηρίζεται σε σχεδόν θεατρική απεικόνιση της κοινωνίας, που απορρίπτει την καλοσύνη του Kameda.
Οι ερμηνείες, από το βαρύ πυροβολικό της Ιαπωνικής 7ης Τέχνης (Mifune, Mori, Hara, Shimura) είναι συγκλονιστικές, η φωτογραφία ρεαλιστική και καταθλιπτική, η κινηματογράφιση αργόσυρτη, υπομονετική, αλλά και ονειρική. Πρέπει να ομολογήσει κανείς, ότι οι διάλογοι είναι ελαφρώς δυσνόητοι σε αρκετά σημεία, γεγονός που οφείλεται στην αγωνιώδη προσπάθεια του μεταφραστή των υποτίτλων να προσαρμόσει τις Ιαπωνικές παραδόσεις σε μηνύματα για τα Δυτικά αυτιά και συναισθήματα...
Μία σπάνια ελεγεία του μεγάλου Ιάπωνα σκηνοθέτη, για τους απανταχού φίλους του καλού σινεμά. [ΚώσταςΚΓΠ20200912](9+/10)
Το επεξεργάστηκε ο/η kprncs συνολικά 2 φορές
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.