• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Sabotage (1936)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Σαμποτάζ
- Γνωστό και ως:
I Married a Murderer
The Woman Alone

Νουάρ | 76' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 7/11/2002
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Αγγλικά
  Δημοτικότητα: 0.07 %
Αξιολόγηση: 7.87/107.87/107.87/107.87/107.87/107.87/107.87/107.87/10   (7.87/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Μια πλοκή βόμβα… ένας φόνος… δικαιοσύνη.

 

- Συντελεστές :

Sylvia SidneyΗθοποιός ....κα Verloc 

Oskar HomolkaΗθοποιός ....ο σύζυγος 

Desmond TesterΗθοποιός ....ο μικρός αδερφός 

John LoderΗθοποιός ....Ted 

Joyce BarbourΗθοποιός ....Renee 

Joseph ConradΣυγγραφέας ....μυθιστόρημα 

Alfred HitchcockΣκηνοθετης   

Charles BennettΣεναριογράφος   

Ian HayΣεναριογράφος   

Helen SimpsonΣεναριογράφος   

 E.V.H. EmmettΣεναριογράφος   



 
Sabotage (1936) - kprncs - Δευ 07 Δεκ 2015 - 11:23
ΣΧΟΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=706448]
Sabotage (1936)
Ο ιδιοκτήτης κινηματογράφου, πολιτογραφημένος Αγγλος πολίτης Karl Verloc (Oskar Homolka), εργάζεται κρυφά για τις Γερμανικές Μυστικές Υπηρεσίες και παρακολουθείται στενά από έναν ντετέκτιβ της Scotland Yard, τον Ted Spencer (John Loder).
Ο Verloc έχει παντρευτεί μία νεαρή γυναίκα (Sylvia Sidney) και έχει κατα κάποιο τρόπο "υιοθετήσει" τον μικρό αδελφό της Steve (Desmond Tester).
Κατα την προετοιμασία ενός σαμποτάζ, με προβλεπόμενους πολλούς νεκρούς, αποστέλλει την βόμβα με το λεωφορείο χρησιμοποιώντας ως μεταφορέα τον ανύποπτο μικρό αδελφό της γυναίκας του..
Από τις πρώτες κατασκοπευτικές ταινίες του Hitchcock, γυρισμένη λίγο πριν τον πόλεμο, για να προειδοποιήσει τον πληθυσμό της Βρετανίας για τις σατανικές και εγκληματικές μεθόδους σαμποτάζ των Ναζί στην χώρα τους, σαν προετοιμασία του κλίματος.
Η σκοτεινή πλοκή, οι καταπληκτικές σκηνές- για την εποχή της- από την έκρηξη του λεωφορείου, οι καλές ερμηνείες από τους ηθοποιούς, η ένταση και η αγωνία στο σενάριο από τον δάσκαλο Hitchcock, συνθέτουν μία ταινία-θρίλερ πολύ μπρος από τις τότε επικρατούσες κοινωνικές καταστάσεις [Κώστας ΚΓΠ 29112015](6/10)
Το επεξεργάστηκε ο/η kprncs συνολικά 2 φορές
 
Legacy - Άρης Μαυρέλλης - Unverified - Πεμ 17 Δεκ 2009 - 13:23
Ο Χιτσκοκ κανει εδω (βασισμενος σε ενα εργο του Τζοζεφ Κονραντ που εχει τον ιδιο τιτλο με το προηγουμενο κινηματογραφικο του εργο τον Μυστικο Πρακτορα) μια ταινια που θιγει σοβαρα το προβλημα της τρομοκρατιας και των αθωων θυματων της (μαλιστα στην εποχη της ειχε θεωρηθει απο καποιους κριτικους ως η καλυτερη ταινια απο καταβολης κινηματογραφου) καθως συναμα μιλαει για εναν απο τους μεγαλυτερους βαθμους σκληροτητας μεσα στην οικογενεια (αλλα και στην κοινωνια), για τη βια και τη διπλη ζωη. Πολλα στοιχεια των ταινιων του Χιτσκοκ μπορουν να βρεθουν και σε αυτο το ουσιωδες θριλερ. Μετα τον περιεργο προλογο με τον ορισμο της λεξης Sabotage σε ενα λεξικο, το σασπενς, η ατμοσφαιρικη αποκαλυψη του ενοχου ευθυς εξαρχης, οι εμμονες αλλα και το γνωστο παιχνιδι για το ειναι και το φαινεσθαι των πραγματων δινουν το παρον. Η υποβλητικη σκηνοθεσια του Χιτσκοκ ειναι παντως εξαιρετικη δινοντας ακρα προσοχη στις λεπτομερειες, πολλα γκρο πλαν, σινεφιλ αναφορες και αξεχαστες σκηνες οπως η σκηνη της φαντασιωσης της εκρηξης, η ενταση της σκηνης της εκρηξης μεσα στο λεωφορειο, το καρτουν του Ντισνεϊ που συνδυαζεται αψογα με τη ροη του φιλμ και ειναι ενα παραδειγμα του ποσο βαθιες ριζες εχει η κουλτουρα της βιας (και ποσο η αναπαρασταση της στο σινεμα μπορει να επηρεασει τον ανθρωπο), και οι τελικες δυνατες και ειρωνικες σκηνες του φιλμ (ο τελετουργικος φονος του Βερλοκ και η απαλλαγη της γυναικας απο την νομικη τιμωρια). Θαυμασιο το μονταζ, εξαιρετικα προσεγμενοι οι χαρακτηρες και πολυ καλες οι ερμηνειες απο την Σιλβια Σιντνεϊ που μοιαζει λιγο με Κινεζα και τον επισης χαρακτηριστικο Όσκαρ Χομολκα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8,5/10
Άρης Μαυρέλλης
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.